Direktlänk till inlägg 11 februari 2020

Skönt att komma ut på promenad efter två mindre bra dagar...!

Av teolinda - 11 februari 2020 15:02

Idag kom jag ut på en skön promenad igen,efter jag haft två mindre bra dagar, då de bara vart enmycketkorti söndags på 1km och ingen alls igår, och de var skönt att komma ut nu när vinden lugnat av, havet och skogen är bästastället att låta allt negativt flyga iväg...


Jag är så glad att jag har så många underbara i mitt liv, alla lika dyrbara för mig och alla finns för mig på olika sätt,och jag försöker finnas för dem alla så mycket jag kan,fast de känns som att ibland inte kunna hjälpa så mycket som jag skulle önska,men de är dom bästa av dem bästa...


Foto från dagens promenad på ca 6km...

   

Ja man kan ju parkera hur som helst som tex grannen stod på sin altan tidigre idag,dock borta när jag var ute nyligen,och skulleinte göra nåt om de packade i bilen för att resa bort...  

 

Jag tittar mycket på asiasiska serier,inte blivit så mycket film dock,men man följer de skådespelarna man gillar och favoriten har blivit sydkorea,men visst ser jag även kinesiskt och japansk,men de flesta som jag verkligen gillar har varit från sydkorea...


Så att Bong Joon-ho och filmen Parasite prisades på oscarsgalan 2020 gjorde mig glad och då jag sett mycket jag gillar från Asien och favoritlandet är just Sydkorea så tycker jag de är extra kul, och de fick pris:

Bästa film

Bästa Regi

Bästa originalmanus

Bästa icke-engelskspråkiga film

       


  Pussar,Kramar & kärlek  




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av teolinda - 20 mars 2023 13:24

Ja då jag sitter här sjukskriven så tänkte jag att jag skulle skriva några rader i min blogg... Ja detta är öken, det enda jag vill är att kunna åka till mitt arbete och kunna gå mina promenader,men när man typ inte kan gå utan måste ha käpp, så är...

Av teolinda - 14 februari 2023 15:13

Det var jätte länge sen jag skrev här i bloggen, Så tänkte jag skulle göra ett försök denna 14Februari 2023, ja den så kallade Alla hjärtansdag....    Jag myser med mina små håriga fyrbenta vänner dagligen och kan visa alla underbara i mitt liv k...

Av teolinda - 14 september 2022 08:37

Det var nu flera månader jag skrev,tiden springer ifrån mig, och denna sommar har vädret varit väldigt ostadigt, visst de varit varmt och solen har levererat, men de varit ostadigt och de är jobbigt för mig,men ca 14dagar som var till min fördel och ...

Av teolinda - 21 maj 2022 12:33


Igår på jobbet fick jag yrsel, mådde illa och extra ont i huvudet, och vart så jobbig så jag vart tvungen att hålla mig i en vägg för allt vart mörkare och hörde röster men lät som folk pratade långt borta i ett rör, när de vart lite bättre tänkte ja...

Av teolinda - 5 maj 2022 14:03

Ja väldigt länge sen jag bloggade, tiden springer iväg och vet inte riktigt vad tiden går vägen, men nu sitter jag ute på min baksida och har de mys och skön vår solen och underbara maj har startat....   Hade tyvärr ingen jätte bra natt, drömde m...

Presentation


Me myself and I

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4 5 6
7
8 9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2020 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

blogkeen

Teolinda

Ovido - Quiz & Flashcards