Alla inlägg under januari 2020

Av teolinda - 2 januari 2020 15:28

Då var de vanlig vardag igen och jag har börjat plocka bort julen, för nu går vi mot våren och sommaren och som alltid vill jag vara där nu...

Dagen varit lugn och tagit en promenad,men denna gång utforskade jag andra sidan av storvägen,så gick till skogen jag brukar gå och så gick jag så jag kom över till andra sidan,och den var inte riktigt lika bra som där jag brukar gå, och fick koncentrera mig extra,så vart extra jobbigt,men de beror ju på att jag hela tiden måste tänka hur jag går med in droppfot och kände ju inte igen stigarna där,men de gick bra och fanns även harmoniska oc fina ställen i den skogen....


och passade bra att utforska nya stigar och rundor, då jag är ännu ledig och har inga måsten för tillfället,börjar jobba mitten av nästa vecka,så man får passa på nu,och jag har med i beräkningen att de kommer komma perioder när jag inte lyckas komma ut och gå eller cykla,då de ännu är vinter och när de blir mera kyla,snö,slask,is osv blir de tuffare,så får passa på nu när de ännu går....


Foto från dagens promenad och nya promenad stigar...

   


Jag filmade även lite där de var extra harmoniskt och fint, och man kunde samla en del positiv energi...



 

I kväll blir de hockey,jag hade hoppats på att Sverige kunde spela under eftermiddagen,men då vart de tyvärr dom andra som spelar,så får acceptera läget att de börjar vid 20,då jag vaknar så tidigt blir man ju trött på kvällarna,men fick sova till ca 06.40 idag så kanske man är lite piggare sen efter 20 än vad an brukar,jag gör som alltid och lever på hoppet....


  Pussar,Kramar & Kärlek   

Av teolinda - 1 januari 2020 15:15

Då var första Januari 2020 här och den började med att jag lyckades ligga i sängen fram till ca 06.20 och de var mycket skönt,efter frukosten och kaffe så fick det bli en promenad som slutade med långpromenad bort till raukarna och hem igen,de var riktigt lugnt och harmoniskt vid raukarna, satte mig ner och lät negativ energi flyga med vågorna till horisonten...


Och strax innan parkeringen vid raukarna finns min favorit plats,men man måste se ut mot havet när man sitter där,för vrider man huvudet så ser man fula hus som verkligen inte passar in på något sett,så tragiskt att man sagt ja till att bygga där,men ser man ut mot havet och den sidan man sitter så är de helt fantastiskt att sitta där och de enda man hör är havets brus...


Foto från favorit platsen och den härliga stocken som ger en härlig känsla...

     Jag hoppas och laddar för ett riktigt bra år, med mera tur än otur,för varit några tuffa år och behöver en break så att säga, kämpa och inte ge upp är de som gäller,men skulle behöver få mera flyt nu, och mera positiva händelser och inte som de varit, att de ena tråkiga eller negativa byter av varandra, så snälla 2020 ge mig ett bättre år med tur,skratt och mera glädje, för ja smärtorna får jag nog leva med och de räcker och behöver inte massa annat också, som de varit de senaste åren ,så snälla ge mig ett toppenbra år 2020....



Foto från förmiddagens promenad till Raukarna den 1Januari 2020...

   
      Men tiden får utvisa hur detta år blir och vilka utmaningar och äventyr den kommer erbjuda,första dagen 2020 vart bra och skön i allafall,med promenad på ca 6km,med hittills ett hett bad och lindring,men de visste jag och kände tidigt,så då tänkte jag att jag lika väl kunde ta en lång promenad. Det har även varit soffläge med hårbollarna,kaffe och serie på datorn, ja en lugn skön bra dag...


och kvällen startade med att himlen vart magiskt rosa och önskade jag hade en riktigt bra kamera och inte bara min mobil,för den kan ta ok foto, men många gånger ger den inte rättvisa som en riktigt bra kamera skulle gett, men lyckades fota något, men mycket mera magiskt att stå ute och titta på de live helt klart...


Första januari och himlen vart magisk när solen gick ner borta vid träden...

 

  Pussar,Kramar & Kärlek  

Presentation


Me myself and I

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2020 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

blogkeen

Teolinda

Ovido - Quiz & Flashcards