Direktlänk till inlägg 31 december 2021

Snart säger vi hejdå till år 2021 och hälsar år 2022 välkommen....!

Av teolinda - 31 december 2021 13:49

Då vart det den 31dec 2021 och dom sista timmarna av detta år går sakta framåt och i morgon är det ett nytt år med nya erfarenheter, äventyr och man får se vad år 2022 har att erbjuda...


Lägger aldrig nyårslöften men jag har beslutat att jag ska fortsätta göra mitt bästa med allt jag gör,

och även bli bättre att sluta ta åt mig när människor är sura,arga och ger mycket negativa energier för då jag har  personligheten HSP (Highly Senstive person) så blir de extra jobbigt för mig, och blir väldigt ledsen fort, fast de oftast inte handlar om mig,så tar jag ändå åt mig, och människor med svajande humör gör de jobbigt för mig,så jag måste sluta suga i mig all den negativa energi, som kommer mot mig..

Ja jag kommer alltid vara extremt empatiskt och kommer alltid känna av andra människor humör och beteende,men när människor tar för mycket energi så måste jag försöka att inte ta åt mig som en svamp, och sluta gå runt och känna mig ledsen, och bara jag som kan jobba på den biten, och ska göra mitt absoluta bästa med detta, och bli bättre på att säga ifrån när de blir för mycket....


Ska även bli bättre att inte försöka bry mig när man ser och hör falska människor, människor som vänder kappan efter vinden, som ljuger och som man vet inte bryr sig, men de ska utåt sätt se så bra ut och köra över andra människor, och deras negativa energier måste jag få bort, och inte låta såna människor ta energi från mig, för felet sitter inte hos mig, utan hos dessa människor, som en nära vän påminde mig om nyligen...


Och jag kan inte rädda världen, och måste försöka tänka mera på mig själv, måste börja tro mera på mig själv, och få tillbaka självkänslan och självförtroendet jag tappat bort, för jag är bra som den jag är och är bättre än jag själv tror ofta, något jag även jobbar på, och ska fortsätta med det även år 2022....


 


Denna sista kvällen av detta år 2021 blir att äta och dricka gott å bara ta de lugnt å ja spela lite bingolotto med trevligt sällskap,det passar mig mycket bra en kväll som denna och man lever ju på hoppet och skulle inte vara fel om man kunde vinna lite pengar innan detta år är över...

Ja jag har de viktigaste i livet, tak över huvudet, mat i magen, kläder på min kropp och underbara vänner & Familj vid min sida...

Men extra pengar skulle inte vara fel, och med skadad kropp som ger extrema smärtor varje dag, dygnet runt så blir man inte rik,så drömmen om att vinna pengar finns alltid, och som alla andra önskar jag även att covid-19 och denna pandemi blir ett minne blott, men som sagt de sista som överger mig är det berömda hoppet....


Här kommer några foto kollage från December 2021.....


     


Var rädda om er, ta hand om varandra, sprid kärlek och lycka å så önskar jag er alla ett bra fint slut på detta år och ett gott nytt år....


  Pussar,Kramar & Kärlek  




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av teolinda - 20 mars 2023 13:24

Ja då jag sitter här sjukskriven så tänkte jag att jag skulle skriva några rader i min blogg... Ja detta är öken, det enda jag vill är att kunna åka till mitt arbete och kunna gå mina promenader,men när man typ inte kan gå utan måste ha käpp, så är...

Av teolinda - 14 februari 2023 15:13

Det var jätte länge sen jag skrev här i bloggen, Så tänkte jag skulle göra ett försök denna 14Februari 2023, ja den så kallade Alla hjärtansdag....    Jag myser med mina små håriga fyrbenta vänner dagligen och kan visa alla underbara i mitt liv k...

Av teolinda - 14 september 2022 08:37

Det var nu flera månader jag skrev,tiden springer ifrån mig, och denna sommar har vädret varit väldigt ostadigt, visst de varit varmt och solen har levererat, men de varit ostadigt och de är jobbigt för mig,men ca 14dagar som var till min fördel och ...

Av teolinda - 21 maj 2022 12:33


Igår på jobbet fick jag yrsel, mådde illa och extra ont i huvudet, och vart så jobbig så jag vart tvungen att hålla mig i en vägg för allt vart mörkare och hörde röster men lät som folk pratade långt borta i ett rör, när de vart lite bättre tänkte ja...

Av teolinda - 5 maj 2022 14:03

Ja väldigt länge sen jag bloggade, tiden springer iväg och vet inte riktigt vad tiden går vägen, men nu sitter jag ute på min baksida och har de mys och skön vår solen och underbara maj har startat....   Hade tyvärr ingen jätte bra natt, drömde m...

Presentation


Me myself and I

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

blogkeen

Teolinda

Ovido - Quiz & Flashcards