Alla inlägg under september 2019

Av teolinda - 15 september 2019 15:28

Usa från New york till san Fransisco 2005 ( så många ställen och städer på denna resa och min största resa jag gjort, som tex Hollywood,Las vegas,Chicago,Washington DC,Grand Canyon,LA )

 Mexico Tijuana 2005

Kryssning Dasboot 2005 (åkt flera kryssningar till både Åland och Helsingfors har dock inte vilka år)

Turkiet Alanya 2006

Malta 2007

Polen 2007

Kreta platanias 2008

Bulgarien Sunny beach 2009

Cypern 2010 men varit fler gånger i Cypern minns tyvärr inte år just nu.

Tunisien 2010

Rhodos 2011

Bulgarien Sunny beach 2011

Kreta Platanias 2013

Turkiet Alanya 2015

Spanien Barcelona/ Santa Susanna costa brava 2018

Kreta Rethymnon (Platanes) 2019


 Så från 2005 till 2019 så är de åren 2012,2014 & 2016 som de inte blivit någon resa, men något år vart de två resor samma år, men jag älskar att komma till nya ställen med nya äventy, flygbiten kan jag vara utan dock, men värme är något som ger mindre smärta och samlar kraft när jag reser till varmare breddgrader.


Jag samlar även olika saker från mina resor som sen står i mitt Souvenir skåpet som ger mig glädje och härliga minnen, en del av de jag samlar på är snapsglas, roliga härliga må flaskor, askkoppar, snoppar som är tex flasköppnare, tändare, magnet, nyckelringar, ljus osv.


Dessa små samlingar av olika slag framkallar minnen för mig, och vissa ställen har mer eller mindre av något men finns alltid något av de jag samlar på, har även t-shirt från alla ställen, och de viktiga är att de står stället eller namnet på landet på tröjan.


Mina flaskor jag samlat på mina resor,ölflaskan var jag mycket orolig över,då flaskorna måste vara i stora resväskan,men är ännu hel minsann...

Foto in i Souvenir skåpet,börjar bli fullt så får fixa till fler hyllor,har 4 stycken till som jag kan använda.

   

Här är mer lite till av mina samlingar, fattas dock två nyckelringar på detta foto, ja har även endel handbojor,piskor och annat kul, men de finns runt om i min lägenhet och inte i Souvenir skåpet, barn brukar tycka handbojorna är kul,för vem gillar inte att leka tjuv & polis...  

 

   Filmklipp av senaste tändaren jag köpte nu under senaste resan,som jag kom hem från igår....    


  Pussar,kramar & kärlek   
 


      

Presentation


Me myself and I

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2019 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

blogkeen

Teolinda

Skapa flashcards