Alla inlägg den 30 november 2017

Av teolinda - 30 november 2017 10:42

Idag fick jag först se en självmordsbenägen hök som åt på sitt byte och tyckte att en bil som kom,   inte var något man behövde flytta sig fort för,sen fick jag se en stor örn sitta i gräset vid ett hus som kallas för gamla fattighuset,   tror de var de en gång i tiden, men ja örnar är bra stora fåglar må jag säga...  


Vart några timmar extra hundvakt men var inga problem och så kul att se framgångar med den stora,   som numera sällan eller så gott som aldrig har koppel på sig på baksidan,   något den första tiden de började vara här fick ha, och idag testade jag honom när grannen med barnen var ute, och han hörde dem och såg dem men sa inget eller försökte hoppa över staketet, och kom direkt när jag sa till honom,   så man blir ju så glad,   men stora utmaningen är nog när den lilla är med,   då hon måste skälla och låta och då börjar även den stora och vägrar att lyssna, men de projektet får väna helt klart, finns ingen styrka till det ännu på länge hehe....  


Ett av mina senaste foto taget på mig från November 2017....!

 


Har fått en maskin tvätt färdigt som nu hänger och torkar här och luktar gott, fick kasta om möblerna i vardagsrummet igen,   då jag behöver takfläkten och som de var innan så var den för långt ifrån sofforna, för får svettningar och behöver då fläkten,   så nu står de igen som är bästa sättet, men behöver omväxling och lättare att få tag på all skit om man flyttar möblerna, och nu får jag ut mera värme i lgh så får ha de så här nu....   
  

men nu blir de att ta de lugnt och samla energi och styrka,   i morgon tillbaka till jobbet och förhoppningsvis ska jag nu jobba som jag ska och de hoppas jag på, och hoppas man blir piggare och mår bättre framåt..  


En Irish Coffee är gott för tös, och helt klart min dryck när de kommer till icke- alkoholfria drycker...!


 


Nya året närmar sig med stora steg och laddar för att 2018 ska bli de bästa på länge,   för 2017 glömmer jag gärna för den har gett en massa negativa saker och sugit all styrka och kraft man har, och har varit de värsta året på länge,   man har haft dåliga år, men detta år har helt klart varit högt över alla andra av skit år...  


  Pussar,Kramar & Kärlek  


                   
                   


     

Presentation


Me myself and I

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< November 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

blogkeen

Teolinda

Ovido - Quiz & Flashcards