Direktlänk till inlägg 8 januari 2020

Började jobba efter julledighet,en sväng till lasarettet och så kaffe såklart...!

Av teolinda - 8 januari 2020 14:14

Då vart de första arbetsdagen efter lång julledighet, och morgonen började helt ok,kaffe frukost och en extra katt i min lgh, ja de vanliga,sen mot jobbet och tycker de gick bra och kändes bra att vara igång igen och förmiddagen rullade på som den skulle.

Men min kropp vill inte riktigt som jag skulle vilja,men de är hanterbart, men ser ut som de blir en nolla i promenadlistan denna dag,men är inte helt säker ännu, kan räcka med att vila ta de lugnt och kanske ett hett bad,så kan de bli en kvällspromenad,men de får tiden utvisa...


När jag kom hem till byn så vart de tyvärr så att jag kom i ett läge att bli tvungen att prata med en man,som får mig att må riktigt dåligt, oftast stroppig,kastar ur sig stöddiga kommentarer,men kvittar vad han säger,för vad han än säger tillsammans med hans kroppspråk gör så jag bara mår dåligt, och att ljuga när jag vet hur sanningen är,gör ju inte så jag blir mera positivt,så humöret vart just sådär efter de mötet, men han ska inte förstöra mitt goda humör mera idag,så lite gott kaffe och göra de bästa med eftermiddagen är vad som gäller...


Behövde ny tändare och denna på fotot här under ropade ju mitt namn,så passande till mig...

Hade inte tänkt skaffa mig någon selfipinne eller vad de heter,då jag helst vill ta selfi med min kamera och inte mobilen,men då vi på arbetet fick var sitt presentkort på jula och den kostade lika mycket som presentkortet så inskaffade jag en,för den vart ju då gratis....

 

Var även en sväng till Visby och Lasarettet och hälsade då på min vän och granne Roger,får se om han får komma hem inom något dygn eller om han blir kvar där längre,men då de brukar vilja få sängar lediga så fort som de är möjligt, så får man se hur de blir,men jag håller tummarna att när han väl får komma hem att han kommer hem med alla kroppsdelar och att de vänder för honom och att han kan bli frisk och foten läker som den ska...


Kom även två sköterskor som fixade med hans skadade fot,när jag var där, men tur Roger har koll så han kan berätta hur allt ska vara hehe...

 


Men nu kaffe och lite mellanmål,och så får man se hur resten av dagen och kvällen blir...


    Pussar,Kramar & Kärlek  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av teolinda - 20 mars 2023 13:24

Ja då jag sitter här sjukskriven så tänkte jag att jag skulle skriva några rader i min blogg... Ja detta är öken, det enda jag vill är att kunna åka till mitt arbete och kunna gå mina promenader,men när man typ inte kan gå utan måste ha käpp, så är...

Av teolinda - 14 februari 2023 15:13

Det var jätte länge sen jag skrev här i bloggen, Så tänkte jag skulle göra ett försök denna 14Februari 2023, ja den så kallade Alla hjärtansdag....    Jag myser med mina små håriga fyrbenta vänner dagligen och kan visa alla underbara i mitt liv k...

Av teolinda - 14 september 2022 08:37

Det var nu flera månader jag skrev,tiden springer ifrån mig, och denna sommar har vädret varit väldigt ostadigt, visst de varit varmt och solen har levererat, men de varit ostadigt och de är jobbigt för mig,men ca 14dagar som var till min fördel och ...

Av teolinda - 21 maj 2022 12:33


Igår på jobbet fick jag yrsel, mådde illa och extra ont i huvudet, och vart så jobbig så jag vart tvungen att hålla mig i en vägg för allt vart mörkare och hörde röster men lät som folk pratade långt borta i ett rör, när de vart lite bättre tänkte ja...

Av teolinda - 5 maj 2022 14:03

Ja väldigt länge sen jag bloggade, tiden springer iväg och vet inte riktigt vad tiden går vägen, men nu sitter jag ute på min baksida och har de mys och skön vår solen och underbara maj har startat....   Hade tyvärr ingen jätte bra natt, drömde m...

Presentation


Me myself and I

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

blogkeen

Teolinda

Ovido - Quiz & Flashcards