Alla inlägg under november 2017

Av teolinda - 5 november 2017 11:06

Man har haft bättre dagar, kroppen vill helt klart inte vara snäll och mensvärken har varit extra jobbigt och får riktiga svettningar till och ifrån,   men laddar nu inför en sväng till affären när den öppnar kl 12, kan vara bra att få lite frisk luft...  


Till något annat så är jag så glad att höra att älsklingens sist födda barnbarn börjat må bättre,   har lidit med hennes föräldrar och henne, hon har haft riktig jobbig kolik,   och när vi träffades på en 30-årsdag så vart lilla tjejen ledsen i sin bilstol, så tog upp henne och har aldrig känt ett barn spänna hela kroppen som hon gjorde,   ja jag varit med om flera kolik barn, men ingen som spände sig så kraftigt som hon, och man får ju ont i hjärtat att se hur ont hon hade och föräldrarna gjorde allt de kunde    men nu verkar de ha vänt och sötnosen mår bättre,   och när jag fick höra de vart jag så glad för hennes skull och hennes föräldrar som har kämpat på  dessa månader,   så hoppas nu att de går åt rätt håll och att hela familjen får njuta och ha de mys...  


Ja som nog ingen missat så är de oskyldiga små som sitter i mitt hjärta    och gillar inte alls barn som lider eller kämpar med något, vare sig de är kolik, sjukdomar, handikapp, vuxna som inte bryr sig och skadar sina egna barn osv,   mycket kan man inte styra,och att se de som verkligen kämpar och inget kan man göra är väldigt frustrerande  men ja är de på någons sida jag står och vill hjälpa, så är de när de kommer till små oskyldiga,   och har alltid önskat åka och hjälpa till på tex ett barnhem, men samtidigt skulle de bli väldigt tufft och skulle ju vilja ta med mig alla hem,   men ja barn har alltid varit de som funnits i mina tankar och hjärta och de var även barn jag var inriktad i skolan,   men tyvärr ställde kroppen till de, och blivit värre så har fått hitta andra saker att göra i livet och göra de bästa med de jag har...  


Havet ger mig fortfarande styrka och harmoni...!

   


Men nu blir de lite fix här hemma och så lite kaffe   sen till affären och sen får jag se vad kroppen tänker gå med på, mår inte hundra och dåligt med energi och styrka, men hoppas lite frisk luft kan ge lite energi....  


  Pussar,Kramar & Kärlek  


Av teolinda - 4 november 2017 11:58

Ja vad ska man säga om denna dag, varit och är väldigt grå och har ingen energi eller styrka alls känns de som,   och helgens planer vart just förstörda igår kväll   när de var som att sätta på en kran så var mensveckan startad, och ja jag känt de onda i ryggen jag brukar få innan, men tänkte de ännu var några dagar tills de var dags,   men nej kroppen tyckte att de var dags att komma ca 5dagar för tidigt, så kan de gå....  


och har ju extra smärtor under denna tid och just nu har jag mensvärk från helvetet så försöker tänka på annat och göra de bästa med de,   så jag ser serie, dricker kaffe    och ätit sötsaker å melon, men får bli en hemma dag, och ta en grattis dag,maten har jag fått så den varit gratis, och behöver jag inte ut och köra så sparar jag lite bensin,   men hoppas värken blir lindrar och lugnar ner sig lite i allafall så jag kan göra något av allt som behövs göra här hemma...  


Drömmer mig bort på resor jag varit och som jag ännu vill resa till....!

 


Hoppas den bästa kommer till mig ikväll,   då jag skulle behöva mysa lite och bara vara, och vill helst sova hemma under denna period, så skulle bli glad om han kan komma till mig ikväll...  


Men igår kunde jag hjälpa en vän till mig   som bland annat är döv och kan ju då bli lite svårare att få tag på dem, och hon haft problem att få tag i tandläkaren, jag ringde dem i okt och då sa de på svararen att de skulle komma tillbaka i slutet av okt, men hon hade fortfarande inte fått tag på dem, så jag gjorde försök och fick tag på dem igår igen, och fick tag på dem och fixade till en tid till henne och även en till mig själv,   då jag behöver fixa proteserna och ja de ska bli skönt när man kan gör de riktiga och inte behöver dessa som ät tillfälliga..

 

Men glad att jag kunde hjälpa min vän,   för när jag kan hjälpa andra känner jag att jag gör nåt bra, och kan få hjälpa vidare då underbara i mitt liv finns för mig,   och all hjälp man får är jag tacksam och glad för, och blir väldigt glad när jag kan i min tur hjälpa någon också...  


Foton på mig från fyra olika resor, på olika år och ja man hade ändrats lite från de olika åren, men längtar till att resa igen och bada, dricka & äta gott och bara njuta och ha de gott....!

 


  Pussar,Kramar & Kärlek  

Av teolinda - 1 november 2017 15:01

Får nog säga att denna gråa dag nog går godkänt bra,   mitt minne ställer ju till de för mig, hade en hög med arbete som jag skulle ta med till jobbet, jobb jag bland annat gjort här hemma, ja vad händer, jo kommer lite mer än halva vägen till jobbet så kommer jag på att de ligger kvar hemma,   men fick ändra om dagens planer så de löstes,men irriterande är de ju...  


Väldigt trött på min dator som stänger av sig lite när den känner för de,   så gör man något måste man spara väldigt ofta, så man har chans att ha kvar så mycket som möjligt,   men får vara glad så länge den går att starta igen, var ju mörkt i början den började bråka, men hittills har den gått igång efter den av sig själv dött....  


Känns inte alls som de var länge sen man var vid valborgselden och sjöng in våren, men redan gått ett halvår typ, skrämmande va tiden går fort....

 


Jag har många underbara i mitt liv,   och tack vare dessa som jag kan försöka tänka så positivt jag kan, och alltid kunna göra mitt bästa,   för behövs inte mycket för att alla ger styrka och kärlek, för de enda som behövs är att de finns bredvid mig och har förståelse å helt enkelt bara finnas,   och bonus att man kan spy ur sig saker och man vet att de är som jag känner just då och behöver bara få ur mig det...  


Men just nu saknar jag min vän Susan extra mycket,   och då hon inte bor nära inte ens på ön, så är jag glad fb tex finns och att man kan höras med sms och liknande,   men hon är en av de bästa och är så glad att jag en gång i tiden hittade henne, och hon är en av de bästa jag tar mig från åren jag bodde i sthlm,   vi tappade kontakten några år, men endast för jag flyttade till ön och tappade många och hon började en resa i sitt liv och bildade familj,   men tack vare facebook så hittade vi varandra igen,   och den dagen vi tillslut fick träffas igen så var de som de bara var någon dag sen vi träffades och inte flera år....  


Foto på oss. första från Aug 2016 & Aug 2017....

 


Man mår alltid bäst av att fokusera på de positiva än de negativa i livet...!

 

 


    Pussar,Kramar & Kärlek  

Presentation


Me myself and I

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< November 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

blogkeen

Teolinda

Ovido - Quiz & Flashcards