Alla inlägg den 22 april 2018

Av teolinda - 22 april 2018 05:55

Ja man har mått bättre, och många tårar har de blivit, ja en del pga smärta i benet men mycket för att mitt underbara syskon barn är nere på ön i helgen och hade stora planer att leka och busa å en massa mys, men ett fall å promenad förstörde helgen på en Sekund.


De var så fint väder så tog en extra promenad med hundarna, men det som hände var att min droppfot fick för sig att domna bort helt, något den gör ibland efter skadan, men de var ett tag sen sist, men när de händer så tappar jag balansen och ramlar, och denna gång ramlade jag hårt ner på stenhäll tror jag de heter, och de var en liten area och runt de fanns gräs, men självklart var jag tvungen att ramla på de hårda, och slog hela högra benet hårt.


Låg grenar och pinnar nära och fick tag på en som var stabil och tillräckligt hård, och med hjälp av den tog jag mig till bilen, ont som fan och mådde skit, och fick lyfta benet mellan gas och broms, tur var man inte jätte många hundra meter hemifrån, men hundarna var så fantastiska och var snabbt framme och pussade på mig, och den stora ställde sig över mig som han skyddade mig typ, och när jag väl tog mig upp och tog mig till bilen gick de bredvid mig väldigt sakta, vart rörda hur snälla dom var.


Foto på hundarna från en promenad någon dag innan...!

 


Har en vän som behandlade mig med frekvensterapi och de hjälpte mot smärtan på något sätt och tänkte jag avvaktar med akuten, men under eftermiddagen på lördagen började jag känna av höften mera och kände oro då jag har höftprotes i de benet, så en av de bästa vännerna hjälpte mig in till akuten.


Men de är inte konstigt man avvaktar och drar sig från att åka dit, och inte gör de om man verkligen måste.

För de första som händer att de sitter en surkärring i luckan, som säger surt varför jag inte kom tidigare för nu går personalen på röntgen hem, jag var där ca 18.54 och dom gick hem 19 tydligen.


Hon var så jävla otrevlig, och för fan var inte med i en olycka eller bli skadad, för då måste du ta reda på om de finns personal på sjukhuset som kan hjälpa, och de var inte de enda,under tiden jag var där behövde jag på toa, och tar ju en stund för mig att ta mig ur säng, och ta mig till toan, min vän kollar i korridoren, där kommer surkärringen och hon frågar hur de går, då de höll på att skynda på de hela,så hör jag ja toan är ju där, hon sa de tar nog en stund till, men har ni några kryckor, lättare för mig att dra mig dit med de än att ta mig i och ur rullstol, surt säger hon att hade ni inte kryckor, ja men inte med oss, har du sätt några kryckor, så jävla otrevlig,  jag hade ju lämnade mina kryckor i bilen,men så kommer hon med ett par, och säger att ja bara så ni vet så kostar de att ta hem numera, jag svarar att ja jag behöver inte två par så tänker inte ta hem dessa...


Men de gick fort innan ortoped kom och undersökte och han vred och höll på så jag fick så ont så jag trodde jag skulle dåna av, och sa att ja detta måste röntgas, och orsak till att han kom så fort var för att skynda på detta, och han skulle komma tillbaka när bilder var klart,och så kom han två timmar senare och sa att dom hade sagt att personal på röntgen stannade kvar så dom skyndade på de, men de stämde tydligen inte och han kände sig lurad, så de som hände var att jag fick åka hem igen, ja han frågade två gånger om jag fixade att vara hemma, ja jag kan ju dra mig till toan tex och sover bättre i min säng, för annars skulle han lägga in mig, men kollade med vännen och hon kör in mig idag när dom ringer.


Så nu väntar vi på samtal, så vi kan åka in till röntgen och få budskap hur benet ser ut och bli hemskickad med orden Alvedon typ eller nåt....


  pussar,Kramar & Kärlek  




 




 

Presentation


Me myself and I

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

blogkeen

Teolinda

Ovido - Quiz & Flashcards