Alla inlägg under augusti 2018

Av teolinda - 28 augusti 2018 10:28

Imorgon om fyra veckor vid denna tid, kommer jag sitta på Arlanda och vänta på att få flyga till Barcelona   och ser verkligen fram emot de, för behöver lite nya äventyr och se något annat, och resa är något jag mår mycket bra av,   och har alltid mera energi och styrka när jag varit iväg, och smärtan är oftast lugnare när jag är iväg, så brukar bara behöva ta hjälp  på själva flygdagarna,  och de är toppen   och nu börjar de närma sig på riktigt   och helt klart bättre att gå upp mycket tidigt för att resa iväg eller något annat positivt, än att bli tvungen att gå upp kl 03.20 pga smärtor....  


Ja jag mår helt klart bäst att bo vid havet och gångavstånd till havet ger mig styrka och energi...!

   

Men idag är de hundvakt och fixa hemma som gäller,   och de passar mycket bra då jag inte kunde sova mera än några timmar i natt, då jag somnade efter midnatt och 03.20 var de klart med de där att sova,   så man är en aningens trött, så blir att vila med hundarna som ligger snällt här bredvid mig och sover, nöjda efter promenad och kolla runt på baksidan...    


ja när katt jamade för den ville gå ut, vart de livat, men värst är nog ändå den lilla vovven som skäller men vet inte riktig vad hon skäller åt,    för när den stora slutar så fortsätter ju hon, och den stora slutar rätt fort när man säger till honom, om inte lilla damen hör katten och skäller, så hon är den lilla boven helt klart, men en mycket söt liten bov   men nu snarkar de på och sover gott här bredvid mig, så här blir de kaffe och lite vila även för mig....  


  Pussar,kramar & Kärlek  
     

Av teolinda - 27 augusti 2018 13:42

Då var första arbetsdagen klar   och nu i början blir de inte riktigt som de ska vara, och blir att jobba de timmar som går, men så fort sjukgymnastik och mun klar så hoppas jag även förkylningen är väck då, så blir de till att jobba de jag ska och ska bli skönt när de blir som de ska bli...  


Ser mycket fram emot resan och ska bli riktigt härligt med lite nya äventyr och se något annat, med mor och älsklingen å de kommer bli topen, och de kommer ge mig ny kraft,energi, styrka  och känner att jag behöver de,   så ja jag börjat räkna dagarna nu när de är nere på 30dagar och det är de jag kämpar mot...  


När man blir tvungen att vila & ta de lugnt, så är ju snapchat lite kul...!

   

Men nu blir de lite kaffe å lite vila,  sen fixa å försöka komma ut en sväng med cykeln, men först lindra och samla kraft, och sen får man göra de bästa med de jag har, och göra så dagen blir så bra den kan bli...  


  Pussar,Kramar & Kärlek  
     

Av teolinda - 24 augusti 2018 15:01

Fredag och hundmys har de varit idag, och Rex den stora har varit så duktig,   man kan inte tro att de inte var så länge sen som han fick ha koppel där ute, men nu behöver man knappt gå med ut, utan bara kolla hur de ser ut där ute,   så med positiv attityd, godis och tålamod så kan allt hända, och de gäller nog inte bara djur utan även människor hehe,   för visst blir man gladare när man har glada positiva människor vid sig, mutor som kan vara godis funkar ju alltid på alla, frågan är ju  bara vad mutorna  är för något och tålamod behövs ju ofta,även människor och inte bara med djur...  


Lilla Rex klämde sig upp på soffan mellan mig och Ebbis, allt går om man bara försöker...!

 

Finns alltid människor som kan missförstå allt man gör eller säger, finns alltid folk som får svar men ändå fattar de inte,   de finns folk som kan få höra något två gånger, från två olika men samma sak, och den ena får tummen upp med ett leende och den andra får sura miner,   men men inget man någonsin kommer förstå tror jag, eller så är de nog inte så att jag ska fatta...  

Som tex på en sida på facebook finns de nog över 30inlägg ang en och samma fråga, med typ hundra svar med olika formuleringar, men som betyder är samma sak, men frågan fortsätter komma om och om igen, och de är så tröttsamt,   och man undrar ju vart felet sitter, men om sagt inget att göra åt de,och förstår man inte över så mååååååånga svar, så är de nog  ingen mening att svara mera tror jag....  


Dessa två sötnosar Frasse & Elsa är ju så söta, och man blir ju sugen för en liten bebis kisse, men mina pojkar skulle inte bli glada, helst mitte, som verkligen inte gillar att grannen Fuffe kommer på besök, men ack så söta små bebisar är....

 

Men nu mera kaffe & så får man se hur kvällen och helgen blir,   vill bli piggare och må bättre så de blir ju lugnt och kurera så jag blir av med denna förkylning helt,   har ju mycket bättre sen början av veckan, så ändå de, så lugnt och vila så jag blir pigg tills måndag när de ska bli jobb igen...  


  Pussar,Kramar & Kärlek  





Av teolinda - 22 augusti 2018 17:29

Förkylningen har tagit grepp om mig,   men tackar för nässpray med kortison, och hostmedicinen cocilana och så soppa och andra vitaminer,   för har varken tid eller lust med detta, just nu feberfri och lite piggare än tidigare idag, men mest soffläge idag, och i morgon blir de hundmys,för dom kan lika väl vara här vid mig, än att vara själva, och dom har tillgång att gå ut hur många gånger de vill...  


Gjorde en ny ego-tavla, behöver dem för att orka kämpa vidare med denna kropp,   som ställer till de hela tiden, är de inte de ena så är det de andra, och hur mycket jag än kämpar är de som kroppen byter av med olika saker hela tiden,   så behöver visa mig själv att jag fixar allt, så dessa tavlor är till för mig och få mig att se vad jag faktiskt gjort i mitt liv, med en trasig kropp, och dessa tavlor ger mig extra styrka...   


Övre foto är från när jag var som störst,och de undre är de nyaste foto på mig....

 

Nu blir de att fortsätta se på film/serie och kurera å soffan,   och målet är att bli bättre så fort som möjligt, då jag ska börja jobba på måndag, och om 5veckor så är jag i Spanien och har de gott med älsklingen och min mor, och kommer bli toppen bra,   har rest med mor flera gånger och de funkar bra och jag och älsklingen har själva varit iväg och har haft de gott, så de kommer bli hur bra som helst,   sist jag var iväg med mor hade vi de toppen, men  då saknade jag älsklingen jätte mycket och de slipper jag ju nu...  


  Pussar,kramar & Kärlek  

Av teolinda - 21 augusti 2018 13:30

Ja varför få vara frisk,   de räckte tydligen att jag fick må ok några dagar efter jag var klar med antibiotika, så  igår började jag nysa och idag vaknade jag upp förkyld, tack för den jävla kropp, suck,    för varför få må ok fram tills jag börjar jobba nästa måndag, de var ju  för mycket att hoppas på....


Men har ju halva apoteket här så ska nog få bort detta så fort som möjligt,   och blir mycket vila och hund mys idag, och solen strålar ju vackert så ändå de...  


Ja snapchat är ju rätt kul ibland...

 

Som jag ofta tjatar om är att jag är så tacksam och glad över att ha så underbara i mitt liv som jag har och de är fortfarande så,   och är även tacksam över dem bakom mitt, som gärna ville hjälpa mig om de kunde, så jag får stå på deras parkering nu när dom inte är där, när jag behöver,  och de hjälper mycket i min vardag, blivit att bita ihop extra mycket sen jag började köra igen, då man har ju smärtor och fått bära tungt fram och tillbaka till parkeringen, men nu kan jag stå på deras parkering, och de underlättar mycket mera än vad man kan, och glad för deras hjälp...  


och även tacksam över att jag har en frisör och vän som kommer ner till oss och hjälper oss,   så vi inte behöver hitta ny frisör, då hon tog sitt företag och flyttade från ön och är väldigt nöjd med henne och alltid glad att träffa henne, då hon också är min vän...  


Nu lite soppa och kurera lite,  då jag och hundarna var ute en god stund nyss,så dom är nöjda och glada och ligger här bredvid och sover just nu, och grannen fick besök, så deras hund började skälla, men duktiga rex gnällde bara lite, sen lade han sig ner igen, duktig kille, och lilla skruttan hörde de inte,så fortsatte sova gott...  


    Pussar,kramar & Kärlek  



Av teolinda - 20 augusti 2018 08:19

Då vart de måndag och om en vecka är sjukskrivning över och nästa måndag är de dags att jobba igen,   sen man varit hemma sen mitten av April,och så jobba tills slutet av september för då blir de att flyga till Barcelona...  


De vart en lugn bra födelsedagshelg, några kom på fredag, några lördag och några söndag   och är glad och tacksam för alla som kom på kaffe och tårta å alla grattis hälsningar i helgen,   de värmer de gamla hjärtat, som åter igen firade den årliga 26årsdagen...  


Skickar över en massa kärlek till alla underbara i mitt liv...!

 

Några fina barn kom ju med på fika och bus i helgen, här är några av barnen som grattade mig i helgen...!

 

och blommor som jag ska försöka få att överleva, man ska ju aldrig ge upp hoppet med något...!

 

Idag ser de ut att bli en grå dag, och har regnat lite under morgonen,   så man får se hur dagen blir, har några funderingar och tankar med dagen,   men får se hur de blir med allt, börjar med en lugn morgon och sen får man se hur allt blir, så mera kaffe såklart...  


   Pussar,Kramar & Kärlek  


Av teolinda - 18 augusti 2018 14:10

Då vart de åter igen födelsedagen och rätt otroligt att de redan gått ett år sen sist,   fått många grattis hälsningar på Facebook, sms och samtal å extra glad av att få se världens sötaste Juni som ringde på hangouts,   och så var några igår, några kommit idag, och någon ska titta förbi i morgon...  


Och flera jag trodde skulle komma har avbokad fika,   och så finns de u med sjuka barn, å sånt kan man ju inte göra så mycket åt,så vart mindre på tårta än hur de såg ut tidigare,   men kommer de ingen väldigt oväntad som inte hört av sig, så är de nog bara älsklingen kvar som kommer ikväll, och då blir de grillat och mys med honom...  

  Men jag börjar se fram emot Barcelona resan mer och mer,   då jag inte vågat längta och tänka på de för mycket, då jag var skadad och saker med kroppen har bytt av en efter den andra tyvärr, nerv smärtor och så frakturen i knäet, och så bort med livmodern där i mellan, och så antibiotika när man precis känt att man var tillbaka igen,   men nu är allt för tillfället tillbaka till de vanliga,   så känner hopp och känns bättre och nu är de ju bara 39dagar kvar och måndag den 27Aug börjar jag jobba igen, och de känns bra...  


Ja här kom de nyaste foto på mig, taget denna dag den 18aug, och den årliga 26årsdagen...!

 

och nu får de väl bli lite film och mera kaffe,   i väntan på att de ska bli kväll och mys med älsklingen, och visst skulle vart trevligt om de kom någon oväntad förbi på fika, då de som sagt blivit avbokningar, så finns gott om tårta,   men imorgon efter fika, så blir de nog att åka med den tårta som finns kvar, till några som var med på present förra året, men som inte var på tårta,   och far brukar inte säga nej till extra tårta, så de löser sig ju säkert ändå,   jag är glad och tacksam för de fina som har kommit förbi och fikat, och de som ännu ska komma, och solen strålar ju vackert så är ju en bra sommardag minsann...  


  Pussar,Kramar & Kärlek  


Av teolinda - 15 augusti 2018 10:16

Ja igår vart de en grå våt dag, men de behövs regn här,   då de kommit få droppar i sommar, ja lite suger de att jag inte kunnat njuta av den extrema värmen som jag skulle om jag inte var skadad, för när jag fick av ortos så var värmen bara positiv,   men de varade bara några såna dagar och sen varit svensk sommar, men som sagt regn behövs, och 24mm i mätaren och de var från de började regna igår tills ca kl 06.00 i morse och de är ju en bra början...  


Men jag och hundarna hade mys   och på kvällen fick man tända fina härliga doftljus och krypa ner i soffan med skn filt, och ja självklart en god kopp kaffe,   och de är nog de enda jag gillar sen när höst och vinter kommer, mysbys med levande ljus,   annars klarar jag mig utan kylan, slasket och de extra smärtorna som tillkommer...  


 

och nu närmar sig den årliga 26årsdagen och på lördag är de redan 1år sedan som jag firade min jämna födelsedag,   och en av mina bästa vänner kom med flyget till mig för att vara med mig denna dag, och de uppskattade jag och saknar henne grymt mycket,   men iår blir de inge större firande utan bjuder å tårta till de som vill komma förbi och ta en fika...  


Något jag tänkt på till och ifrån ofta är hur de kommer sig att man ska ta hand om andra, värna om de nya som kommer, ha ett fint bra beteende mot alla människor osv,   förutom rökarna, dom ska man förbjuda överallt, man kan kasta skit på dem, är inte vatten värda, av de beteendet man ofta får se, och man hör ofta hu fy fan för rökare och sura miner,   men alla andra människor ska man inte göra illa och ha bra beteende imot, för räcker inte med att dom blivit beroende av ciggaretter och eldar upp pengarna typ, för stor eloge till desom lyckas sluta, men inte alla som klarar de hur mycket dom än kämpar, känns så tragiskt på något sätt.....  


och nuu är de bara 42dagar kvar tills spanien resan   och kan nu se fram emot de på ett annat sätt än tidigare då jag hade den där jävla frakturen, men är tillbaka till de vanliga och ska bli hur nice som helst att komma iväg...  


De blivit en hel de ställen och länder, och såklart många flera ställen jag varit på, som tex usa så finns de många ställen och sker man sätt och varit, och även andra ställen, och spanien saknas, men de kommer snart med i Listan....!

 


Nu fixa med lite tvätt som är klart och dricka lite kaffe,   funderar sen om kroppen tillåter att testa cykeln, men ja lite lätt för att se om de går, har ju inte cyklat sen dagen innan olyckan i April, men vill komma igång igen å måste kolla av läget någon gång och känns som de kanske kan bli idag...   och nu är de ca 12dagar kvar tills jag börjar jobba igen om allt går som de ska och de ska de ju...  


  Pussar,Kramar & Kärlek  


Presentation


Me myself and I

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

blogkeen

Teolinda

Ovido - Quiz & Flashcards