Alla inlägg under juli 2021

Av teolinda - 29 juli 2021 13:43

Ja nu var de många månader sen jag bloggade, tiden springer i väg och snart är redan juli över, och denna sommar har de varit mycket mera folk på ön och de märker man...

Jag jobbar på och trivs på mitt arbete och nu under sommaren börjar jag mycket tidigt och de funkar mycket bra, jag hinner med mycket, men ja har även varit kvar när vi öppnat, så inte bara innan öppetid, men lagom mycket för att inte bli allt för stressad inombord, mycket folk i små ytor ställer till det, men de funkat ok ändå,tror jag inte glömt allt för mycket, men ja jag var lite oroad innan,men då jag har bästa chefen så jobbar jag mest själv nu och hinner som sagt med en hel del och vill ju försöka göra så fint de går, och ett arbete jag kan vara stolt över som jag är och som sagt trivs mycket bra på jobbet, men har helg torsdagar och fredagar så idag är jag ledig, för att ha hunden maja är inget jobb, utan de är mys med massa kärlek....


Några foto från detta år 2021 hitills....

 


Då jag är inne på kärlek så har jag fått mysa extra med min fina tjej Juni,   hon är mosters underbara tjej, och vi bakar,leker och har de mys när vi ses, och hon ger sån härlig energi och saknar henne innan hon hinner lämna ön,   men vi hade jätte mys när dom var nere på ön förra veckan, hade ju lyckan att träffa henne med familj i maj när vår far fyllde jämnt, så extra lyx, efter förra året när vi inte kunde ses alls, så varit extra mys att dom varit nere, och fått umgås med min fina systerdotter, ja mosters ögonsten....  


Några foto från detta år 2021....

 


Men finns dom människor som inte ska ha barn och dom skaffar sig tyvärr flera stycken, och jag förstår inte vad man får ut av att gapa och skrika på sina barn,det enda dessa vuxna gör är ju att visa ett fult beteende, och barnen slutar lyssna tidigt om de får höra den där otrevliga gapande hur värdelösa dom typ är och att dom ska lyssna, vem vill lyssna på någon som mest är otrevlig...

Ja visst fan ska man få markera och visa barnen när dom gjort något,och visst fan kan tålamodet sina hos alla och man inte orkar,och man ska lära barn att de blir konsekvenser när man gör något man inte får eller inte ska göra, och klart man ska kunna visa att man är arg och de är inte ok, men att gapa och skrika och orden "men de fattar du väl" till små barn gillar jag inte alls,helst när de får barnet i tårar, men snart är de lugnt igen och får hoppas dessa barn slipper de beteendet när semestern är över och de är dags för förskolor/arbete igen...


          


Igår när jag jobbade fick jag info att sjöräddningshelikopter, polis,räddningstjänsten letade efter en kvinna efter man hittat rullator och morgonrock på stranden,nere på min by, fick även veta vem, och jag brukar kunna känna när någon mår dåligt,men denna gång vart jag lurad, denna vän lärde jag känna för några år sedan när hon hjälpte min med kroppen då hon var massör och har sen haft kontakt, hon började komma upp i åldern och i våras vart hon sjuk fick stroke och när jag träffade henne efter så såg man att hon inte mådde bra, men hon kämpade på och var ute och gick och såg ut som att hon gjorde sitt bästa att komma tillbaka, och sist jag träffade henne så såg man livsglädje igen, men skenet bedrar och hon lurade mig, för jag brukar ofta känna av olika känslor, och när människor i min närhet mår dåligt, men inte denna gång, ja visste att hon kämpade,men inte att hon mådde så dåligt så hon inte ville leva längre   för hon gick ner till stranden och ut i vattnet och helikoptern hittade henne där ute i vattnet och de känns konstigt att jag inte kommer träffa på henne ute när jag kommer gå på gatan hon bodde och prata, och ofta vart de några skratt när vi snackade lite skit, men hoppas nu hon har fått frid och sover gott för sista vilan....  


Denna fjäril satt på min väns ytterdörr och kanske ännu gör det, men vet inte,men ser de som ett tecken att hon hittat frid och har de bra nu...  

 


  Pussar,Kramar & Kärlek  

Presentation


Me myself and I

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

blogkeen

Teolinda

Ovido - Quiz & Flashcards