Direktlänk till inlägg 4 oktober 2017

Solen du får gärna komma stråla på mig....!

Av teolinda - 4 oktober 2017 10:40

I söndags fick jag träffa älsklingens senaste barnbarn,   då hans dotter och sambo fick en fin liten flicka för ca 2månader eller runt där, och jag hade inte träffat henne ännu, vi fick prata lite och hon hade en hel del att säga och leendet smälter man ju av,   men så såg man läppen började darra och ögonen stängdes till och spände hela ansiktet och gråt började, tog upp henne, och man kände verkligen hur hon spände hela kroppen, men kollik är inge vidare för någon,   så hon fick gå till mor och tillslut kunde sötnosen slappna av, men hoppas för dem alla att hon mår bättre snart och slipper koliken, för kolik är ju väldigt jobbigt för den lilla och även föräldrarna då man känner sig maktlös,   och så kommer ju även skrik för man är hungrig, behöver sova osv, men bra söt var hon och kommer helt säkert charma många...  


Men när man inte har egna barn så har man genom tiderna fått höra, du har inge barn så du kan vara tyst, dock väldigt länge sen någon sa de till mig personligen, men jag är inte helt borta när man kommer till barn, då jag har jobbat på många olika ställen i alla dess ålder som har med barn att göra även varit på boende för dementa,  och inte en slump att jag är utbildad inom barn,   men då kroppen började bråka för mycket fick jag tyvärr planera om livet,   ja barnvakt och hjälpa till kan jag göra, och lånar gärna barn,   då jag inte kan få egna, men inte jobba med de, de funkar inte fysiskt sätt tyvärr, men mycket erfarenhet och minnen har jag, både från ön och tiden jag bodde i sthlm och jobbade på olika ställen som dagis,eller förskolan som tydligen är viktigt att kalla de, fritis osv....  

 

Jobbade under ett år med att se efter 4st barn på nätterna när deras mor jobbade,   och helgerna gick jag på mitt pass på fredagskväll och gick av på söndag eftermiddag, och de var genom regionen och jag var då den enda som hade sovande natt, för de fanns inte då,   och alla vet att sovande går att prata om, när man tar hand om fyra barn och i åldrarna 1,3,6,7 men de gick oftast bra,men att kalla de sovande natt stämde ju långt ifrån alla nätter, jag fick även ta hand om dem en vecka, så man vart typ fyrabarns mamma en vecka när modern var i finland och fixade inför deras flytt dit,och den veckan gick väldigt bra   men ja jag tänker på dem ofta, och undrar hur de mår och ser ut nu, för många år sedan dess nu, men har inget som kan hjälpa att hitta dem tyvärr, om jag ändå kom ihåg vad alla i familjen hette,men ska nog forska lite se om jag kan hitta någon som minns dem och kanske kommer ihåg namnen....  


Jag har ju mina hårbollar som är mina bebisar, som ger en massa kärlek värme och även försöker driva mig till vansinne...!

       


Vädret är ungefär som jag känner mig, grått och burrigt,fick ont i halsen under eftermiddagen i måndags och först tänkte jag att de måste ju vara pga gastroskopin,   hade dock inte ont i halsen när jag var vaken och gjorde de, och då funkade inte bedövningen alls, men får se hur länge de sitter kvar denna onda i hals...  

men är helt slut och försöker hela tiden att kunna jobba men de går inte, måste koppla bort jobbet lite och få försöka ladda batterierna så får kontakta min läkare, och se vad han säger, men sjukskrivning till efter koloskopin behövs nog,   då jag inte mår bra och är mest matt och trött å gör jag lite fysiskt så blir dagen efter väldigt jobbigt, men får ringa i morgon   och se när min läkare har en teletid att prata med mig om detta, inte för ekonomin blir bättre men inte värt att gå in i väggen eller nåt heller, men ta en dag i taget funkar inte jag behöver ett stopp, helst tills man vet vad som är fel och vart de kan blöda och ska ju på koloskopi som jag väntar på tid till och läste att remiss var skickad...

men nu blir de att se någon film och ta de lugnt på soffan, är matt och har noll energi, och skulle jag orka så skulle de vart skönt med en promenad på stranden, men orkar inte de, men så fort jag får lite mera kraft ska jag försöka ta en promenad och samla lite energi....  


   


  Pussar,Kramar & Kärlek  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av teolinda - 20 mars 2023 13:24

Ja då jag sitter här sjukskriven så tänkte jag att jag skulle skriva några rader i min blogg... Ja detta är öken, det enda jag vill är att kunna åka till mitt arbete och kunna gå mina promenader,men när man typ inte kan gå utan måste ha käpp, så är...

Av teolinda - 14 februari 2023 15:13

Det var jätte länge sen jag skrev här i bloggen, Så tänkte jag skulle göra ett försök denna 14Februari 2023, ja den så kallade Alla hjärtansdag....    Jag myser med mina små håriga fyrbenta vänner dagligen och kan visa alla underbara i mitt liv k...

Av teolinda - 14 september 2022 08:37

Det var nu flera månader jag skrev,tiden springer ifrån mig, och denna sommar har vädret varit väldigt ostadigt, visst de varit varmt och solen har levererat, men de varit ostadigt och de är jobbigt för mig,men ca 14dagar som var till min fördel och ...

Av teolinda - 21 maj 2022 12:33


Igår på jobbet fick jag yrsel, mådde illa och extra ont i huvudet, och vart så jobbig så jag vart tvungen att hålla mig i en vägg för allt vart mörkare och hörde röster men lät som folk pratade långt borta i ett rör, när de vart lite bättre tänkte ja...

Av teolinda - 5 maj 2022 14:03

Ja väldigt länge sen jag bloggade, tiden springer iväg och vet inte riktigt vad tiden går vägen, men nu sitter jag ute på min baksida och har de mys och skön vår solen och underbara maj har startat....   Hade tyvärr ingen jätte bra natt, drömde m...

Presentation


Me myself and I

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

blogkeen

Teolinda

Ovido - Quiz & Flashcards