Alla inlägg den 15 december 2019

Av teolinda - 15 december 2019 13:01

Söndag och nio dagar tills julen börjar,och nä jag har inte mycket för julen och firar inge större,men i år kommer mitt lilla lyckopiller och hon ger mig så mycket lycka och glädje min lilla fina Juni, så i år ser jag fram emot julveckan....


Men personligen längtar jag till våren och den tuffaste tiden är över för mig,men bara göra mitt bästa och för varje dag som går,så kommer man närmare och jag har underbara runt mig och de hjälper ju på alla möjliga sätt...


Men är de någon fler som funderar och tänker: Hur lyckas hon gå ner så lätt i vikt? Ja jag fått frågan, men jag kan ge er svaret, de är allt annat än lätt, ordet lätt finns inte med, utan smärtsamt, tårar och svett är mera orden som gäller, då jag har min droppfot,jag lever med daglig kronisk smärta i hela mitt högra ben och fot och har sån otur så jag skadar mig och inget flyter på som man skulle önska...


Jag går mycket lätt upp i vikt därimot, och bara från Mitten av april till början av aug 2018 när jag låg med fraktur i knäet, och kunde inte gå utan de var mest soffan, så gick jag upp över 15kg som jag ännu jobbar på att få bort, och ja har de tufft fysiskt och allt jag lyckas gå ut och röra på mig är bra.

Men de är inte smärtfritt,för efter blir de antingen blir extra varma bad eller extra smärtlindring som jag helst vill ta så lite som möjligt av,då de handlar om starkt, men mår även psykiskt bättre när jag kommer ut på promenad,och jag är glad vare sig de är  1km eller 5km bara att lyckas ta promenader eller sväng på cykeln,men de är verkligen inte lätt för mig detta....


Jag har droppfot så jag måste tänka på hur jag ställer fot när jag går,får inte tappa koncentrationen, och om ni snurrar runt hela höger ben från tårna upp till jumsken, massa varv så ni typ täcker allt med eltråd och sätter på strömmen och så lindar något väldigt varmt så de känns så benet brinner,å så försöker ni leva livet och ut och motionera,träna osv och glöm inte att de går inte att ta bort de,utan endast ta bort några varm när de lugnar av, men de finns alltid där, de är lite hur jag har de,men bara en del av flera,men ja jag har underbara i mitt liv och utan alla dem i mitt liv skulle allt vara tuffare och ärväldigt tacksam för att ha så underbara i mitt liv...


och de viktigaste är att jag hela tiden försöker tänka mera på de positiva än de negativa,de hjälper mer än man kan tro,väldigt lätt att ramla ner i ett negativt hål annars, men som alla andra faller jag i tårar vissa kvällar och tycker allt bara är så orättvist och tänker på allt jag skulle vilja göra som jag inte kan,men sen måste jag resa på mig och tänka på de jag faktiskt kan och lägga min energi på det, i stället för allt jag skulle vilja eller önskade jag kunde göra men inte kan...


Tidigare gick jag oftast in i en ond cirkel och går upp i vikt höst vinter och lyckas gå ner en del vår och sommar osv men har lyckats gå ner och kommit ut på promenader mera denna höst och de är jag stolt över,och visar sig både på vågen och kläderna, men måste ta en dag i taget för vet aldrig hur de ser ut framåt,och kan bli liggande hur fort som helst, men som sagt just nu går de bra och mår bättre och de är de positiva jag fokuserar på så mycket jag bara kan,men kan inte säga de för många gånger,jag har underbara i mitt liv och utan dem skulle allt varit tuffare....


Här är blandade foto på mig genom åren 2005-2019 och ja de gått upp och ner alla dessa år,men hoppas 2020 blir ett toppen år med mindre otur och mera tur i livet...


       


Första fotot var ett av de när jag var som störst och de andra med min favorit klänning är senaste foto taget på mig den 12december 2019......

 


  Pussar,kramar & Kärlek  

Presentation


Me myself and I

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30 31
<<< December 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

blogkeen

Teolinda

Ovido - Quiz & Flashcards