Alla inlägg den 20 november 2017

Av teolinda - 20 november 2017 12:38

Måndag och en ny vecka startat, och de var inte ju inte skön smärta man fick denna förmiddag,   men var tvungen att köra till Visby och de var väldigt halt första biten,   men sol och ok väder, sen par mil från Visby gick de ner till nollan och inne i Visby var de snöblandat regn och ca 2plus, så ja de ändrades, men slutade med att jag även vart tvungen att åka till lasarettet    så när jag rullade från Visby mot jobbet så fick jag stanna bilen,   för hade såna smärtor så jag var tvungen att spy,   och de är inte några smärtor man njuter av inte, så ja känslan av orättvist, för orsaken till mina smärtor är ju den skada som ortopederna gav mig under höftop....  


Fick stanna till vid jobbet och göra de som för mig kändes viktigast   sen rulla hemåt och ta lindring, men ja jag vet att de blir mera denna tid på året, så självklart drömmer jag mig bort till varmare breddgrader,   men då de är början av denna skit årstid så blir de just värre, när man varit i den ett tag så vänjer man sig och fast smärtan kan vara riktigt jobbig så är de alltid värst i början,   men ja när sommar säsongen är över så längtar man tillbaka direkt...  


Men havet ger harmoni, styrka och bästa stället att skingra tankar och få dem att flyga med vågorna...!

   


Men är hemma och här strålar solen,   men ser att den snart får motstånd av mörka och gråa moln som kommer från havet, så får se hur de fortsätter där ute,   och jag fått ta lindring delux,     och fast jag verkligen inte gillar att ta de och tar de så lite som möjligt, och vet att de blir mera denna årstid, så är de lika frustrerande när man måste lindra   och ta mera än man skulle önska, men att ha så ont så man spyr är ingen hit och önskar ingen de, så då får man vara glad att man har nåt som lindrar smärtorna   som känns som de brinner i kroppen och att man har miljontals getingar som sticker mig runt hela högra benet och foten och som värst ända från mitten av ryggen och ner i foten....  


Planen var att tvätta efter jobbet idag men de går tyvärr inte med denna kropp,   så får se om de går bättre i morgon, då jag troligen ska vara hundvakt   och kan då passa på att tvätta lite, men med denna kropp får man se hur de går,   men fast man börjar bli van att planer inte alltid går som de ska, så känns de alltid surt,   värst om man planerat något med någon annan och måste avboka för kroppen vill inte, de är alltid lika frustrerande och man blir alltid lika ledsen,   denna gång handlade de om tvättstugan och när såna planer går åt skogen blir man mest less för de är surt, men värst om de handlar om avbokningar med vänner.....  


Ett av alla härliga kärlekspar man kan se gunga i havet...!

 


  Pussar,Kramar & Kärlek  


Presentation


Me myself and I

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< November 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

blogkeen

Teolinda

Ovido - Quiz & Flashcards