Direktlänk till inlägg 21 maj 2022

När de inte blir som de ska, så får man göra de bästa med det...!

Av teolinda - 21 maj 2022 12:33

Igår på jobbet fick jag yrsel, mådde illa och extra ont i huvudet, och vart så jobbig så jag vart tvungen att hålla mig i en vägg för allt vart mörkare och hörde röster men lät som folk pratade långt borta i ett rör, när de vart lite bättre tänkte jag att där kunde jag inte stå, så tog mig in i hissen och åkte ner, där trodde jag att jag skulle tuppa av, men kom ner på golvet och andades djupa andetag, men vart rejält skrämd, så pass så tårar kom och var nära ringa 112 men började känna mig bättre och andningen verkade hjälpa, och efter runt 20min så kände jag mig så pass stabil så jag försökte ställa mig upp och tog mig hem....


När jag kom hem kollade jag mitt blodtryck och de var lågt och troligen varit lägre tidigare, pratade med 1177 och då jag mådde bättre och mest huvudvärk och lätt illamående att jag skulle avvakta, för varit på akuten med huvudvärken och illamående fick sitta där en hel dag för att bli hemskickad utan hjälp då de inte hittade något, nu har jag huvudvärken kvar,men de är min spänningshuvudvärk den är jag van med och känner igen,och lever med den...


och min plan är att åka över till bowlinghallen och träffa arbetskamraterna för bowling och mat, så laddar inför det med hockey och vila, å lyssnar på regnet som faller där ute och hinner även sova en stund om jag skulle behöva då detta är ikväll så många timmar kvar tills dess och förhoppningsvis har då huvudvärken lättat, men åker vilket fall, då min spänningshuvudvärk sällan stoppar mig att göra saker.....


Här några blandade foto, och med där finns min första färdiga jordgubbe från mina egna jordgubbsplantor, känner mig nöjd och fler små söta gubbar är på väg....

 


  Pussar,kramar & Kärlek   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av teolinda - 20 mars 2023 13:24

Ja då jag sitter här sjukskriven så tänkte jag att jag skulle skriva några rader i min blogg... Ja detta är öken, det enda jag vill är att kunna åka till mitt arbete och kunna gå mina promenader,men när man typ inte kan gå utan måste ha käpp, så är...

Av teolinda - 14 februari 2023 15:13

Det var jätte länge sen jag skrev här i bloggen, Så tänkte jag skulle göra ett försök denna 14Februari 2023, ja den så kallade Alla hjärtansdag....    Jag myser med mina små håriga fyrbenta vänner dagligen och kan visa alla underbara i mitt liv k...

Av teolinda - 14 september 2022 08:37

Det var nu flera månader jag skrev,tiden springer ifrån mig, och denna sommar har vädret varit väldigt ostadigt, visst de varit varmt och solen har levererat, men de varit ostadigt och de är jobbigt för mig,men ca 14dagar som var till min fördel och ...

Av teolinda - 5 maj 2022 14:03

Ja väldigt länge sen jag bloggade, tiden springer iväg och vet inte riktigt vad tiden går vägen, men nu sitter jag ute på min baksida och har de mys och skön vår solen och underbara maj har startat....   Hade tyvärr ingen jätte bra natt, drömde m...

Av teolinda - 10 februari 2022 13:56

Att leva med droppfot är inge vidare alls, för er som inte vet vad de är så är de en förlamning i peroneus-nerven som gör så foten hänger eller släpar och smärtorna är inte långt efter, jag hade en trasig höft som jag lagade och då skadade läkarna mi...

Presentation


Me myself and I

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

blogkeen

Teolinda

Ovido - Quiz & Flashcards