Direktlänk till inlägg 12 januari 2020

Projekt rensa inför renovering och mys med mina älskade hårbollar...

Av teolinda - 12 januari 2020 16:07

Idag vart de en nolla i promenads dokumentet,men de betyder inte att man gjort något,för gått fram och tillbaka till tvättstugan och rensat i sovrummet,städat och fixar inför renovering i lgh,men de blir en del möbler som kommer kastas när dom börjar med renoveringen,vilken månad de nu blir,de får man se framåt..


Men då jag ska få helrenoverat och få de fint i min lgh som var orenoverad innan jag flyttade in och inte blivit någon renovering på över 20år så behövs det, och då jag aldrig haft en fin renoverad lgh,så blir de en del nya möbler och en ny start så att säga,något som kommer hjälpa mycket med mitt projekt att hitta mig själv,känner att jag är på god väg och när lgh är klar under våren.så blir de projekt rensa i mitt stora förråd som jag inte kommer in i pga massa skit som ska kastas, men de får bli närmare maj och har nog vänner som kan hjälpa mig,och de ska även de bli skönt när de är klart...


Nu är jag helt färdig av dagen och tagit mitt heta bad,så blir kaffe och mys med mina älskade hårbollar som fyller 17år i juni,tiden går kan man ju säga, man vet att de börjar komma upp i åldern och tankar på dagen dom inte finns längre,kommer ju då och då, för de kan ske snart eller om några år,men man kommer inte ifrån att dom börjar bli gamla och lätt dementa typ,men njuter av dem så länge jag bara kan...


Foto på båda syskonen tillsammans,för ja dom är två bröder som är från samma kull,dom varit tillsammans från dag ett och tvättar varandra,ligger bredvid varandra till och ifrån...

 

Foto på Svassen,ägarna innan döpte honom till svansen då han var den enda i kullen som hade en lång svans,så då fick de bli namnet Svassen när han flyttade in här,han är den som jagat bort andra katter som försökt ta sig in här, och den som vaktar sitt hem,med undantag fd grannen Fuffe som svassen tydligen av någon orsak blivit kompis med nu senaste åren, han kom hit som kattunge och han får vara här hur mycket han vill,men hoppas fuffe blir mera hemma vid sin riktiga familj, när kattungarna i hans hem flyttat,då han tydligen tycker dom är mycket läskiga och drar ut som en avlöning och springer hit,tur så är de bara några hundra meter för honom hit,eller tur för ägarna att dom behöver inte köra så långt när dom hämtar honom....

  Svassen  

 

Hans bror fick namnet mitte så de fick han behålla, och han är den som gärna ligger bredvid mig,och på mig och är även den av dessa två som jagat mest djur och tagit in alla djur som finns typ,värst har varit fladdermöss och fåglar,då jag lider av fobin (Ornitofobi) och var tufft en period när Mitte jagade som mest, men nu på äldre dagar så blir de nästan inge jagande,då båda börjat höra dåligt och fyller som sagt 17 i juni,så dom går ut lite då och då för dom måste,och på sommaren kan de ligga på min baksida, men ligger ofta här inne i tryggheten...


  Mitte  

 


  Pussar,Kramar & Kärlek  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av teolinda - 20 mars 2023 13:24

Ja då jag sitter här sjukskriven så tänkte jag att jag skulle skriva några rader i min blogg... Ja detta är öken, det enda jag vill är att kunna åka till mitt arbete och kunna gå mina promenader,men när man typ inte kan gå utan måste ha käpp, så är...

Av teolinda - 14 februari 2023 15:13

Det var jätte länge sen jag skrev här i bloggen, Så tänkte jag skulle göra ett försök denna 14Februari 2023, ja den så kallade Alla hjärtansdag....    Jag myser med mina små håriga fyrbenta vänner dagligen och kan visa alla underbara i mitt liv k...

Av teolinda - 14 september 2022 08:37

Det var nu flera månader jag skrev,tiden springer ifrån mig, och denna sommar har vädret varit väldigt ostadigt, visst de varit varmt och solen har levererat, men de varit ostadigt och de är jobbigt för mig,men ca 14dagar som var till min fördel och ...

Av teolinda - 21 maj 2022 12:33


Igår på jobbet fick jag yrsel, mådde illa och extra ont i huvudet, och vart så jobbig så jag vart tvungen att hålla mig i en vägg för allt vart mörkare och hörde röster men lät som folk pratade långt borta i ett rör, när de vart lite bättre tänkte ja...

Av teolinda - 5 maj 2022 14:03

Ja väldigt länge sen jag bloggade, tiden springer iväg och vet inte riktigt vad tiden går vägen, men nu sitter jag ute på min baksida och har de mys och skön vår solen och underbara maj har startat....   Hade tyvärr ingen jätte bra natt, drömde m...

Presentation


Me myself and I

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

blogkeen

Teolinda

Ovido - Quiz & Flashcards