Direktlänk till inlägg 28 december 2019

Jag är nöjd & glad över resultatet, och kämpar vidare...!

Av teolinda - 28 december 2019 12:33

Jag började skriva dokument promenader jag går, och de kan bli en,två eller noll promenad per dag, från maj till september var de cykeln som gällde,men från första nov började jag skriva ner resultat varje dag och då promenader,allt annat runt omkring som jag gör är bara bonus...


och jag känner mig väldigt nöjd,då jag tävlar lite med mig själv och målet i december var att slå resultatet jag fick i november, och idag efter skogspromenaden så visade de att jag slagit resultatet i nov med ca 13km och har ännu 4dagar kvar av denna månad, så hinner bli mera,så ja jag är mycket glad och nöjd.


Vågen har jag lagt bort och kommer gå efter känslan och mitt mående,men ca 13kg på 8månader får jag även vara nöjd över,då jag gick upp över 15kg på ca 4månader 2018 när jag hade den där jävla frakturen i knäet,men knäet verkar vara ok och ger mig inga besvär så får se det som positivt och kämpa vidare att få bort alla dom kg plus några till är målet...


Det är inte självklart att jag kommer ut varje dag och går/cyklar,och finns dagar de står noll i protokollet, men gör mitt bästa med de jag har,och tar en dag i taget, och förhoppningsvis ligger jag där jag vill ligga till sommaren och har även då kunnat dra ner mera på lindringen mot smärtorna då,för utan lindring och varma heta bad, skulle de inte bli mycket med varken cykel eller promenader tyvärr,men ser de som tillfälligt då jag är i den värsta årstiden för mig nu,och vet att jag kan få ner lindringen igen,då jag gjort de tidigare efter tuff vinter med mera lindring, bita ihop mot tuffa saker är något jag fått träna på och är bra på,men önskar att man inte behövde bita ihop så ofta,men jag lever och har underbara i mitt liv, och jag fixar allt bara jag har tiden på min sida....


Foto från promenaden idag, och snön låg väldigt olika i skogen,men misstänker att de vita redan är borta till kvällen...

 


Ikväll får de bli lite hockey då Sverige spelar, hade ju i vanlig ordning missat att JVM hade börjat,så nu blir de att hålla koll när Sverige spelar och hoppas de går bättre än årets vm, och att juniorerna spelar bättre, såg att senaste matchen gick bra till slut,alltid lite extra skönt och kul när dom slår finnarna,hehe...  


  Pussar,Kramar & Kärlek  








 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av teolinda - 20 mars 2023 13:24

Ja då jag sitter här sjukskriven så tänkte jag att jag skulle skriva några rader i min blogg... Ja detta är öken, det enda jag vill är att kunna åka till mitt arbete och kunna gå mina promenader,men när man typ inte kan gå utan måste ha käpp, så är...

Av teolinda - 14 februari 2023 15:13

Det var jätte länge sen jag skrev här i bloggen, Så tänkte jag skulle göra ett försök denna 14Februari 2023, ja den så kallade Alla hjärtansdag....    Jag myser med mina små håriga fyrbenta vänner dagligen och kan visa alla underbara i mitt liv k...

Av teolinda - 14 september 2022 08:37

Det var nu flera månader jag skrev,tiden springer ifrån mig, och denna sommar har vädret varit väldigt ostadigt, visst de varit varmt och solen har levererat, men de varit ostadigt och de är jobbigt för mig,men ca 14dagar som var till min fördel och ...

Av teolinda - 21 maj 2022 12:33


Igår på jobbet fick jag yrsel, mådde illa och extra ont i huvudet, och vart så jobbig så jag vart tvungen att hålla mig i en vägg för allt vart mörkare och hörde röster men lät som folk pratade långt borta i ett rör, när de vart lite bättre tänkte ja...

Av teolinda - 5 maj 2022 14:03

Ja väldigt länge sen jag bloggade, tiden springer iväg och vet inte riktigt vad tiden går vägen, men nu sitter jag ute på min baksida och har de mys och skön vår solen och underbara maj har startat....   Hade tyvärr ingen jätte bra natt, drömde m...

Presentation


Me myself and I

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30 31
<<< December 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

blogkeen

Teolinda

Ovido - Quiz & Flashcards