Alla inlägg under maj 2020

Av teolinda - 11 maj 2020 13:24

Idag var de dags för 1års vägning för mig,då jag började försöka få bort dom kg jag lade på mig under 2018,som var ett extremt jobbigt år, då jag ramlade under April och lyckades få en riktigt dum fraktur, som gjorde mig liggande i ett halvår, och under den perioden vart de även att operera bort livmodern och de hjälpte ju även till att öka vikten,och har ju mina ständiga smärtor och dum kropp,så man gör sitt bästa med de man har...


Jag är mycket nöjd med resultatet och känner ju på kläderna att jag blivit mindre, och känner ju även att vissa muskler tränats upp med cykel och promenader, och de väger ju också,och har en hel del skin som hänger så de väger ju de med,något jag gärna skulle bli av med.

så ja jag är mycket nöjd med vad jag lyckats med under detta år och nu är jobbet att hålla vikten,och skulle jag gå ner mera så är de bonus,för finns ju ännu kg som kan få försvinna,men hålla vikten är de viktiga nu och kommer ju fortsätta göra mitt bästa och komma ut på cykel,promenad eller båda,har ju även hunden maja som jag har när jag är ledig och vi går sköna promenader ihop....


-Resultatet slutade på 23kg nergång på 1år-

 


Några härliga foto från slutet av april och början av maj 2020....

 

 

Foto från slutet av april början av maj 2018


Fått frågan flera gånger vad droppfot är och här är en liten förklaring på det,men lättaste förklaringen är att jag har skadade nerver som gör så vissa muskler är förlamade i foten så den hänger till viss del,och kan inte lyfta den som man ska kunna, å måste vara konsentrerad när jag är ute och går,helst gräs,skog,strand osv och fast de är jobbigt så är jag tacksam att jag inte har den värsta sorten av droppfot...


   


  Pussar,kramar & Kärlek   

Av teolinda - 1 maj 2020 10:16

Idag är de Maja hårbolls mys som står på planeringen,och vi hade tur denna morgon,gick och hämtade henne ca 07.45 och så gick vi strand och skogspromenad,de var väldigt grått men ändå skön lång promenad,och vi klarade oss ifrån regn, för de kom när vi varit hemma en kort stund, så skönt att de började när vi kommit hem...

Ja maja följer med mig ut när jag ska röka,men hon går in rätt fort igen,för vem vill vara ute i detta väder om man inte måste, för  maj börjar helt klart inte med strålande sol inte,men detta väder passar bra när de står mys på planeringen.


Foto från soliga dagar i April...

 

 Flera grannar i min lgh by har slagit slint,hoppar på olika grannar med allt från elaka påhopp till otrevliga beteende, och känner lite att om man är så bitter, så man måste gå på sina grannar med otrevliga beteende så kan man just flytta ut i skogen och stanna där...


Men nu har jag fått upp min spaljé, har underbara vänner som hjälper mig,har två klätterväxter på plats,så nu är de klart så långt, så jag ska bara plantera mina murgröna,så blir de jätte bra när de växer upp och slipper sura blickar över staketet från grannen...


Foto av spalje bygget,är mycket nöjd...

 


Året 2018 var inte mitt år alls, då jag ramlade och fick fraktur i knäet och vart liggande nästan ett halvår, under samma tid vart jag tvungen att operera bort livmodern, lever ju även med mina nervskador,med droppfot och riktigt jobbiga smärtor, men maj 2019 satte jag igång med vikten igen, då jag hade gått upp extremt mycket i vikt,de vart cykel de första månaderna och sen började jag promenader, men den fysiska biten är inte jätte lätt,och när jag går promenad så måste jag vara koncentrerad på min droppfot,helst i skogen,och så musik i öronen som gör så jag kan slappna av samtidigt som jag har koll på foten, så inte jätte lätt men kommer nästan ut varje dag,då de viktiga är att jag kommer ut och inte hur långt jag går, jag vet att jag fått bort dom kg jag gick upp 2018 men runt den 12maj så ska jag ställa mig på vågen och får då 1års resultatet....


Men styrka och kraft kan sina till och ifrån, och då brukar jag göra något som jag kallar för Ego-tavlor och de ger mig styrka, för det är då jag ser vad jag lyckats med och de ger styrka att fortsätta kämpa på och inte ge upp,men ibland har jag svårt att själv förstå att de faktiskt är jag på alla foto...


Här under är senaste ego-tavla som är från 2005-2020....

 


  Pussar,Kramar & Kärlek  

Presentation


Me myself and I

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2020 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

blogkeen

Teolinda

Skapa flashcards