Alla inlägg den 28 april 2018

Av teolinda - 28 april 2018 10:14

Man har fått träna tålamodet då man lever med dum smärtsam kropp, men detta att ha ett helt ben i gips är både tröttsamt och man blir frustrerad, uttråkad & rastlös, så ja tankarna blir många...  


Och kan inte riktigt få bort den kärringen i luckan på akuten Visby lasarett,   för tydligen ska man veta hur personal arbetar på detta sjukhus, för fick ju träffa en mycket sur kärring i luckan, som vräkte ur sig att varför kommer du nu, när personalen på röntgen slutar 19.00 och jag kom 18.55 ca,så inte nog med att man fått ge upp och åka till akuten,   för man biter ju ihop extra för man lever på hoppet att man inte behöver åka dit, men man ska tydligen ha koll på personalen på sjukhuset och inte åka in vissa tider, så man ska se till så man inte skadas vissa tider...  


kom in direkt och så kom ortopeden på ca 5-10min då de skyndade på de för han hade fått budskapet att personal på röntgen stannade kvar för att röntga mig,   men när vi väntat länge behöver jag på toan, och öppnar vännen jag hade med mig dörren och där kommer den sur kärringen, som fortsätter sitt fula sura beteende, då vi frågar om de tar lång tid till röntgen, då de tar ju lite tid för mig att ta mig till toan, och då de skulle skynda på, så ville jag inte de skulle dra ut mera tid, för jag satt på toan när jag skulle till röntgen...  


Då pekar hon surt att toan är ju där,   frågar om kryckor då de är lättast och minst smärtsamt att dra mig till toan än att ta mig ur och i rullstolen, och surt säger hon hade du inga kryckor, nej sa ju de när vi kom, att jag inte hade med dem, och har du sätt några kryckor med mig, tänkte jag,   då gick hon i väg och mumlade något, kom med ett par kryckor och säger du vet att de kostar pengar att låna kryckor, ja jag tänkte inte ta hem dem nej, behöver inte två par nej, eller ville hon ha betalt för jag behövde låna till toan ett par meter, sur jävla kärring som skulle inte vara på ett ställe som ska ta hand om skadade, sjuka människor....  


sen kom ortopeden tillbaka när de gått 2timmar och de sura kärringen hade tydligen sagt att dom på röntgen var kvar, och hade inte gått hem, för att röntga mig så fort som möjligt, men de stämde ju inte,   så fick åka hem och vänta på samtal av röntgen nästa morgon,   ja ortopeden kollade en extra gång om jag kunde ta mig hemma, annars skulle han lägga in mig, men bättre att vara hemma och hade jag bitit ihop så långt kunde jag göra de en natt till, sover dessutom väldigt dåligt på sjukhus, och Alvedon   var ju de man fick för smärtan och de hade jag hemma också...


och de hela slutade med att de ser på bilderna från röntgen, att jag fått fraktur på övre delen av tibia och hela de tidigare skadade benet vart med hel gips,   läkaren sa att de var en stor spricka och att jag borde ha och haft väldigt ont... 


Jo visst kändes de, men inte så att man vill åka till akuten, när man blir bemött som man blir, inte första gången tyvärr,   för när man känner att fan detta går inte, och man åker in till akuten, så behöver man inte sura miner och bli utskälld och jag var allt annat än otrevlig, utan försökte vara mitt bästa mig själv jag kan vara och så mår man sämre pga surt hemskt bemötande direkt när man kommer till akuten.  


Nej hoppas jag aldrig behöver ha med den fan att göra,   och hoppas hon får vänta ett extra dygn med smärta, om detta händer henne, och fan inte konstigt att människor inte vill åka in till Visby lasarett, om man verkligen inte måste,utan man biter ihop och hoppas de går över och inte behövs kollas på....  


Men nu är resan i september till Spanien bokad och klar, så forskar och kollar runt på info, bilder osv och skönt att ha något att se fram emot...!

 


Nu blir de att fundera ut vad jag ska äta för lunch, har lite färdig mat som bara behövs värmas i mikron och de underlättar minsann...  


  Pussar,Kramar & Kärlek  




Presentation


Me myself and I

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

blogkeen

Teolinda

Ovido - Quiz & Flashcards