Alla inlägg under april 2018

Av teolinda - 4 april 2018 10:03

Igår lyckades jag komma ut på en promenad vid raukarna, så skönt helst då man var helt ensam, (när jag var på väg hemåt så kom de flera människor, skönt att de kom när jag var på väg hem) solen levererade och var riktigt varmt i lä,   och bästa stället att skingra tankar och samla energi är fortfarande havet, men när jag var hemma igen kom de in något grått och under eftermiddag började de regna sen såg jag att de flög snö, och idag är de grått och dimma, så jag och vädergudarna är allt annat än vänner...  


När de inte blir som man tänkt och planerat, så får man göra de bästa med de,   och tack vare hjälp så har jag kunnat fixa de viktigaste sakerna jag har på jobbet i början av varje månad, och tacksam för hjälpen, Skönt när man kan lösa saker fast man fysiskt inte kan vara på kontoret,   och de är tack vare mobiler, datorer osv.


Man är tacksam och glad att man har sån härlig natur att njuta av året runt, några foto från promenaden vid raukarna igår...!

 


Ja vad ska man säga om grannens söta hårboll,  som jag skrivit om flera gånger tidigare trodde de var slut när han inte varit här vad jag sett på över tre veckor, men så fel jag hade,och han är en smart liten kisse, som börjat smyga in när jag inte ser eller tider jag sover, så jag vet inte hur länge han varit inne, och kommer jag för nära vill smiter han under saker så de blir svårare för mig att ta honom, då han mycket väl vet att han ska inte vara här och då åker han ut.  

Jag vet att han har de bra i sitt hem, och ser honom ute med familjen och visar bara massa kärlek och mys till dem, vet att han alltid har tillgång till mat och värme,   så finns inte någon annan orsak till att han kommer in till mig om och om igen, att han söker sällskap av mina hårbollar, han visar ofta att han vill få med dem på lek, men han lyssnar även på mina kissar, för när dom pratar eller fräser så backar han,och han tittar bort mot sitt hem,så vet mycket väl vart han bor.


Men han gör inget ont, han bråkar inte, ställer inte till problem, är inte elak och visar endast godhet och är alltid snäll,   och då jag prövat allt från att skrämma honom på olika sätt, vatten har jag sprutat och mycket mera, så de enda jag kan göra nu, är att fortsätta ta bort maten när jag märker att han kommer in,men hänt vid flera tillfällen att han kommit på kvällen när jag lagt mig att sova och även under mycket tidig morgon, då kan jag inte hindra honom, men jag vet att jag gjort allt jag kan komma på,   och någonstans tror jag att mina kommer en dag säga ifrån på riktigt, när han blir större...


Bra söt är han dock, i fönstret hittade jag honom dennna morgon, och så en annan gång såg ja honom leka själv vid gardinen, så han har mycket lek i sig, när jag frågade vad han höll på med lade han sig ner, och sen öppnade jag dörren och så gick han ut....!

 

   Pussar,Kramar & Kärlek  

Av teolinda - 1 april 2018 15:10

Ja idag vart de första april och känner mig matt i lacken, så har nu gjort de jag tänkt, och är ännu glad över priset och info jag hittat till resan, som de troligen blir i slutet av april, då de som sagt blivit billigare, så känner hopp som jag skrev om i tidigare blogg, med lite info och olika pris exempel.


Idag ska de då luras och hålla på, jag hoppar de faktiskt,och har inget för de, men säger inget om att andra tycker de är kul, men man litar ju inte på många i vanliga fall och idag tror man inte på någon eller något typ, och man har ju sett några klassiker och försök att luras i olika tidningar denna dag.


Men skulle jag de så skulle dessa passa rätt bra, har man tråkigt så kan man göra en sån här bild en dag som denna....!

 


Men för mig stämmer denna in bättre, då jag som sagt inte håller på att försöka lura någon annan människa...!

 


Men här blir de nu lite gott kaffe, och lite film, sen får de nog bli ett hett spa bad, den jobbigaste perioen är så gott som slut och smärtorna i ryggen har börjat avta, så jävla skönt, och de firar man med ett riktigt skönt spa bad till kvällen, och så får man hoppas de blir en bra mysig lugn kväll...


  Pussar,Kramar & Kärlek  

Presentation


Me myself and I

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

blogkeen

Teolinda

Ovido - Quiz & Flashcards