Alla inlägg under april 2019

Av teolinda - 15 april 2019 15:09

Ja denna dag började så himla bra,vaknade 10min innan klockan skulle ringa,fått sova godkänt bra, och solen strålade och himlen var blå,  och kände mig glad och positiv,men efter ett par timmar så försvann de hela och byttes ut till att bli ledsen och väldigt besviken...  

För när man rådfrågar någon när man tycker något ser fel ut, och får svaret att de stämmer och man frågar om de är säkert minst 3gånger, och man kan hänvisa till den personen om frågor om de kommer,   och när de blir precis som man trodde och frågorna man visste skulle komma kom, och ringer personen så får man svar,  att personen måste missförstått info som personen fick se och läsa själv, och jag var tydligen så otydlig, så personen trodde att de handlade om något jag rådfrågade om för en månad sedan, som även vart klart och färdigt förra månaden,  och någon ursäkt får man ju inte, då felet uppenbart satt vid mig,då personen missförstod de jag frågade om och de personen läste själv,för visade ju personen de jag undrade över så den kunde se och läsa själv som sagt...

Men ja jag löste problemet   så ska vara rätt och riktigt, och bad de som vart drabbad om ursäkt, men får räkna med att jag kommer fortsatt bli ifrågasatt framåt, för ingen vill ju att saker som är viktigt blir fel,och skulle själv varit orolig om de drabbade mig, så de får jag fortsätta leva med,och sen får jag försöka hitta någon som jag kan rådfråga inom de område de gäller, som har koll på just de jag har ansvar för,   som jag kan lita på att de kan ge rätt info, och försöka vara över tydlig, så de inte blir så att felet sitter vid mig för man missförstått de jag frågat om, men ja jag är ledsen och fruktansvärt besviken och detta förstörde hela min dag...  


Havet ger styrka och harmoni, men tyvärr flög inte alla negativa känslor och tankar med havet, men var en skön stund där och lite flög med vågorna dock....

   


Men till något helt annat så närmar sig påsken 2019 och de betyder att jag jobbar på onsdag denna vecka, sen är jag ledig en vecka,  så börjar jobba på onsdag efter påsken igen, så tänker kalla de för påsklov,  då jag inte tagit ut någon semester utan blir ledig en vecka ändå, för ja de är skillnad på att vara ledig än vara hemma tex sjuk,smärtor,skadad osv, för då är man hemma fast man inte vill, och så pratar smhi om att de ska bli soliga härliga dagar,   så snart åker ute möblerna fram och får göra de fint på baksidan, och tror de blir när jag har Rex här vid mig, för då får han extra sällskap när han är ute, och han är ett bra sällskap då han sällan säger emot mig, är snäll och vi kommer oftast endast i bråk, när de finns katter inblandad,för då är vi aldrig överens typ....  


  Pussar,Kramar & Kärlek  

Av teolinda - 12 april 2019 12:04

Då vart de fredag och efter par smärtsamma dagar så känns de bättre och lever på hoppet, och solen har även lyckats hitta fram och de är ju aldrig fel, och hoppas på en bra helg...  


Förra året tänkte jag att de var dags att kolla synen då jag märkt när jag har haft linserna så ser jag inte så bra som jag borde,  men tiden går och saker kommer i mellan, och leva med smärta och den skadan jag lever med, blir man inte rik av, men glad att jag dock har jobb 50% ännu, men extra utgifter är aldrig kul,och kommer alltid något som man inte behöver så att säga, så synen fick vänta...  


Men upptäckte nyligen att de drastiskt blivit sämre, så nu vart de ett viktigt måste, för ser fruktansvärt dåligt på långt håll,   och bra att kunna se vad som står på skyltar innan jag är framme vid dem, när jag kör bil,   så nu måste jag fixa de, och har även mer huvudvärk som helt säkert har med ögonen att göra,då jag anstränger dem mera.


Så jag har en tid efter påsk till optikern,   och en av mina bästa vänner följer med mig, för jag behöver hjälp att hitta nya glasögon, och har jätte svårt med sånt själv, och jag litar på henne till 100% och har alltid gillat hennes stil, och vet att hon kan och är den bästa som kan hjälpa mig, hitta dom perfekta glasögonen...  


Påsken närmar sig och Lions club Ljugarn levererar för fullt sina påskpynt till kunder som vill stödja dem, så även vi i min lgh by har fått några krukor som ger lite påsk feeling...

 

De som är mycket tråkigt med extra utgifter som man inte räknat med, är att om man har några planer så kan de bli så att man måste räkna bort dom, ja jag börjar bli van att saker inte alltid går som jag vill eller önskar, och med van menar jag att de händer ofta tyvärr, men besviken blir man ändå varje gång,   när något inte  går som jag önskar,för har man smärtor och skadad kropp,så räcker de inte med stark vilja, men så är livet och de man vill eller önskar får man hoppas blir av någon annan gång istället...  


Men ja jag haft en hemliga plan i par månader som varit att hitta en billig flygstol till Cypern, och där har jag släktingar som jag pratat med och kan få låna en säng och få tak över huvudet, men inte bara för att åka iväg till härliga Cypern, utan planen var att åka en speciell vecka, som en vän med sällskap ska åka dit, och dom ska bo ca 3mil från mina släktingar, och såklart skulle ingen av dem få veta något,utan skulle bara komma till deras hotellet och säga:

"Hej! kul att ni också är här,brukar ni vara här ofta?" 


Men de går inte och fått acceptera läget, för hur jag än vrider och vänder, och fast jag har även fått en sponsor, så får jag inte till de, man ska ju klara sig före och efter också,   och ja ögonen och nya glasögon är de jag måste prioritera, för de är mycket viktigare än något annat,och jag har som sagt accepterat de, men när jag väl kan börja spara igen, så är de dags för planering igen inför ny resa,för älskar att resa,så i framtiden blir de flyget och väg på nya äventyr igen, frågan är endast vilket år...  


Har härlig natur och harmoniska ställen här i mitt Ljugarn, detta foto från en av mina promenader jag fick förra veckan, när jag fick några riktigt bra dagar...

 

  Pussar,Kramar & Kärlek  

Presentation


Me myself and I

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

blogkeen

Teolinda

Skapa flashcards