Alla inlägg den 19 oktober 2017

Av teolinda - 19 oktober 2017 15:42

Denna dag började jävligt kyligt och frost, men sen vart de skönare temp och strålande sol   och en klarblå himmel hela dagen, så fantastiskt skönt, så jag lyckades klippa gräset sista gången för säsongen och ställa bort trädgårdsmöbler med mera...  


Har även lyckats dammsuga, tvätta golv och fixat lite här hemma   och en välbehövlig strandpromenad, och de var ett lugnt hav som gav skönt lätt brus, fåglar som kvittrade och samlade en massa energi och harmoni,   fick även sällskap av en skönhet på fyra ben och dennes ägare, som kom ridandes på stranden,    och hästen var glad att få stoppa benen och hovarna i vattnet, och pratade en stund med dem båda...   


Lugnt harmoniskt var dagens promenad den 19sep 2017 och jag behövde de helt klart...!

 

Har snart sätt färdigt på serien medium igen   och ja jag sätt den för ett antal år sedan, men man glömmer och de händer ofta att jag ser serier igen, och ibland ser man de med nya ögon och kan vara mycket bättre andra gången man ser den, och ser saker man missat första gången...  

och ja tankarna kommit under denna serie att lite synsk skulle man vart, så man visste saker så man inte behövde vara klumpig och gör andra ledsna pga missförstånd,   eller veta vissa saker som är bra att veta, så man inte behövde stå där och må dåligt över att man missförstått på något sätt   

 

Ja visst händer de att jag drömmer saker som man sen upptäcker stämmer,   eller får en känsla som sen stämmer, har rätt många gånger drömt att vänner väntar barn, även drömt om rätt resultat på en hockeymatch senast var de Sverige-Finland i vm, då skrev jag dock på min fb på morgonen att jag drömt resultatet,   och på kvällen visade de sig att jag drömt en sanndröm, men de är aldrig så att de hjälper, för sällan man förstår eller att man litar på de   och har nytta av de, för när man upptäcker att de man drömt, eller känt stämmer är de ju redan försent, och man får ofta bara en aha moment, att fan de visste jag ju, varför lyssnade jag inte på de när de kom som dröm eller känsla....  


Lite till från den sköna promenaden, så tacksam att jag bor så nära denna miljö...!

 


Nu blir de mera kaffe   och lite melon tror jag minsann   och se om kroppen tillåter göra lite till, får passa på när kroppen är tillräckligt snäll   och går med på att göra fysiska saker, för igår hade jag en hemsk dag,   så jävla smärtsam och jobbig så de vart några tårar,   men bara kämpa på och göra de bästa med de, och idag vart de en mycket bättre dag, och de är jag tacksam och glad över, för behöver dessa dagar som ger energi och styrka...  


  Pussar,Kramar & Kärlek  

Presentation


Me myself and I

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

blogkeen

Teolinda

Ovido - Quiz & Flashcards