Alla inlägg den 29 augusti 2017

Av teolinda - 29 augusti 2017 12:51

Tisdag och jag tar de lugnt och myser med hundarna,    och tycker nog att medicinen jag fick igår funkar,   eller jag inbillar mig i allafall att de blir bättre hela tiden, för jag hoppas detta hjälper som sist, och de är som då, för gör de inte de, så kan de ju tyvärr vara något annat och då de onda är vid brösten och strålar ut i ryggen så är de ju ett område som inte de är positivt att ha ont, men jag lever på hoppet att detta hjälper, två tabletter i hög dos per dag, i några dagar så hoppas när de är slut så är jag även pigg och frisk igen,   men de var bra läskigt att jag fick exakt likadana symtom och medicin samma dag som nu, fast tre år tidigare....


Nu är en av sommarfolket bakom mig nere, och försöker ha koll när han är ute, så jag kan fråga om de är ok om jag parkerar på deras parkeringsplats när dom inte är här,   Kan tycka att de är ok, för då ser de ju ut som någon är där,   Ja de flesta grannar har förståelse över min fysiska skada som ger extrem smärta och droppfot, och tre av hyresvärdarna verkar bry sig och tycker de väl är ok att jag kör in till lgh, då jag inte står i vägen för någon,och kör så sakta så finns inge hot för varken barn eller djur i området, då de alltid funnits djur och barn här, har de varit perioder när ingen bott här, så har de funnits barn som hälsat på tex mormor, farmor osv...

Men en av hyresvärdarna kommer med spydiga kommentarer och  vill inte alls lyssna,när jag försöker prata med honom och de mår man ju sämra av,

Så biter ihop jätte mycket och försöker köra in så lite som möjligt, något som gör att jag får mera ont och problem,   men höra spydiga kommentare sov visar noll förståelse att jag faktiskt har ett fysiskt handikapp efter att ortopederna förstörde iscsasnerven och några andra nerver i mitt ben...

Annars är de toppen hyresvärdar och klagar inte,   men spydiga kommentare är aldrig kul för någon, helst någon som kämpar dagligen med en dum kropp som gerjobbig daglig smärta...


Kollade på lite foto och såg då från resan till bästa familjen kall i knutby, och var på fika på drömkåken, fantastiskt härligt, harmoniskt ställe och gott att äta har de också, rekomenderas...!


   


Ja är de något som jag inte kan blunda för eller vända ryggen till å inte låta bli att bli inblandad är när de handlar om barn,   för små barn kan inte försvara sig själva och jag står alltid på barns sida,   så ser jag barn må dåligt eller visar tydligt att de är otrygga och oroliga, och ser att något är fel, då kan jag inte bara skita i det för jag inte ska bli för mycket inblandad, ja de finns de som kan vända ryggen till för de orkar inte och vill inte bli inbladade, men när de kommer till barn så är jag en av de som inte kan skit i det,   sen finns det ju de som håller på ch bråkar, tjafsar och skickar in falska orosanmälningar, som är skitsnack från början till slut, och de är är mest tragiskt och bedrövligt, för de gör att de barn som verkligen mår dålig och som verkligen skriker på sitt sätt att de behöver hjälp, inte får de eller tar extra lång tid innan de får hjälp och de kan göra mig så arg..  ..

Men som tur är så ser jag inte jätte ofta olika barn må dåligt och de tackar jag för, men ser jag de så kan jag inte tiga och blunda, för står alltid på barns sida...


Jag saknar mina gamla grannar, ja den som bor som närmaste granne nu är helt ok och har världens mysigaste hund,men då jag bodde med världens bästa granne i flera år, så blir de aldrig detsamma...

Men måste säga att Rex var jätte duktig när han hörde att grannens hund skällde ute nyss, men Rex sa inget utan lyssnade och lade ner huvudet i soffan igen,   men sista utgången på baksidan så fick han vara kopplad, då grannen var ute och hans sötnos till hårboll är lös, ja jag har staket, men vill inte något ska förstöra de vi jobbat med,då jag ser framgångar för varje gång de är här med mig, men han varit lös flera gånger på baksidan och visar att han är duktig, men ser jag någon av de hundar som brukar vara lös i området så får han vara kopplad....


Drömmer om att flyga söder ut, dessa foto är från två olika resor....!
    

 

  Pussar,Kramar & Kärlek  



Presentation


Me myself and I

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

blogkeen

Teolinda

Ovido - Quiz & Flashcards