Direktlänk till inlägg 7 februari 2021

Då var de snart en ny vecka och för varje dag så närmar sig sommaren...!

Av teolinda - 7 februari 2021 14:43

Vintern har beslutat att visa sig detta år, och som de ser ut när jag tittar ut så faller snö igen, så får gratulera alla som älskar vinter med snö,kyla och is för deras önskan har slagit in, så kul för er...

Ja jag får kämpa extra med denna kropp och den skada jag lever med,men bara bita ihop och göra mitt bästa, men ja de blir lindring av olika vis som jag skulle gärna slippa,men har lindring så gör så jag kan andas och leva, finns dom som lever med smärtor som inte kan lindra, och lider för dem...


Promenaderna blir ju tuffare pga snön och halkan,men kom ut på lång promenad i allafall och en är bättre än ingen, så får känna mig nöjd, haft vänner på kaffe och de är ju alltid trevligt...


Foto från dagens promenad till svajde tur och retur...   

     

Jag misstänker att min Mitte hårboll varit nära räven, eller ett större djur, och då jag sett räven här i närheten och även sett baken med stora svansen nära, och mitte har ett rätt stort sår på ett av bakbenen,men då de ser jätte fint ut, ser inge tecken på infektion, han haltar inte, när jag tar på honom och kollar upp såret så visar han ingen tecken på smärta,och han har inte spytt på ett tag,men som jag sagt tidigare så är dom inga ungdomar mina killar, utan fyller ju 18år i Juni...  

Han har i helgen passat på att gå ut när jag går ut och röker, och han går från trappan direkt till min rosor, och idag kom han och jamade när jag var i köket,klappade honom och frågade vad han ville, han började gå till vardagsrummet så jag följer efter och han jamar och går till dörren, så jag går och öppnar dörren och röker en cigg, och han går ner till rosorna direkt gör sina behov och går direkt närmsta vägen in igen, så ja jag tror de är herr räv som varit för nära,och då mina börjar bli gamla så är de bra om dom håller sig hemma och nära hemmet...


Mina älskade pojkar....    

Här är dom,mina pojkar,dom är från samma kull och kom efter varandra,och dom har vart bästa kompisarna och har alltid haft koll på varandra, sovit vid varandra, tvättar varandra och även haft sina bus stunder....  


       


  Pussar,Kramar & Kärlek  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av teolinda - 20 mars 2023 13:24

Ja då jag sitter här sjukskriven så tänkte jag att jag skulle skriva några rader i min blogg... Ja detta är öken, det enda jag vill är att kunna åka till mitt arbete och kunna gå mina promenader,men när man typ inte kan gå utan måste ha käpp, så är...

Av teolinda - 14 februari 2023 15:13

Det var jätte länge sen jag skrev här i bloggen, Så tänkte jag skulle göra ett försök denna 14Februari 2023, ja den så kallade Alla hjärtansdag....    Jag myser med mina små håriga fyrbenta vänner dagligen och kan visa alla underbara i mitt liv k...

Av teolinda - 14 september 2022 08:37

Det var nu flera månader jag skrev,tiden springer ifrån mig, och denna sommar har vädret varit väldigt ostadigt, visst de varit varmt och solen har levererat, men de varit ostadigt och de är jobbigt för mig,men ca 14dagar som var till min fördel och ...

Av teolinda - 21 maj 2022 12:33


Igår på jobbet fick jag yrsel, mådde illa och extra ont i huvudet, och vart så jobbig så jag vart tvungen att hålla mig i en vägg för allt vart mörkare och hörde röster men lät som folk pratade långt borta i ett rör, när de vart lite bättre tänkte ja...

Av teolinda - 5 maj 2022 14:03

Ja väldigt länge sen jag bloggade, tiden springer iväg och vet inte riktigt vad tiden går vägen, men nu sitter jag ute på min baksida och har de mys och skön vår solen och underbara maj har startat....   Hade tyvärr ingen jätte bra natt, drömde m...

Presentation


Me myself and I

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

blogkeen

Teolinda

Ovido - Quiz & Flashcards