Direktlänk till inlägg 4 november 2017

Drömmer mig bort till varmare breddgrader...!

Av teolinda - 4 november 2017 11:58

Ja vad ska man säga om denna dag, varit och är väldigt grå och har ingen energi eller styrka alls känns de som,   och helgens planer vart just förstörda igår kväll   när de var som att sätta på en kran så var mensveckan startad, och ja jag känt de onda i ryggen jag brukar få innan, men tänkte de ännu var några dagar tills de var dags,   men nej kroppen tyckte att de var dags att komma ca 5dagar för tidigt, så kan de gå....  


och har ju extra smärtor under denna tid och just nu har jag mensvärk från helvetet så försöker tänka på annat och göra de bästa med de,   så jag ser serie, dricker kaffe    och ätit sötsaker å melon, men får bli en hemma dag, och ta en grattis dag,maten har jag fått så den varit gratis, och behöver jag inte ut och köra så sparar jag lite bensin,   men hoppas värken blir lindrar och lugnar ner sig lite i allafall så jag kan göra något av allt som behövs göra här hemma...  


Drömmer mig bort på resor jag varit och som jag ännu vill resa till....!

 


Hoppas den bästa kommer till mig ikväll,   då jag skulle behöva mysa lite och bara vara, och vill helst sova hemma under denna period, så skulle bli glad om han kan komma till mig ikväll...  


Men igår kunde jag hjälpa en vän till mig   som bland annat är döv och kan ju då bli lite svårare att få tag på dem, och hon haft problem att få tag i tandläkaren, jag ringde dem i okt och då sa de på svararen att de skulle komma tillbaka i slutet av okt, men hon hade fortfarande inte fått tag på dem, så jag gjorde försök och fick tag på dem igår igen, och fick tag på dem och fixade till en tid till henne och även en till mig själv,   då jag behöver fixa proteserna och ja de ska bli skönt när man kan gör de riktiga och inte behöver dessa som ät tillfälliga..

 

Men glad att jag kunde hjälpa min vän,   för när jag kan hjälpa andra känner jag att jag gör nåt bra, och kan få hjälpa vidare då underbara i mitt liv finns för mig,   och all hjälp man får är jag tacksam och glad för, och blir väldigt glad när jag kan i min tur hjälpa någon också...  


Foton på mig från fyra olika resor, på olika år och ja man hade ändrats lite från de olika åren, men längtar till att resa igen och bada, dricka & äta gott och bara njuta och ha de gott....!

 


  Pussar,Kramar & Kärlek  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av teolinda - 20 mars 2023 13:24

Ja då jag sitter här sjukskriven så tänkte jag att jag skulle skriva några rader i min blogg... Ja detta är öken, det enda jag vill är att kunna åka till mitt arbete och kunna gå mina promenader,men när man typ inte kan gå utan måste ha käpp, så är...

Av teolinda - 14 februari 2023 15:13

Det var jätte länge sen jag skrev här i bloggen, Så tänkte jag skulle göra ett försök denna 14Februari 2023, ja den så kallade Alla hjärtansdag....    Jag myser med mina små håriga fyrbenta vänner dagligen och kan visa alla underbara i mitt liv k...

Av teolinda - 14 september 2022 08:37

Det var nu flera månader jag skrev,tiden springer ifrån mig, och denna sommar har vädret varit väldigt ostadigt, visst de varit varmt och solen har levererat, men de varit ostadigt och de är jobbigt för mig,men ca 14dagar som var till min fördel och ...

Av teolinda - 21 maj 2022 12:33


Igår på jobbet fick jag yrsel, mådde illa och extra ont i huvudet, och vart så jobbig så jag vart tvungen att hålla mig i en vägg för allt vart mörkare och hörde röster men lät som folk pratade långt borta i ett rör, när de vart lite bättre tänkte ja...

Av teolinda - 5 maj 2022 14:03

Ja väldigt länge sen jag bloggade, tiden springer iväg och vet inte riktigt vad tiden går vägen, men nu sitter jag ute på min baksida och har de mys och skön vår solen och underbara maj har startat....   Hade tyvärr ingen jätte bra natt, drömde m...

Presentation


Me myself and I

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< November 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

blogkeen

Teolinda

Skapa flashcards