Alla inlägg den 26 augusti 2017

Av teolinda - 26 augusti 2017 08:40

Ser ut som de blir en strålande fin dag,solen strålar och himlen är klarblå,   så en promenad nere vid stranden finns i tanken, nu när säsongen är nästan helt över, så är de åter igen skönt, harmoniskt och härligt att vara på stranden, då de enda man hör är havets brus och fågarna som kvittrar...


Jag är hundvakt en dag i veckan och ibland även någon extra dag, och ja den lilla som måste vara runt 13/14år är en envis liten tant, så henne är ingen mening att försöka träna, men den stora som är mycket yngre, visar tydligt att de finns hopp,   när jag började ha dom, så skällde han alltid på människor och hundar när vi körde förbi dem, och är ju i låg hastighet,   men började träna med godis, och under sommaren har skällandet slutat och bara lite gnäll som är helt ok, men de senaste gångerna så har han inte sakt ett pip när man sakta rullar förbi människor och hundar, och den lilla ligger alltid ner så hon ser inte något så bilen är hon tyst...


  


Och har nu börjat låta den stora vara lös på baksidan och han lyssnar bra och går väldigt bra,   igår när ägaren kom så ville jag testa hur han beter sig när någon kommer som han känner, och han märkte att hon kom när hon öppnade grinden, och så satt vi ute och då kom en av mors katter, och ja när han såg den så satte han igång och skälla och sprang mot staketet, men fanns inge tecken att han skulle hoppa över,så vår träning ger resultat,   och så länge jag har koll på de hundar som brukar gå lösa i området, ochandra djur så kommer han nog kunna vara lös på baksidan, nu har sommarboende bakom mig åkt hem igen så tomt ochtyst där så de gör de ju lättare, men kul när man ser resultat på tränandet....


 


Men jag saknar Elsa gumman,   som fick somna in för ett par år sedan, och saknaden är stor, och vissa dagar är värre än andra, men då hon vart sjuk och inte skulle behöva lida så fick hon somna in, men klart saknad finns, saknar även hennes mor Ebba som fick somna in för flera år sedan, men även hon finns i tankarna och saknar henne än idag,fast de var många år sedan hon fick somna in....


Har satt igång med de sista i köket, så har glas skåpet som ska plockas ur och skura å kolla vad som ska vara kvar och vad som ska bort, och så har jag två små skåp kvar, sen en vanlig städning i köket, för blir ju bra skitigt när man städar ur och skrubbar skåpen,   luckorna har jag gjort många gånger, men att plocka ur och rensa, diska de som är skitigt eller massa damm på, var måååånga år sedan så var på tiden helt klart, så hoppas bli klar idag, men kroppen är sådär och de onda mellan brösten som strålar bak i ryggen är bra jobbigt,  så hoppas de kan gå över eller få medicin, är väldigt säker på att de är samma som jag hade för något år sedan....


Men nu mera kaffe   och hoppas på en bra dag...


Elsa och hennes mor Ebba...!

 


  Pussar,Kramar & Kärlek  


Presentation


Me myself and I

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

blogkeen

Teolinda

Ovido - Quiz & Flashcards