Direktlänk till inlägg 23 januari 2021

Då vart det lördag den 23Januari 2021...!

Av teolinda - 23 januari 2021 12:03

Solen strålade vackert så fick sällskap av fina Maja hårboll,tänkte vi skulle gå till Svajde,men när vi kom till stället jag brukar släppa henne,så hörde vi jakthundarna skälla i kör, mot de hållet vi skulle,och så hörde vi skott från jägare och då sa Maja HELL NO och började gå åt motsatt håll,tur nog hade jag inte släppt henne,men när hon blir så rädd som hon vart, så drar hon i kopplet och blir starkare hela tiden, så vi ändrade plan och gick till "vår" skog i stället,eller där vi ofta går, och när vi kom dit var hon lugn igen och hörde inget från hundarna eller jägarna, och fick nyss veta att far var tydligen en av jägarna och då han skjutit två rådjur så var de troligen det vi hörde,då dom var där vi hörde hundarna....


Detta år har börjat en aningens tuff med denna kropp,den gillar inte ostadig och kallt väder och i onsdags vart de riktigt tufft på vägarna, då en massa snö höll på att smälta så lyckades man komma upp i 50km så sladdade man över hela vägen typ,och smärtorna vart bara värre, men har en reservplan med chefen att får jag problem så får jag åka till henne och åka med henne till jobbet, de blir längre dag och ändrad arbetstid, men tyckte de gick ok ändå och nu har jag helg och vilar kroppen, och gör det bästa med kroppen...


Livet är ju så att när man accepterar saker blir de lättare,smärtor av olika slag gör inte mindre ont,men de är lättare att hantera när man kommit till läget att man accepterar hur allt ser ut, vare sig de handlar om vänskap som övergått till kärlek,men var inte de man tänkt, eller kärlek som övergått till vänskap,eller vänskap som visat sig inte vara den vänskap man trodde, eller att man blir skadad som jag och lever med extrema smärtor, för ja smärtorna är inte mindre, men lättare att kämpa vidare när jag accepterade att livet ser ut så här, och får försöka tänka positiva och alltid försöka göra mitt bästa med allt,istället för att slösa negativ energi på att vara ledsen och bara tycka allt är skit, utan istället ta den energi och lägga de på att vara positiv och göra de bästa med de man har varje dag,men visst kan de ta tid innan man kommer till den dag man accepterar saker,svårast såklart negativa saker, acceptera positiva saker går alltid fortare såklart...



Några foto från början av detta år 2021...

   

Nu blir de mera kaffe, sen hitta på något att äta,blir troligen ett varmt bad till idag,grannar varit förbi på kaffe och nu får man se vad denna dag tänker erbjuda...


  Pussar,Kramar & Kärlek  


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av teolinda - 20 mars 2023 13:24

Ja då jag sitter här sjukskriven så tänkte jag att jag skulle skriva några rader i min blogg... Ja detta är öken, det enda jag vill är att kunna åka till mitt arbete och kunna gå mina promenader,men när man typ inte kan gå utan måste ha käpp, så är...

Av teolinda - 14 februari 2023 15:13

Det var jätte länge sen jag skrev här i bloggen, Så tänkte jag skulle göra ett försök denna 14Februari 2023, ja den så kallade Alla hjärtansdag....    Jag myser med mina små håriga fyrbenta vänner dagligen och kan visa alla underbara i mitt liv k...

Av teolinda - 14 september 2022 08:37

Det var nu flera månader jag skrev,tiden springer ifrån mig, och denna sommar har vädret varit väldigt ostadigt, visst de varit varmt och solen har levererat, men de varit ostadigt och de är jobbigt för mig,men ca 14dagar som var till min fördel och ...

Av teolinda - 21 maj 2022 12:33


Igår på jobbet fick jag yrsel, mådde illa och extra ont i huvudet, och vart så jobbig så jag vart tvungen att hålla mig i en vägg för allt vart mörkare och hörde röster men lät som folk pratade långt borta i ett rör, när de vart lite bättre tänkte ja...

Av teolinda - 5 maj 2022 14:03

Ja väldigt länge sen jag bloggade, tiden springer iväg och vet inte riktigt vad tiden går vägen, men nu sitter jag ute på min baksida och har de mys och skön vår solen och underbara maj har startat....   Hade tyvärr ingen jätte bra natt, drömde m...

Presentation


Me myself and I

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

blogkeen

Teolinda

Ovido - Quiz & Flashcards