Alla inlägg den 5 oktober 2017

Av teolinda - 5 oktober 2017 14:07

De är så fantastiskt underbart när saker funkar som de ska,   bästa beslut jag gjort är att byta vårdcentral och följde efter min läkare, då jag behöver kontakta läkare ca 3gånger per år och så kan man ju bli sjuk med annat där i mellan,  så blir de väldigt jobbigt att bli runt kastad till olika vikarie varje gång man måste ha kontakt med läkare, och jag har många negativa historier som hänt, och hur man blivit behandlad,   men de orkar jag inte skriva om nu, men alla som blivit dåligt bemött och behandad när man varit sjuk eller behövt hjälp från tex vårdcentral,både sköterskor och läkare, vet ju hur dåligt man mår och man mår ju redan dåligt när man måste kontakta vårdcentral...  


Men jag är nöjd där jag är nu, och min läkare har ringt mig mer än en gång, för att bara kolla hur de är och hur allt funkar,   och idag när sköterska ringde upp mig, då jag behövde ha kontakt med min läkare, och tänkte lika bra att ringa nu,   man har ju erfarenhet att de kan ta tid innan man får prata med läkare, när de inte är akut, men fick svaret att hon skrev upp mig idag,och vr väldigt trevlig och lyssnade på vad jag hade att säga, och har på detta ställe vart med om att få tid dagen efter, och även samma dag men närmare kvällen,men denna gång så tog det en timme sen ringde min läkare...  


och pratade med min läkare och hur läget är, så vart sjukskriven 14dagar, och har en tid att kolla blodvärdet igen inom den tiden,   och väntar på tid till koloskopin, och läkaren som gjorde gastroskopin fixade med remissen redan dagen efter undersökningen, så får nog tid om inte allt så länge, inte för jag längtar efter att göra koloskopin,   ja själva undersökningen är inget jag oroar mig över, utan de är de äckliga manska dricka innan,som känns sådär,   då jag har svårt att dricka vissa saker, och flera av de är inte alls äckligt, utan har svårt att dricka det bara, men måste ju undersökas så man kan hitta felet, så man vet hur man ska hjälpa mig att må bättre, men helt klart mitt bästa beslut är att byta vårdcentral och få ett bra bemötande gör en ju glad och man känner att man får hjälp...   


Något som också gör mig glad är att resa, och tittar ofta på foto från resor jag varit på, och kollar nya resor och ska iväg någonstans nästa år, om de så blir jag själv så ska jag iväg, men finns intresserade så hoppas jag slipper resa ensam, och här är lite från resor jag redan varit på....!

   


Men nu blir de lite fika och i kväll blir jag bjuden på mat och de ska bli gott    och så får man hoppas på en bra mysig kväll när den kommer och en bra natt med skön sömn,   ja jag var jätte trött redan vid 20.00 i går så lade mig tidigt, men sov en ca timme, sen var de att gå upp och tog rätt många timmar innan jag sen kunde somna igen, och runt 03 var de färdigt med att sova,så hoppas att denna natt som nu kommer blir bättre....  


  Pussar,Kramar & Kärlek  





.



Presentation


Me myself and I

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

blogkeen

Teolinda

Ovido - Quiz & Flashcards