Direktlänk till inlägg 27 januari 2020

Hårbollarna visar tydlig missnöje,men allt kan bara bli bättre...!

Av teolinda - 27 januari 2020 10:03

Ja då började en ny vecka,och går allt som de ska så börjar dom renoveringen i min lgh på onsdag och börjar med sovrummet, så ska kolla med dem när de kan tro sovrum och vardagsrum kan vara klart,för då kan beställning av möbler komma,känns som en härlig ny start och nytt kapitel, och ska bli skönt och härligt med en ny renoverad lgh,då de är över 20år sedan nåt gjordes här och var orenoverad när jag flyttade in i lgh...


Men mina hårbollar mest Svassen är inte nöjd för tillfället,flera av hans sov ställen är borta,då han vill ligga mörkt under saker,filtar,skåp,sängöverkast osv, och går runt och skriker mer än vanligt, och han har jamat mycket senaste året redan innan denna renovering,men visar missnöje tydligt nu,men de är bara att stå ut och räkna med att de blir mindre sömn än tidigare,och huvudvärk av hans jamande dygnet runt, men sover inte så många timmar per dygn vissa perioder, så bara ta det som de är och de kommer bli bättre...


Men såklart förstår jag hårbollarnas oro,dom varit här hela sitt liv, och inga större förändringar,och dom blivit oroliga när jag kastar runt möblerna tidigare,så dom vill ha det som de är och inget ska ändras,men de vänjer sig alltid när allt är som de ska,men visst måste de bli oro när de blir tommare och tommare i lgh, flertal kartonger,då jag packar ner så mycket jag kan,för ska rensa och fixa när allt är klart,men detta är en kort tid framåt,sen blir de bättre,för kan bara bli bättre..


Den enda som inte bryr sig är gästen fuffe hårboll som beslutat att han ska till varje pris vara här och de stör honom inte alls de som händer här och kartongerna är bara kul och ska ligga i dem alla,men hoppas stök och liv av renoveringen kommer göra så han går hem mera,men han vill gärna ligga här och går gärna inte ut om han inte måste och jag kan inget göra för tillfället,men blir ett helhjärtat försök när jag får en ny kattlucka som går att låsa,och renoveringen är klar eller nästan klart, men efter det försöket så ger jag upp,för då har jag gjort allt jag kan, och inte bara en gång utan många gånger,men som i allt lever jag på hoppet och att han själv väljer att flytta hem igen....


Ett antal foto på mina hårbollar,men även på gästen Fuffe som bestämt sig att han ska vara här vid sin kompis Svassen..

 

 

 

     


  Pussar,Kramar & Kärlek  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av teolinda - 20 mars 2023 13:24

Ja då jag sitter här sjukskriven så tänkte jag att jag skulle skriva några rader i min blogg... Ja detta är öken, det enda jag vill är att kunna åka till mitt arbete och kunna gå mina promenader,men när man typ inte kan gå utan måste ha käpp, så är...

Av teolinda - 14 februari 2023 15:13

Det var jätte länge sen jag skrev här i bloggen, Så tänkte jag skulle göra ett försök denna 14Februari 2023, ja den så kallade Alla hjärtansdag....    Jag myser med mina små håriga fyrbenta vänner dagligen och kan visa alla underbara i mitt liv k...

Av teolinda - 14 september 2022 08:37

Det var nu flera månader jag skrev,tiden springer ifrån mig, och denna sommar har vädret varit väldigt ostadigt, visst de varit varmt och solen har levererat, men de varit ostadigt och de är jobbigt för mig,men ca 14dagar som var till min fördel och ...

Av teolinda - 21 maj 2022 12:33


Igår på jobbet fick jag yrsel, mådde illa och extra ont i huvudet, och vart så jobbig så jag vart tvungen att hålla mig i en vägg för allt vart mörkare och hörde röster men lät som folk pratade långt borta i ett rör, när de vart lite bättre tänkte ja...

Av teolinda - 5 maj 2022 14:03

Ja väldigt länge sen jag bloggade, tiden springer iväg och vet inte riktigt vad tiden går vägen, men nu sitter jag ute på min baksida och har de mys och skön vår solen och underbara maj har startat....   Hade tyvärr ingen jätte bra natt, drömde m...

Presentation


Me myself and I

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2020 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

blogkeen

Teolinda

Ovido - Quiz & Flashcards