Direktlänk till inlägg 20 mars 2023

Att ge upp finns inte...!

Av teolinda - 20 mars 2023 13:24

Ja då jag sitter här sjukskriven så tänkte jag att jag skulle skriva några rader i min blogg...

Ja detta är öken, det enda jag vill är att kunna åka till mitt arbete och kunna gå mina promenader,men när man typ inte kan gå utan måste ha käpp, så är det svårt....


Det var nämligen så att det exprimenteras med min nervskada och nervsmärtor, och det har gjort att jag fått bita ihop mot smärtorna extra mycket, och det resulterade till att den kontroll jag lyckats ha med med min droppfot med mycket träning och koncentration.gick åt skogen och ramlat titt som tätt.

klarat mig okej fram tills det kom en dold isfläck och jag ramlade så illa så jag fick blödning i muskel med mera.så nu har jag svårt att gå och har ännu mera smärtor, och då mina muskler i det benet redan är mycket svagare redan innan pga nervskadan,så gör det inget bättre....


Jag är van med smärtor då jag inte varit utan smärtor typ sen jag var mycket litet barn, och jag har även gått med en höftkula ur led i över tre år, så bita ihop är något jag tyvärr är bra på,men nu är det tufft,kan jag erkänna....

Så har nu även mycket oro i kroppen över viktuppgång då jag inte kan vara så fysisk som jag behöver, och att inte kunna jobba någonsin mera, att de aldrig bli bra.

Men jag tänker inte ge upp,utan jag kämpar på och ska fan fixa även detta, jag vet att jag fixar mycket om jag ger mig fan på det.

   

men fick påminna mig själv tidigare med att se vad jag fixat med en höftkula som såg ut som en trappa och sen fick jag  nervskadan som gjorde de tuffare, med att kolla på foto....

      


Ett av mina "ego" foto som är till för att påminna mig att inte ge upp, jag fixar mycket....

 


Så nu har jag målet att komma igång med jobb och promenad så fort det är möjligt och när jag är återställt tillräckligt så ska jag kolla efter en fest som känns lovande, så ska jag ta min bästa vän som även är min chef under armen så ska vi ut och dansa och ta en helkväll, hon har inget val, så hon får allt följa med, och om fler följer med är de ju kul,men först ska jag kunna gå klokt och ta mig till jobbet, tills dess får hårbollarna i mitt liv hålla mig sällskap här hemma....


Hårbollarna i mitt liv...  

 


Har även börjat måla som lite terapi, är inge bra på det,men gör de som sagt mest för att de är terapi och tycker det är kul, några av de färdiga tavlorna....  


 


Nu önskar jag er alla där ute en fortsatt bra dag...


  Pussar,Kramar & Kärlek  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av teolinda - 14 februari 2023 15:13

Det var jätte länge sen jag skrev här i bloggen, Så tänkte jag skulle göra ett försök denna 14Februari 2023, ja den så kallade Alla hjärtansdag....    Jag myser med mina små håriga fyrbenta vänner dagligen och kan visa alla underbara i mitt liv k...

Av teolinda - 14 september 2022 08:37

Det var nu flera månader jag skrev,tiden springer ifrån mig, och denna sommar har vädret varit väldigt ostadigt, visst de varit varmt och solen har levererat, men de varit ostadigt och de är jobbigt för mig,men ca 14dagar som var till min fördel och ...

Av teolinda - 21 maj 2022 12:33


Igår på jobbet fick jag yrsel, mådde illa och extra ont i huvudet, och vart så jobbig så jag vart tvungen att hålla mig i en vägg för allt vart mörkare och hörde röster men lät som folk pratade långt borta i ett rör, när de vart lite bättre tänkte ja...

Av teolinda - 5 maj 2022 14:03

Ja väldigt länge sen jag bloggade, tiden springer iväg och vet inte riktigt vad tiden går vägen, men nu sitter jag ute på min baksida och har de mys och skön vår solen och underbara maj har startat....   Hade tyvärr ingen jätte bra natt, drömde m...

Av teolinda - 10 februari 2022 13:56

Att leva med droppfot är inge vidare alls, för er som inte vet vad de är så är de en förlamning i peroneus-nerven som gör så foten hänger eller släpar och smärtorna är inte långt efter, jag hade en trasig höft som jag lagade och då skadade läkarna mi...

Presentation


Me myself and I

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2023
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

blogkeen

Teolinda

Ovido - Quiz & Flashcards