Alla inlägg den 5 augusti 2017

Av teolinda - 5 augusti 2017 13:21

Solen gör sitt bästa att stråla och de blåser på rätt bra där ute, min kropp ger extra smärta, så tar de lite lugnt idag, ja smärtor på flera olika sätt har jag dagligen, men vissa dagar och stunder är de värre, och även bättre, och sommaren är normalt eller varit min bästa årstid, men detta år har de varit mycket kämpande och inte haft en enda dag som varit perfekt, utan de varit ok eller under kontroll, och ja de är tufft men försöker göra mitt bästa med de...


Och så skriver jag en status på facebook där jag skriver att jag haft en ok dag och haft mina kusiner, kusinbarn och så en söt hund på besök, och att de alltid är mys när vi träffas men måste bli bättre på att ses, och ska försöka bli bättre på de, och så från ingenstans kommenterar en människa som ska kallas vara en vän med frågan "Är du också bipolär" och fanns inget om de någonstans, och finns ingen orsak till den dumma kommentaren, och vad menar människan, att han är de eller vad då, d han skriver också, nä man blir mörkrädd för människor och de beteendet många har, och allt skit männskligheten gör runt i vår värld, och vad vissa kläcker ur sig utan orsak eller onödigt att säga...


 


Men till något annat så har jag ju två fantastiska katter, två bröder från samma kull, tycker att man aldrig bara ska ha en katt, utan skaffar man katt så ska de minst vara två i det hemmet, och ja de är min åsikt och jag tycker så, och alla är ju olika så finns ju de som inte tycker som jag, men jag har två från samma kull som trivdes från första dagen och har inte lämnat min sida, de är nu 14år och varit mysiga från dag ett och har väldigt koll på mig, och nu när de är äldre är de skönt att de är mycket inne, men den ena som heter svassen gillar att ha de mörkt när han sover, så man hittar honom ofta under överkast, filtar i små vrå i mörkret, och här under är två foto där han på den ena ligger på soffan under filt, och på den andra ligger han under överkastet och hans bror mitte ligger bredvid, de är fantastisak att ge kärlek, värme och styrka, och älskar mina underbara hårbollar.....


 


Snart är sommarsäsongen slut på byn och restaurangerna stänger och de går över till andra tider i affären tex, de blir tystare och de är då jag börjar njuta på riktigt, för då finns de stora möjligheter att ha hela stranden för sig själv, harmoni kommer tillbaka för man hör havetsbrus igen och fåglarna som kvittrar, och de ser inte ut så här nere på strandvägen, utan de är kanske en bil eller två som man möter eller som bor kvar där nere, men visst är de trist när allt stänger och de blir väldigt tyst, men jag mår bra när de blir de och samlar då mycket styrka och energi av havet när säsongen är över, men så här såg de ut för någon dag sedan och de har redan börja lugna ner sakta och om ett par veckor är inte många kvar....


 


  Pussar,Kramar & Kärlek  

Presentation


Me myself and I

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

blogkeen

Teolinda

Ovido - Quiz & Flashcards