Direktlänk till inlägg 10 februari 2022

Tänka sig att de redan är februari 2022...!

Av teolinda - 10 februari 2022 13:56

Att leva med droppfot är inge vidare alls, för er som inte vet vad de är så är de en förlamning i peroneus-nerven som gör så foten hänger eller släpar och smärtorna är inte långt efter, jag hade en trasig höft som jag lagade och då skadade läkarna min ischiasnerven och några mindre nerver, så jag lever med extrema smärtor och måste kämpa varje dag....


Att orka allt kämpande och smärtor så göra jag ego-tavlor för att påminna mig om vad jag faktiskt lyckas med, och fått mycket beröm av min läkare,för att gå ner från 144kg till 85kg med den skadan jag har är inte någon självklarhet och jag skulle som många ge upp kämpande för ja de är tufft detta....

Men jag ger aldrig upp, jag åker till mitt arbete och gör de bästa med de jag har, men har bästa chefen som finns för mig, hon vet att vinter är tufft och jag kan köra till henne för att åka vidare och de är guld värt....


De viktigaste när man skadas och lever med extrema smärtor är de nät man bygger upp och jag har en massa underbara som finns för mig och som gör mitt liv lättare, ingen kan kämpa för mig,men dom finns bredvid mig och de hjälper mer än någon kan tro, och jag skulle inte varit någon utan mina nära och kära....


Jag Februari 2022


Foto på mig från 2005-2022 några foto från mina ego-tavlor..... 

   

   

Tiden går och vi med den, och de man alltid ska tänka på är att varje steg man tar är bra, skogen med sina vandringsleder är guld när man behöver få bort vikt och stranden är inte heller fel, men jag och vovven vilar nu efter 16km ute i skogen och i morgon är en ny dag....


  Pussar,Kramar & Kärlek  


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av teolinda - 20 mars 2023 13:24

Ja då jag sitter här sjukskriven så tänkte jag att jag skulle skriva några rader i min blogg... Ja detta är öken, det enda jag vill är att kunna åka till mitt arbete och kunna gå mina promenader,men när man typ inte kan gå utan måste ha käpp, så är...

Av teolinda - 14 februari 2023 15:13

Det var jätte länge sen jag skrev här i bloggen, Så tänkte jag skulle göra ett försök denna 14Februari 2023, ja den så kallade Alla hjärtansdag....    Jag myser med mina små håriga fyrbenta vänner dagligen och kan visa alla underbara i mitt liv k...

Av teolinda - 14 september 2022 08:37

Det var nu flera månader jag skrev,tiden springer ifrån mig, och denna sommar har vädret varit väldigt ostadigt, visst de varit varmt och solen har levererat, men de varit ostadigt och de är jobbigt för mig,men ca 14dagar som var till min fördel och ...

Av teolinda - 21 maj 2022 12:33


Igår på jobbet fick jag yrsel, mådde illa och extra ont i huvudet, och vart så jobbig så jag vart tvungen att hålla mig i en vägg för allt vart mörkare och hörde röster men lät som folk pratade långt borta i ett rör, när de vart lite bättre tänkte ja...

Av teolinda - 5 maj 2022 14:03

Ja väldigt länge sen jag bloggade, tiden springer iväg och vet inte riktigt vad tiden går vägen, men nu sitter jag ute på min baksida och har de mys och skön vår solen och underbara maj har startat....   Hade tyvärr ingen jätte bra natt, drömde m...

Presentation


Me myself and I

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

blogkeen

Teolinda

Ovido - Quiz & Flashcards