Alla inlägg den 6 januari 2020

Av teolinda - 6 januari 2020 12:20

Då vart de sista röda helgdagen på länge och ska bli skönt med vardag igen, men idag var de inte många ute när jag tog promenad,vädret som är väldigt grått och även lätt regn kom ju till och ifrån, men såg endast en människa under min långpromenad som vart rekord sen jag började promenera, så är stolt att jag fixade de och inte behövde ringa efter hjälp,men så kan de gå när man utforskar nya vägar/stigar i skogen...


Men har inga planer för eftermiddagen som tur är,för de kommer bli lindring & heta bad och soffan,så det gör att de känns ok med den långa promenaden.


Tänker även mycket på min nära vän och granne som kämpar med sin kropp,då han har sår under foten som vägrar bli bättre och försvinna och efter flera dagar inte mått så bra, så tog han sig in till sjukan och vart inlagd på infektion, och håller tummar och tår för honom och att han kan få komma hem,med alla sina kroppsdelar kvar...


Så här fick jag se kompisarna sitta när jag skulle gå iväg på dagens promenad...

 


Min Gula Svassen hårboll är kompis med fd grannen fuffe,så fuffe fortsätter komma hit, fast han inte bor granne med oss längre,utan bor i ett hus en liten bit här ifrån,fast avståndet kan man nog säga granne ändå.

Jag har gjort allt jag kan och är i ett läge då jag fått ge upp då jag försökt allt mycket länge,men dock skönt att han inte bråkar eller ställer till med något utan han smyger in och lägger sig och sover eller är nära sin kompis svassen, men svassens bror mitte är dock inte road av att han kommer, och har försökt jaga ut honom,men han har också gett upp...


Jag och ägarna hoppas att han kommer vara mindre synlig här vid mig och mera hemma när dom oplanerade kattungarna flyttar ut,för han tycker dom är jätte läskiga och kan vara en av orsakerna att han börjat vara här så mycket igen, för under ett antal månader under vår och sommaren var han inte alls här vid oss,utan hemma och på andra äventyr,så tiden för visa hur de går...




Foto från dagens gråa men sköna promenad,som bland annat var förbi min favorit plats....

 

Sverige fick i allafall bronset i JVM och att vinna över Finland två gånger och ett brons är ju ok,men visst skulle det varit roligare om vi spelade om guldet,men så kan de gå och får gratulera Kanada till guldet,men nu lugnt med sport för mig ett tag och nästa blir väl hockey VM 2020 som brukar starta början av maj...


Men nu blir de soffläge,kaffe och någon asiatisk tv serie tror jag minsann...  


  Pussar,Kramar & Kärlek  



  

Presentation


Me myself and I

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2020 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

blogkeen

Teolinda

Ovido - Quiz & Flashcards