Direktlänk till inlägg 21 januari 2020

Härligt när solen lyckas ta sig fram och förgylla dagen...!

Av teolinda - 21 januari 2020 12:51

Tisdag & solen lyckades stråla på morgon promenaden,sen vart de mycket grått,men efter den goda lunchen och ett hett bad så kom solen fram igen och himlen vart blå, och de är så skönt.

Igår vart de att köpa stödstrumpor som jag ska ha på mig när jag tar promenad och när jag jobbar, och hoppas de ska funka så vänster ben och fot börjar bli snällare med mindre smärta,för räcker med den smärtan jag redan lever med,som jag får leva med och göra de bästa med de så att säga...


Foto från morgonens promenad,när solen lyckades ta sig fram,,de var mycket skönt...

 

Jag har även turen att ha en vän som även blivit min granne som tycke de är kul att baka och laga mat,och duktig på det,och då han för tillfället måste ta de lugnt,då han har en skada i sin fot, så jag har ju turen att få lite gott då och då,   och dagens kroppkakor var riktigt goda och magen vart inte alls så arg som den brukar,så de var helt klart toppenbra...  


Dom goda kroppkakorna med den goda såsen till...

 


Igår var min bror med i tidningen,dom skrev om föreningen stånga if där han jobbar och att dom samlar pant och även burkar utan pant och har avtal med pantamera så de får även pengar för de burkar som är importerade och ingen pant på, och så går pengarna till klubbens ungdomar,så de kan åka på matcher på fastlandet osv och min bror är duktig med ungdomarna.  

Han är med och tränar dem,åker på bowling matcher med dem, och kör även runt och hämtar säckar med burkar vid människor som vill hjälpa till och har burkar, men kanske inte kan ta sig till bowlinghallen osv...

Det var kul att läsa artikeln, då jag vet hur mycket han finns för ungdomarna och då han själv bowlar och gjort sen han var barn,så är de ju även nåt han kan, jag bowlade lite när jag var barn,men när vår lilla syster som är 7år yngre än mig vann över mig,så var de inge kul längre minns jag,så vart aldrig någon bowlare,och så var jag skadad i mitt ben redan sen liten så de hjälpte ju inte till....


Far har alltid varit duktig på sport och är sport intresserad,men jag har inte fått mycket av de intresset,ja jag kan kolla trav då och då, kan bowla lite för att de är kul, men inte så att jag är bra på de, och hockey när de är stora turneringar som JVM,VM osv tycker jag är kul att se på, men annars är jag inte så intresserad av sport.


Foto från helagotland.se och jag fotade även  tidningen när jag läste den...

   


Nu blir de mera kaffe   och så får jag se hur eftermiddagen blir,då solen ännu strålar vackert   efter en fm då de var mycket grått,så kanske de kan bli en kort promenad till denna dag,men som sagt först mera kaffe...


  Pussar,Kramar & Kärlek   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av teolinda - 20 mars 2023 13:24

Ja då jag sitter här sjukskriven så tänkte jag att jag skulle skriva några rader i min blogg... Ja detta är öken, det enda jag vill är att kunna åka till mitt arbete och kunna gå mina promenader,men när man typ inte kan gå utan måste ha käpp, så är...

Av teolinda - 14 februari 2023 15:13

Det var jätte länge sen jag skrev här i bloggen, Så tänkte jag skulle göra ett försök denna 14Februari 2023, ja den så kallade Alla hjärtansdag....    Jag myser med mina små håriga fyrbenta vänner dagligen och kan visa alla underbara i mitt liv k...

Av teolinda - 14 september 2022 08:37

Det var nu flera månader jag skrev,tiden springer ifrån mig, och denna sommar har vädret varit väldigt ostadigt, visst de varit varmt och solen har levererat, men de varit ostadigt och de är jobbigt för mig,men ca 14dagar som var till min fördel och ...

Av teolinda - 21 maj 2022 12:33


Igår på jobbet fick jag yrsel, mådde illa och extra ont i huvudet, och vart så jobbig så jag vart tvungen att hålla mig i en vägg för allt vart mörkare och hörde röster men lät som folk pratade långt borta i ett rör, när de vart lite bättre tänkte ja...

Av teolinda - 5 maj 2022 14:03

Ja väldigt länge sen jag bloggade, tiden springer iväg och vet inte riktigt vad tiden går vägen, men nu sitter jag ute på min baksida och har de mys och skön vår solen och underbara maj har startat....   Hade tyvärr ingen jätte bra natt, drömde m...

Presentation


Me myself and I

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

blogkeen

Teolinda

Ovido - Quiz & Flashcards