Alla inlägg den 27 april 2018

Av teolinda - 27 april 2018 10:55

Fredag och dagarna rullar på, så nu en dag närmare den 3maj, och hoppas verkligen de blir en ny lösning,   så jag slipper har detta hel gips, för som sagt så bråkar min tidigare skada i samma ben även nu, inte så att den lugnar av, kör dock olika frekvenser med frekvensterapi, och min annars dåliga cirkulation blir i allafall bättre, så fortsätter med de i hoppet att nervskadorna även lindras av de, men då jag inte kan bada och detta ger samma effekt som efter heta bad så är de ju toppen i allafall....  


Idag är jag hundvakt igen, och de funkar bra,  för dom kan lika väl ligga här vid mig, då jag inte kan göra speciellt mycket, blir lite konstigt tycker dom, då jag annars hämtar dem och vi har våra rutiner och nu kör ägarna hit dem, och de blir ingen promenad i skog/strand tyvärr, men har en bra baksida som dom kan sniffa, få luft och göra sina behov så de funkar, och har själv kommit ut lite i solen....  


Dom är dessutom fantastiskt duktiga när vi blir själva, och dom fått kolla in baksidan,   helst den stora som annars inte lämnar min sida, men han håller sig på avstånd när jag är uppe rör på mig i lgh, springer inte i vägen och ligger till och med kvar,   dom var lika duktiga i tisdags men ja de är likadant idag, så duktiga, och den lilla har fått en egen bädd bredvid mig i soffan som hon gillar och endast lämnar om hon behöver dricka eller gå ut, men när de åker hem blir de nog ca en vecka till nästa gång...


Kollade igenom lite foto i mobilen, den första bilden är från skadedagen, andra är från lassis och tredje från min soffa...!

 


Nu blir de att fundera på lunch, har fixat så jag har kaffebryggaren här vid sofforna, och vatten kaffe och filter, så löst de svåra med att fixa kaffe, när jag inte har hjälp,   lunch får nog idag bli en portion från frysen, d fixar man de och lägger tillbaka i sin pappförpackning och ner i en kasse, och på så sätt kan jag forsla de till soffan, och i helgen ska mor hjälpa mig att dammsuga och städa lite, för tyvärr fixar jag de inte själv just nu, frustrerande till max....  


  Pussar,Kramar & Kärlek  



Presentation


Me myself and I

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

blogkeen

Teolinda

Ovido - Quiz & Flashcards