Alla inlägg den 31 januari 2020

Av teolinda - 31 januari 2020 17:59

Fredag och tagit helg, och i morgon åker soffor,bord och annat skit iväg till återvinningen, tackar min vän och granne som ska hjälpa mig med de...

Känns så skönt att få en fin lgh och rökfritt inne så drar man ner lite på rökningen och de ser jag bara som positivt, och behöver inte oroa mig att barn kommer på besök,för har då försökt vädra och fixa så dom kunde komma på besök, den biten försvinner ju nu,så mycket positiv...


Har varit mycket negativt senaste åren som tagit kraft och styrka,som gjort så jag mått och ännu mår så där,att vara 40år och bli tvungen att dra ut 12tänder samma dag och skaffa proteser var tufft och de var i grunden skadan ortopederna gav mig och de tabletter jag måste ta för att överleva den biten,så känns de ju extra surt...

och så att operera bort livmodern och veta att jag aldrig kommer få biologiska barn har även de tagit mycket psykiskt,fast jag vart tvungen att göra de pga de extrema smärtorna och den där cancer biten,så har de varit jobbigt,men kommer i allafall inte dö i samma som mormor dog av,visst kan komma något skit någon annanstans men just nu ser de bra ut i allafall...


och så ramlade jag så dumt så fick fraktur i knäet och vart liggande i flera månader och gick då upp över 15kg har även de tagit mycket psykiskt,och ja förlamningen i mitt högra ben och fot får jag ju kämpa med dagligen,och de smärtorna jag har dagligen, fast försöker le och vara positiv...


Men känns som de nu börjar vända lite,peppar peppar,vågar inte tro för mycket,men har gått ner dom kg jag gick upp under frakturen,har varit allt annat än lätt och fått kämpa en hel del,men känner mig nöjd och går jag ner mera är de bonus, och lite extra glad i dag,då jag tog nytt rekord i promenaderna, och slog december med ca 19Km längre i Januari,och känns så bra...

Får en fin lägenhet,beställt nya möbler hjälper väldigt mycket,och planerna för sommaren gör så jag faktiskt kan köpa nya möbler,och de känns bra, diskmaskin kommer installeras i min lgh,så skönt,så bara positiva saker.

Nedläggningshotet på jobbet verkar vara över för tillfället och ser ljusare ut än tidigare.

och ska ta tag på att fixa en tid till kurator/psykolog för de kan inte göra något illa utan bara hjälpa.


Så ja jag känner ljuset fast jag har en lång bit att gå,men då jag har underbara i mitt liv,som hjälper otroligt mycket, och önskade jag kunde hjälpa alla lika mycket som dom finns för mig,men känns inte som jag kommer i närheten,men gör allt jag kan för att finnas för dem alla och är så tacksam för de som finns kvar i mitt liv...


Ser ljuset i mörkret och ser positivare på framtiden,men åldern tar ut sin rätt som ni ser på detta foto,haha...

 


Filmklipp ifrån gårdagen promenad,mer mäktigt när man står där på stranden...


Och nu önskar jag alla underbara där ute en riktigt härlig helg med allt vad de kan innebära...  
 

  Pussar,Kramar & Kärlek  


Presentation


Me myself and I

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2020 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

blogkeen

Teolinda

Ovido - Quiz & Flashcards