Alla inlägg under oktober 2019

Av teolinda - 31 oktober 2019 13:49

Mina tankar har varit mycket på benita senaste tiden, och känner sån orättvisa att hon vart tvungen att lämna oss och hatar den där jävla cancern,och en hel del tårar har de blivit och många känslor på samma gång.

Och idag har jag tänkt extra mycket på min vän, då de idag var hennes begravning, men då jag varken psykiskt eller fysiskt kunde vara med på begravningen,så hade jag en egen minnesstund här hemma och tände ljus. och läste upp min dikt jag skrivit till henne, och så skickade jag in till cancerfonden i benitas minne och kommer alltid minnas hennes underbara skratt och fina leende...


Detta är dikten jag skrev som jag för en vecka sedan som jag döpt till "sov gott min fina vän"

 


Nu fick dom där uppe den finaste ängeln, och hennes leende gör så solen strålar vackert och himlen är blå idag, sov gott och vila i frid min vän...


  Pussar,Kramar & Kärlek  

Av teolinda - 14 oktober 2019 21:30

Jag har idag försökt blogga flera gånger,men inte gått så bra, då tårarna börjat rinna,men gör nu denna kväll ett försök till. I morse klockan 04.30 somnade en vän som finns i mitt hjärta in för sista gången och fick ge upp kampen mot cancern, som är en jävla sjukdom.


Jag träffade Benita för runt 17/18år sen hemma vid hennes ena bror med familj, då jag jobbade och tog hand om hennes brorsbarn, jag var dagmamma i deras hem, och så var jag även tillsammans med hennes andra bror en kort tid för många år sedan nu,men från första mötet med henne, så satt hon i mitt hjärta och höll kontakten även efter jag slutade jobba vid brorsbarnen och tog slut med hennes andra bror.


Benita var den snällaste finaste människa i denna värld,med kämpar glöd till tusen och säger som många andra FUCKCANCER...

 

Benita var med och förgyllde både min 30årsdag och 40årsdag å var så glad över de när de var och även nu, något som känns sådär är att jag försökt få till en träff,men då hon kämpat med sin dumma kropp och jag med min dumma kropp och hade inte samma bra dagar,men vi skrev med varandra då och då, och hon gav mycket stöd när jag skulle operera bort livmodern, och hennes styrkande ord fanns med mig under hela den biten   många frågar mig hur jag orkar att alltid försöka vara positiv i allt elände?

Och ja Benita är en av dem som för flera år sedan fick mig in i banorna att tänka mera positivt än negativt och när jag fallit, så har hon funnits i mina tankar med sin positivitet och kämparglöd.  


Hade mycket nyligen plan att komma till sjukan när jag såg att hon låg där igen,men vart dunder förkyld och fick avvakta,ingen bra ide att hälsa på när man själv är sjuk, och flera grannar fått samma förkylning,har nu bara hostan kvar, men nu är de försent,och de gör mig ledsen   

Men hennes positivitet kommer leva vidare hos många, i allafall kommer jag leva med hennes positivitet,värme och kärlek och minnas henne med de leendet hon alltid hade,fast man visste hur mycket hon kämpade, och hennes underbara skratt glömmer jag aldrig.  


Benita somnade in för tok förtidigt och lider med hennes familj å nära och kära.

Vila i frid min fina vän    Nu slipper du lida och kämpa mot sjukdomar och annat skit med den dumma kroppen,   men du kommer vara saknad länge min vän och minnen kommer finnas inom mig tills den dagen jag kommer och håller dig sällskap  


  Pussar,Kramar & Kärlek  

Presentation


Me myself and I

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

blogkeen

Teolinda

Ovido - Quiz & Flashcards