Alla inlägg den 24 augusti 2017

Av teolinda - 24 augusti 2017 13:34

Torsdag och skulle städat vid min far som jag gör varannan vecka, men kroppen dummar sig och ger smärtor, så får försöka fixa de i helgen i stället, vart en sväng till apoteket för att få hem lite som behövs,och fylla på vitaminer ochliknande som jagkänner att jag ännu behöver och börjat närmar sig slut, men nu har jag hemma igen...    

Jag tycker man självklart ska göra saker man själv mår bra av, som man tycker är rätt för sig själv, men såklart inge vidare om de handlar sig om en person, som byter helt personlighet, och den man kände och var vän med är helt borta, och har personen varit smart med bra åsikter, och gått till att de sitter som en frågetecken och är på ett sätt som får en att undra om den spelar ett spel, men hur de än är, så blir man ju ledsen när man känner att man blivit av med en vän, och den nya är inte alls som den var, så man känner ju sorg samtidigt som man förstår och tycker de är bra att personen hittat något som gör så den blir glad och lycklig...  


 


Jag har full förståelse för att alla är olika och att man tycker man mår bra av olika saker, de jag menar är att man kan vara vegan, vegetarian, frukt vegetarian, äter bara rawfood, lever bara på fisk,köttätare, äter allt osv         och jätte bra att man hitta något man tycker man mår bra av, och såklart ska man fortsätta med de som man tror är bra för sig själv, och som man tycker man mår bra av, men man måste nog då vara väldigt mottaglig och tro på det man gör, för att de ska funka, jag har prövat att ha olika perioder och ätit bara ätit raw food, vegitariskt osv, men mått sämre och åter gått till allt vara all ätare och har då mått bättre, men ja självklart är jag glad för andra när de hittar nåt de gillar, tror på och mår bra av...

Men när de kommer till barn    och de får kommentarer som tex, "Du vet mycket väl att sånt där äter vi inte", eller "Nej du får inte sånt där", "Vad du tjatar, du vet att sånt tycker vi inte att man ska äta, och de vet du så väl",   gör mig lite ledsen och låg, helst om man ser de ledsna barnet som får dessa svar av vuxna...  


Eller såna som ser ner på andra som inte tycker och gör som man själv gör, eller tjatar och trycker ner andra människor över hur de lever sina liv,vad de äter och det man själv äter är de bästa och finns inget annat som är bra, för ja jag tycker det är jätte bra när man hittar något som man mår bra av,hittar en livsstil som funkar för en själv och man mår bra av de, men man ska inte se ner på andra, eller trycka ner andra som inte tycker och lever som en själv,eller tjata om och om igen om sin livstil och inte vill höra på vad andra har för åsikter och hur de lever, för vad andra än säger tycker och gör är bara fel, för de är bara den livsstilen man själv lever osm är rätt och enda som är bra...

       

 


Nu blir de lite vattenmelon å kaffe    och sen försöka lindra kroppen lite mera, och hoppas smärtan avtar...


  Pussar,Kramar & Kärlek  

Presentation


Me myself and I

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

blogkeen

Teolinda

Ovido - Quiz & Flashcards