Alla inlägg den 18 november 2017

Av teolinda - 18 november 2017 11:06

Lördag och ser ut att bli en grå dag,   är lite extra hundvakt idag och vi har varit bytt däck på mors bil, så nu är den klar och min får bli i kväll eller morgon fm, ska bli skönt när de är klart...  


Vid grannen har de helt klart någon större renovering,   vet dock inte vad, men jag vet att de är minst 16-17år sedan något gjordes i min lgh, och kökskranen varit problem med länge och sa till om de för över ett år sedan,   när även den rörmokaren dom brukar använda var närvarande, men inget hände och jag är inte sån som tjatar och gnäller,   då jag lever med en skada i kroppen och kämpar med dagliga smärtor och kämpar på varje dag, så då får man göra så gott man kan och välja vad man lägger energi på,   men jag är tacksam att jag har värme och tak över huvudet och inte blivit utkastad när de varit extra jobbiga tider,   men orenoverad lgh har jag, som man helst inte får besökande på dag tid utan kännsalltid bäst kväll när de är mörkt och man har mysbelysningen på,   men inte alla som har tak över huvudet och värme, och många som skulle med glädje bo i en lgh som inte varit renoverat på 16-17år med glädje så ja jag är ju glad att ha ett hem så man får hitta lösningar som funkar, och finns väl orsak att de inte vill renovera vid mig, inte för jag kan tycka att någon av de orsaker jag kan komma på är ok....  



Från senaste promenaden vid havet, en skön strålande fin dag...!


Jag är inte någon tjej som lätt blir arg och ilsken,   utan försöker alltid vara lugn, ja små irriterad händer ju ofta,   men något som gör mig att se rött, är de när vuxna människor skadar barn,   finns en människa som visar tydligt och lämnar bevis efter sig om och om igen att den skiter fullständigt i de små oskyldiga,   den hindrar dem att ha kul, stoppar saker som skulle vara bra för de små,   och mår alltid dåligt när de kommer till den andra föräldern, är de inte fysiska skador så är de psykiska eller sjukdomar av olika slag och gå till läkare gör den inte så de får vara sjuka tills de kommer till de som bryr sig så de får hjälp...  


nej fy fan va jag hatar vuxna människor som verkligen missköter och visar tydligt att de inte bryr sig utan allt den gör är för att skada den andra vuxna,   men det den gör om och om igen är att skadar de små och de skiter individen i,   och den ljuger något så in i helvete och inga utplanerade lögner utan de bevisas fort att de är lögner, och de sker om och om igen, och till alla människor, myndigheter av alla de slag,   och de tar inte slut, nej fy fan va less man blir att allt ska ta sån tid i detta land fast bevisen är tydliga att en vuxen individ är väldigt sjuk och skadar oskyldiga om och om igen,    ja kommer ju komma till slutet frågan är bara hur mycket skadade de små ska bli innan de kommer dit, och då de handlar om små oskyldiga så är de förjävligt att de ska ta sån tid så de med stor risk får men för livet....   


Ja här var jag inte gammal, när jag var ute och körde malin i dockvagn hehe....!

 


Älsklingen kom till mig igår kvälls helt ovetande var jag,   men ack så glad jag vart, såna överaskningar gillar jag   och ska nog till honom ikväll så blir lite extra mys med honom denna helg, och de behöver jag känner jag,   så de är toppen, men nu blir de mera kaffe och så städa i köket, finns en del disk, sopor och kompost som ska fixas innan kvällen är planen....  


  Pussar,Kramar & Kärlek  



Presentation


Me myself and I

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< November 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

blogkeen

Teolinda

Ovido - Quiz & Flashcards