Direktlänk till inlägg 14 februari 2023

Det fick bli ett blogginlägg denna 14Februari 2023

Av teolinda - 14 februari 2023 15:13

Det var jätte länge sen jag skrev här i bloggen, Så tänkte jag skulle göra ett försök denna 14Februari 2023, ja den så kallade Alla hjärtansdag....


 Jag myser med mina små håriga fyrbenta vänner dagligen och kan visa alla underbara i mitt liv kärlek varje dag, så behöver inte en speciell dag till det, men är säkert bra för dem som behöver det....  

Har även börjat måla, inte för jag är bra på det utan mest för terapi och tycker de är kul, ingen tavla är klar ännu och kanske aldrig blir färdiga,men de får tiden utvisa....


 


Maja hårboll ger mig enorm kärlek varje dag vi umgås och håriga killarna börjar bli stora, då dom fyller 9månader den 27februari så mycket bus och mys blir det med dem, och deras mor Helga, det bästa jag någonsin gjort var att kontakta Kattstödet på ön och vart stödfamilj åt Helga och hennes fyra killar, och två av dem fick flytta till samma hem och dom andra fick ju stanna för alltid med mig.....


Fina Killarna Teddy & Link som mosters fina tjej Juni döpt dom till....

     
Fina Maja Hårboll       

 


Jag kämpa med denna kropp och smärtorna jag lever med, har min största utmaning på flera år nu, då jag inte kommer ha något jag vet lindrar och gör så jag kan leva ett så bra liv jag bara kan, och känner stor oro och än så länge är allt som jag visste det skulle vara, och smärtorna är bra jobbiga, men bara kämpa på....


Så just nu är mitt liv som så här jobba,ligga heta bad, ligga på soffan under värmefilt och gå dom promenader som funkar,dricka kaffe med vänner som oftast kommer till mig, städa hemmet så gott de går, finns inte mycket energi till något annat, och vet inte om jag kommer orka detta ens längre fram, tiden får utvisa och bara kämpa på som sagt...


Idag är de dock en bra dag och lyckats komma ut på flera rundor, ute har solen gett mer värme än på länge, de blåser inte och nästan så man får vårkänslor och det tackar jag för, för de är till min fördel, såna dagar som idag får gärna komma flera av....


Några foto från olika bra dagar senaste månaderna.....

 


Mådde inge vidare för några månader sedan och fick pröva hormonplåster och de hjälpte riktigt bra, så det är vad jag behöver, men pga att de är slut vid leverantör så sitter jag nu här utan, har ännu inte fått tillbaka alla symtom,skönt nog, men humöret svajar redan, så då underlättar de ju om man slipper höra sura miner eller fräsande, som inte är befogat alls, helst om man är glad och har ett gott humör, för de kan förstöra en annars mycket bra dag, men i morgon är det en ny dag med nya utmaningar....


Nu önskar jag alla där ute en riktigt mysig fin kärleksfull Alla Hjärtansdags kväll....


  Pussar,Kramar & Kärlek  





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av teolinda - 20 mars 2023 13:24

Ja då jag sitter här sjukskriven så tänkte jag att jag skulle skriva några rader i min blogg... Ja detta är öken, det enda jag vill är att kunna åka till mitt arbete och kunna gå mina promenader,men när man typ inte kan gå utan måste ha käpp, så är...

Av teolinda - 14 september 2022 08:37

Det var nu flera månader jag skrev,tiden springer ifrån mig, och denna sommar har vädret varit väldigt ostadigt, visst de varit varmt och solen har levererat, men de varit ostadigt och de är jobbigt för mig,men ca 14dagar som var till min fördel och ...

Av teolinda - 21 maj 2022 12:33


Igår på jobbet fick jag yrsel, mådde illa och extra ont i huvudet, och vart så jobbig så jag vart tvungen att hålla mig i en vägg för allt vart mörkare och hörde röster men lät som folk pratade långt borta i ett rör, när de vart lite bättre tänkte ja...

Av teolinda - 5 maj 2022 14:03

Ja väldigt länge sen jag bloggade, tiden springer iväg och vet inte riktigt vad tiden går vägen, men nu sitter jag ute på min baksida och har de mys och skön vår solen och underbara maj har startat....   Hade tyvärr ingen jätte bra natt, drömde m...

Av teolinda - 10 februari 2022 13:56

Att leva med droppfot är inge vidare alls, för er som inte vet vad de är så är de en förlamning i peroneus-nerven som gör så foten hänger eller släpar och smärtorna är inte långt efter, jag hade en trasig höft som jag lagade och då skadade läkarna mi...

Presentation


Me myself and I

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

blogkeen

Teolinda

Ovido - Quiz & Flashcards