Alla inlägg den 6 augusti 2017

Av teolinda - 6 augusti 2017 14:15

Solen strålar men de ostadiga vädret fortsätter, och denna sommar har varit en jobbig sommar, och så trist då de annars är min bästa säsong, och kroppen bråkar, smärtorna är värre, sjuk med medicin har de varit, extra smärtor i huvudet som strålar ner i nacken och axlarna, och så efter den tuffa våren så är man helt slut, när de ena avlöser de andra, som tar mycket energi och styrka som man inte har, men hoppas verkligen akupunktur hjälper med något av de smärtsamma,har fått remiss så fått tid om en  ca vecka så hoppas på de bästa...


men de ostadiga och jobbiga sommaren gör ju så min passion att resa blir starkare, och man surfar runt och kollar såklart, och har fastnat på resa till Roquetas de mar i Almeria spanien, en ort på spanska fastlandet, och då jag inte varit i spanien så lockar de rätt mycket, men ja jag har andra länder och ställen jag också vill till och som finns med i mitt mål att komma iväg söder ut, men jag har några önskemål som hur lång flygresan är, längden till strand och centrum, inte för låg tid från flygplatsen till hotellet och då man bor på denna ö så funkar de att sova en natt i sthlm innan man flyger utomlands, för då är man påväg till semestern, men jag vill helst man kommer hem samma dag som man kommer tillbaka till sthlm, för när man reser hemåt så vill jag bara hem, och resorna utomlands från ön är mycket dyrare, och rätt mycket kan man spara till mat och fickpengar, men visst har jag åkt direkt från ön, men just nu finns inget som lockar så får bli från arlanda....

 

Roquetas de mar i almeria  

   

 

och alla önskemål jag har är med på denna resa till spanien, ja när jag väl kan åka vet jag inte hur själva flygresan är, men just nu är den som jag önskar och matställen och butiker finns nära, då man bor vid en strandpromenad, så ja min dröm är att få kryssa bort även spanien från min reselista, och som sagt alla önskemål jag har stämmer in på denna resa till Roquetas de mar i almeria spanien...


Och hotellet jag sätt ut heter playa luna och har både lgh och dubbelrum, man kan beställa frukost buffé men då de finns kan man ju även göra de när man kommer på plats, jag gillar mest lgh för då kan man äta lite hemma och har kylskåp och litet pentry och kan kan fixa kaffe och ha balkongmys,    och finns de man behöver för att för dricka innan man går ut på kvällen för promenad och att äta,   för de är ju de mysiga att kunna fixa sig och gå ut på olika ställen och bara ha de mys, men är inte omöjlig så visst funkar dubbelrum också, men föredrar lgh, och då man kan beställa frukost även när man har lgh så är ju de att föredra...


Playa Luna   
 

Men ännu är de bara en dröm och ett mål att komma iväg på resa och tyvärr lär de inte ske detta år, men mitt mål är ju innan 2018 är slut och det är de målet jag kämpar i mot,så när allt är extra smärtsamt och man saknar energi så tänker man på målet och kämpar på, men ja de finns även andra ställen jag vill till, och tyvärr kommer de väl i slutet avgöras genom priset, för är man fattig och man måste spara och spara, så blir de så att priset just den perioden man vill åka och kan åka, som får göra de sista beslutet vart resan går, skulle vara skönt om man kunde skita i priset och bara gå efter de man vill, men de sista som överger är ju hoppet, och man vet inte vad framtiden har att ge, och firar ju den årliga 26årsdagen snart    så har många år framför mig innan man blir för trött för att resa...     


  Pussar,Kramar & Kärlek  


    
 

Presentation


Me myself and I

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

blogkeen

Teolinda

Ovido - Quiz & Flashcards