Alla inlägg under januari 2021

Av teolinda - 31 januari 2021 14:19

När saker inte blir som man tänker eller vill,känns inge vidare alls och såklart blir man ledsen, men så får man göra det bästa med de man har, för man lever bara en gång vad man vet, och då ska man ju försöka leva så bra man kan...


Jag mår för tillfället inte hundra i kroppen, torsdags hade jag frossa och hade jätte dåligt med energi,och smärtsam kropp, men bästa chefen fixade så jag kunde vara hemma i fredags, något som gjorde så jag fick extra vila, och kroppen har verkligen visat att jag behövde vila och sova, för natten mellan tors-Fre så sov jag 12tim, låg på soffan hela fredagen och natten till lördag sov jag närmare 10tim och i går kom jag ut på en promenad men resten av tiden vart de soffan, och i natt sov jag ca 9tim då jag var uppe en sväng på natten, och idag kom jag iväg på långpromenad och känner mig piggare, blir dock mest soffan och hett bad, laddar för jobb i morgon.


Så mycket sömn jag haft denna helg var de flera år sen sist,för jag brukar inte sova så många timmar, vaknar oftast mycket tidigt vilken tid jag än lägger mig,och de timmar jag fått sova har funkat,men när kroppen talar och berättar att de inte är bra, så är de viktigt att man lyssnar vad den säger och tack vare chefen och fantastiska arbetskamrater så kunde jag lyssna på min kropp och fick en extra dag att kurera och vila....


Till något helt annat, men något som jag känner mig mycket nöjd över.

När jag november 2019 övergick från cykel till promenader så började jag dokumentera och skriva lista på mina promenader, de gjorde så jag tävlade lite med mig själv och resultatet nu när jag kan jämföra är jag riktigt nöjd med...

November 2019 101km November 2020 299km

December 2019 132km December 2020 318km

Januari 2020 vart de 150km och i år 2021 ser de ut som de stannar på 287km

Så dessa tre månader har de blivit ökning med

November 19.7Mil

December 18,5Mil

Januari 13.6Mil

 

Så ja jag är riktigt nöjd, då jag lever med ett ben som är skadat och en del av benet är bortdomnad, lever med droppfot som de kallas och lever även med extrem smärta och vinterhalvåret är de riktigt tufft för mig, så ja jag är riktigt nöjd och mitt egna pris blir en resa någonstans i världen, ja den dagen Covid-19 lugnat av och man kan resa och ja när jag har tillräckligt med pengar för att resa iväg, känns som de kommer ta sin tid innan detta är över och inte säkert att de försvinner helt, men lever på hoppet att de kommer en tid då man kan resa igen, för jag vill se många fler länder och ställen innan jag säger hejdå för sista vilan...


Lite blandade vinterbilder från Januari 2021...

 

Nu blir de mera kaffe och så önskar jag alla underbara i mitt liv,en fortsatt fin bra dag...    


  Pussar,Kramar & Kärlek  

Av teolinda - 23 januari 2021 12:03

Solen strålade vackert så fick sällskap av fina Maja hårboll,tänkte vi skulle gå till Svajde,men när vi kom till stället jag brukar släppa henne,så hörde vi jakthundarna skälla i kör, mot de hållet vi skulle,och så hörde vi skott från jägare och då sa Maja HELL NO och började gå åt motsatt håll,tur nog hade jag inte släppt henne,men när hon blir så rädd som hon vart, så drar hon i kopplet och blir starkare hela tiden, så vi ändrade plan och gick till "vår" skog i stället,eller där vi ofta går, och när vi kom dit var hon lugn igen och hörde inget från hundarna eller jägarna, och fick nyss veta att far var tydligen en av jägarna och då han skjutit två rådjur så var de troligen det vi hörde,då dom var där vi hörde hundarna....


Detta år har börjat en aningens tuff med denna kropp,den gillar inte ostadig och kallt väder och i onsdags vart de riktigt tufft på vägarna, då en massa snö höll på att smälta så lyckades man komma upp i 50km så sladdade man över hela vägen typ,och smärtorna vart bara värre, men har en reservplan med chefen att får jag problem så får jag åka till henne och åka med henne till jobbet, de blir längre dag och ändrad arbetstid, men tyckte de gick ok ändå och nu har jag helg och vilar kroppen, och gör det bästa med kroppen...


Livet är ju så att när man accepterar saker blir de lättare,smärtor av olika slag gör inte mindre ont,men de är lättare att hantera när man kommit till läget att man accepterar hur allt ser ut, vare sig de handlar om vänskap som övergått till kärlek,men var inte de man tänkt, eller kärlek som övergått till vänskap,eller vänskap som visat sig inte vara den vänskap man trodde, eller att man blir skadad som jag och lever med extrema smärtor, för ja smärtorna är inte mindre, men lättare att kämpa vidare när jag accepterade att livet ser ut så här, och får försöka tänka positiva och alltid försöka göra mitt bästa med allt,istället för att slösa negativ energi på att vara ledsen och bara tycka allt är skit, utan istället ta den energi och lägga de på att vara positiv och göra de bästa med de man har varje dag,men visst kan de ta tid innan man kommer till den dag man accepterar saker,svårast såklart negativa saker, acceptera positiva saker går alltid fortare såklart...



Några foto från början av detta år 2021...

   

Nu blir de mera kaffe, sen hitta på något att äta,blir troligen ett varmt bad till idag,grannar varit förbi på kaffe och nu får man se vad denna dag tänker erbjuda...


  Pussar,Kramar & Kärlek  


Av teolinda - 3 januari 2021 08:48

Då vart de nytt år med nya utmaningar och äventyr, år 2020 vart ett mycket underligt år mycket pga corona eller covid-19 som ännu är kvar och alla önskar ska försvinna...

Men inte skulle jag tro att även 2020 vart året när jag bytte jobb och sista januari i år är jag helt borta från de gamla och bara är vid de nya arbetet,som jag trivs väldigt bra och mår mycket bättre, jag har bara varit borta en dag pga sjukdom sen jag började min tjänstledighet och satt igång med nya jobbet och känns mycket bra,men finns ännu en hel del jag vill bli bättre på,blir nu missar och gillar de inte,men tar in och försöker göra mitt bästa och hoppas allt blir ännu bättre, men ja man måste ännu tänka på covid-19 då jag bytte till affär så kan jag inte ta hem jobb,så jag längtar tills detta elaka virus slutar härja runt i världen...


Jag lever även med något som förkortas hsp= highly sensitive person något jag ska skriva om någon annan gång,men när man har detta så känner man av andras humör,och känslor så var lite orolig när jag började jobba mer när butiken är öppen,men tycker de funkar,sätter väldigt höga krav på mig själv och vill helst vara bäst på något direkt,gillar inte att göra fel,men de jobbar jag på och blivit bättre att inte ta på mig så mycket utan blir de missar så försöker jag lära mig av dem, och har en bra chef som känner mig väl och de hjälper,men som sagt ska skriva om detta mera en annan gång...


Jag hade en lugn skön jul och nyår, precis som jag ville,med god mat och mys med mannen i mitt liv och fina hårbollen maja,och idag är sista dagen av en längre ledighet på 4dagar men är redo att jobba igen, ja kroppen ger just nu ruskiga smärtor men har lindring och ska nog vara bättre tills jag börjar i morgon...


Har även fortsatt med mina promenader och skrivit in resultat så är mycket nöjd med resultatet för december 2019 gick jag 132,4km men ökade till 318,12km 2020 så en ökning med 185,72km något som jag är riktigt nöjd med,för lever ju med droppfot, delar av ett ben bortdomnat,och lever med smärtor alla dagar dygnet runt,men glad att jag har saker som lindrar,de tar aldrig bort smärtorna men de lindrar så jag orkar bita ihop och göra mitt bästa....


Lite foto från December med jul,nyår med mig hjärtat och hårbollar,och mannen gav mig ett fotbad med bubbel och massage som jag önskat att testa och den hjälper med min dumma fot, och är tacksam och glad för presenten....

   

 

Igår vart jag sugen på kycklingsallad och fruktsallad så lördagskvällens middag och efterrätt vart just sallad av olika slag och gott var de....

I  


Nu förbereda och lindra kroppen och när de känns lite bättre blir de en promenad, ser ut som solen försöker komma fram så kan ju bli en fin promenad denna dag,men tar de lugnt och när kraft samlas så får man klä sig varmt och gå ut, men först lite mera kaffe....


  Pussar,Kramar & Kärlek  

Presentation


Me myself and I

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

blogkeen

Teolinda

Ovido - Quiz & Flashcards