Alla inlägg den 11 april 2018

Av teolinda - 11 april 2018 08:56

Tiden rullar på fort, och ibland känns de som man inte hänger med riktigt, helst när man ser barn   som inte är barn längre, utan blir myndiga eller äldre, som man tycker att fan dom kom ju nyss,   så ja tiden går fortare än man ibland tycker...


Nu är första delen av resan till Spanien bokad,och ja de blir Costa Brava kusten i slutet av sep början av okt,   och hela resan först från Visby-Arlanda, Arlanda-Barcelona, boende & Trenfer slutar på ca 4500kr typ eller jävligt nära, och vi är 3st som är bestämt,   men vill flera åka samtidigt som vi kan man hojta till och få info och boka, och de bästa av allt är att man inte behöver bo något i Stockholm, då tiderna funkar så man kan resa iväg samma dag som man lämnar ön, och även när man åker hem,   blir några timmar väntetid om planen går som de ska, men vill ha ett antal timmar extra då de ofta är förseningar har själv haft tur när jag rest iväg någonstans, men man ser och hör ofta krångel, så några extra timmar i mellan flygen vill jag ha, men denna resa skulle inte bli möjlig om de inte var för alla underbara som gav bidrag till resa, när jag fyllde min årliga 26årsdag...  

 

En liten karta som man i allafall ser ungefär var i Spanien de ligger...!

 

Ja jag kollat på många resor till många ställen och olika slag av bokningar och denna resa totalsumma är den billigaste jag hittat,   om man ser till resväg,boende och ställe, men självklart har jag även kollat de resor som går från Visby, men när man jämför den resan jag hittat, och de som går från ön, och som har liknande boende med avstånd,boende osv, och de slutar med att de blir mer än dubbelt så dyrt från ön,   så om man tex säger att man sparar in runt 5000kr att ta en resa från Arlanda, så är beslutet inte svårt, för mycket pengar att ha till gott att äta,dricka och ut på utflykter...    


Några foto jag hittat från stället och boende...!

   


och har läst på rätt mycket och söker ännu olika information,  tycker de är kul att söka runt på ställen i världen, och som de verkar så har även detta ställe roliga saker till barn, de finns vattenland i närheten, man ser på pooler som har kul för barn,   och även mini beach club som ser väldigt kul ut för barnen,   men på ett sätt så även de som reser utan barn kan njuta på de sätt man vill,  och man har nära till stranden, restauranger, affärer och även gångavstånd till ett köpcentrum som har butikskedjan Carrefour, som i allafall på Cypern säljer mycket till billigare pris och de är ju även de ett plus, så jag känner mig nöjd och nu ska bara sista delen av bokning bli gjord, och sen bara vänta och längta tills slutet av sep...  


Foto från mini beach club, och ja ser helt klart ut som de är många glada barn...!


  Pussar Kramar & Kärlek  

Presentation


Me myself and I

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

blogkeen

Teolinda

Ovido - Quiz & Flashcards