Alla inlägg under september 2020

Av teolinda - 13 september 2020 12:52

Söndag och snart är åter en vecka över och en ny vecka ska snart börja,hela grejen med covid-19 är störande och ser fram emot den dagen man fått stopp på denna elaka sjukdom, jag kämpar med elak smärtsam kropp och de räcker faktiskt..


Denna helg var planen att delta i fest med helgrillat rådjur och kunna festa med vänner, och vart byte av plats så de vart närmare för mig dessutom,men på förmiddagen började kroppen ge mera smärta och efter två heta bad och fulldosering starkt smärtlindring och fick damma av min käpp, så var de ett fakta att jag fick hålla mig mig lugn,lyssna på kroppen och lägga energi på att bli bättre under helgen så jag kan jobba på måndag.

Trivs så mycket på mitt jobb så är de prio 1 att bli bra tills nästa arbetsdag, när kroppen bråkar, de är de viktigaste för mig, eller kroppen är viktigast att jag lyssnar på, men där efter kommer arbetet och som alltid får man göra de bästa med de man har......


Så var hemma vid hjärtat med filmmys och han masserade båda mina ben och fötter och visste inte att de skulle hjälpa så mycket som de gjorde, var en mycket skön stund & fick andas en stund och de gav ju ett glatt humör,sov även mycket bra dessutom,och börjar bli redo för åter en vecka med jobb och nya äventyr...


Lite blandade foto,mest från september 2020, förutom jag nere i högra hörnet första kollaget,för där var jag inte gammal inte...

   


Nu kaffe,lite serie och vänta på att tvättmaskinen blir klar är dagens planer,och önskar alla där ute en strålande fin bra dag...     


  Pussar,Kramar & Kärlek  

Av teolinda - 9 september 2020 17:03

Onsdag och idag har de varit riktigt höstväder här, ruggigt,vått och gråt,och kroppen är tyvärr inte så snäll som jag skulle önska, men man får ju göra de bästa med de, så efter jobb så vart de att hett spa bad, och så lite fotvård för min droppfot och så kaffe å serie på datorn...


Fick nyss ett samtal som kan lägga sista puzzelbiten  på plats i mitt liv, som kan göra så jag kan få må ännu bättre, har kommit en bra bit redan och är så tacksam för all hjälp och den medvind som jag lyckats få senaste månaderna och är så glad att jag har just dessa människor i mitt liv, har dragit högsta vinsten helt klart...


Men min magkänsla säger att de troligen inte kommer att ske,att den puzzelbiten kommer inte att läggas tyvärr,så känner mig väldigt låg och lite ledsen,men min magkänsla har lurat mig förr,så har inte gett upp hoppet, fast ofta har min magkänslan rätt tyvärr,men enda jag kan göra är att leva på hoppet och vänta tills jag har svaret och inte skriva fan på väggen innan jag vet hur de går,men ja lite låg och ledsen vart jag pga den magkänslan jag har, men de går över förr eller senare....


 

Men mina hårbollar är bäst på att ge styrka och kärlek när jag behöver de, så dom varit tysta par timmar nu, ja dom jamar just mer och mer sen de kom upp i denna höga ålder,men nu ligger dom i sofforna vid mig, vi varit tillsammans i 17år och dom har koll och vet när jag behöver dem, och djur ger otrolig kärlek och styrka, mina fina killar....   


  Pussar,Kramar & Kärlek  


Av teolinda - 8 september 2020 10:15

Idag är de riktigt höstväder här så tar just nu en paus i städandet,men inom kort blir de att dammsuga och tvätta lite golv,ut med sopor och kompost,sen kan man mysa med att tända lite doftljus och lägga sig under filt på soffan...


Har dock den där känslan inom mig att jag glömt något,mycket beror de på mitt dåliga närminne, så någon kan säga tex några siffror och jag kan glömma de lika fort igen, kämpar med att komma ihåg och jobbar med mitt dåliga närminne men ofta får jag känslan att jag missat något och den känslan är inge vidare, där i mot så är mitt långminne mycket bättre och har de väl fastnat något i minnet så stannar de kvar där,så får se på det som positivt...


Till något helt annat så var jag på Fårö i helgen, de vart en helt fantastisk helg, och vart mys,kärlek,utflykter,gott att äta, sköna promenader och kunde inte blivit bättre, och de kan jag göra om igen någon helg...


Några foto kollage från helgen på fårö, sist jag var där måste vara över 15år sedan, fast man bor här på ön...

       

Vi försökte göra hopp foto och jag har jätte problem med att hoppa,men gjorde mitt bästa, men ser helt klart ut som jag ser nåt skrämmande,men jag bjuder på detta foto...

 

Som sagt vi åkte runt på utflykter och lekte turister och var då förbi Fårö kyrka och hälsade på underbara Benita som är i minneslunden där, hon somnade in för tok förtidigt,men fick nu prata lite med henne och säga hej, hon kommer alltid sitta i mitt hjärta och mer godhjärtad människa än hon var finns inte, och hon kommer alltid saknas, jag fixade tyvärr inte åka och vara med på hennes begravning, de var tre stycken som dog för mig hösten 2019 och vart för psykiskt jobbigt, så fick stanna hemma när Benita begravdes,men nu har jag varit vid henne och de kändes mycket bra...  


 

Gillar att ta närbilder av växer,insekter osv så här kommer några av de jag fotade på Fårö, håller på att lära mig fota med riktig kamera och de är jätte kul,men resultatet blir ju inte perfekt alla gånger,men håller ännu på att lära mig den som sagt.......

   
  

  Pussar,Kramar & Kärlek   

Av teolinda - 3 september 2020 06:45

Då har de blivit september och så vart de en lång helg, så idag är de städ hemma och städ borta senare,sen blir jag helt ledig och ska i morgon åka i väg på nya äventyr & blir en mys helg med älsklingen,ja vi kommer hålla oss på ön,men på ett ställe ja inte varit på måååånga år, för får vänta lite till innan man vågar resa över till "Sverige"....


I tisdags hade vi utflykt till Visby och låtsades vara turist, och var bland annat på Botaniska trädgården i Visby, där jag fotade en massa blommor, fått låna en kamera av hjärtat som jag nu håller på att lära mig, just för tillfället tar jag foto med dom inställningar som finns klara, men sen blir de att gå lite djupare, tycker foto är kul men inte haft någon sån här kamera, så kul att leka och lära känna kameran....


Foto från botaniska trädgården, och ja några foto på oss...

       


Jag vart även bjuden på lunch som vart på Mels Diner Visby hamn, de är ett ställe som passar mig i smaken,och skulle vart där så länge men inte blivit av,men nu vart de ett bra läge och åt gott och är glad och tacksam...


Mel´s Diner Visbyhamn

 


Nu blir de mera kaffe och frukost innan de är dags att sätta igång dagen på riktigt, ja man varit vaken sen ca 05.00 men blivit mest soffläge och ta de lugnt & Serie...


  Pussar,Kramar & Kärlek  

Presentation


Me myself and I

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

blogkeen

Teolinda

Ovido - Quiz & Flashcards