Direktlänk till inlägg 27 december 2019

Denna dag i mitt liv,den 27dec 2019...!

Av teolinda - 27 december 2019 12:16

I dag är de lindra delux som gäller och inte alls oväntat,helst då de är kallt med snö denna dag här vid mig,och kyla är inget som är positivt, men de är bara att göra de bästa med de, och då jag ändå fått lindra med de starka, så vart de en promenad i skogen på ca 5.5km försöker alltid göra något positivt i de negativa,för ja varje gång jag får lindra med tablett så är de negativt,men dock glad att jag har något som funkar att lindra,för ingen självklarhet med de skador jag lever med,funkar att lindra med de jag har,men de gör de för mig,men biter hellre ihop,tar flera heta bad osv innan jag ta tabletterna...

och under dagens promenad så snöade det till och ifrån,men var en skön promenad ändå...


Från dagens promenad,då solen försökte komma fram...

 


Till något annat så tycker jag de är jätte tråkigt när man är glad för man hittat något som jag tycker om att dricka eller äta, och så berättar man de och då få oftast negativa kommentar om att de inte är bra på de ena eller de andra sättet,själv om någon berättar något de kommit på att de gillar och glada över, så blir jag glad för deras skull och säger att de är inget för mig om fallet är så,för jag behöver inte vara negativ och tryck ner deras glädje...


Jag är nöjd och glad att jag hittat saker som funkar för mig, gör saker och kämpar på det sättet jag måste, och ska göra mitt bästa att inte känna mig nertryckt med negativa kommentarer när jag är glad över något, som funkar bra för min kropp och som även visar resultat på vågen och känner att kroppen blivit mindre och orkar mera än innan....


Lite av de goda som jag har eller ska äta å dricka idag, men i morgon kan de bli något helt annat, som en köttbit,korv,fisk, pasta,potatis,ris,sås eller någon gryta, ja jag äter de jag gillar och som jag känner att jag mår bra av, och de kan se helt olika ut dag till dag....

 

  Pussar,Kramar & Kärlek  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av teolinda - 20 mars 2023 13:24

Ja då jag sitter här sjukskriven så tänkte jag att jag skulle skriva några rader i min blogg... Ja detta är öken, det enda jag vill är att kunna åka till mitt arbete och kunna gå mina promenader,men när man typ inte kan gå utan måste ha käpp, så är...

Av teolinda - 14 februari 2023 15:13

Det var jätte länge sen jag skrev här i bloggen, Så tänkte jag skulle göra ett försök denna 14Februari 2023, ja den så kallade Alla hjärtansdag....    Jag myser med mina små håriga fyrbenta vänner dagligen och kan visa alla underbara i mitt liv k...

Av teolinda - 14 september 2022 08:37

Det var nu flera månader jag skrev,tiden springer ifrån mig, och denna sommar har vädret varit väldigt ostadigt, visst de varit varmt och solen har levererat, men de varit ostadigt och de är jobbigt för mig,men ca 14dagar som var till min fördel och ...

Av teolinda - 21 maj 2022 12:33


Igår på jobbet fick jag yrsel, mådde illa och extra ont i huvudet, och vart så jobbig så jag vart tvungen att hålla mig i en vägg för allt vart mörkare och hörde röster men lät som folk pratade långt borta i ett rör, när de vart lite bättre tänkte ja...

Av teolinda - 5 maj 2022 14:03

Ja väldigt länge sen jag bloggade, tiden springer iväg och vet inte riktigt vad tiden går vägen, men nu sitter jag ute på min baksida och har de mys och skön vår solen och underbara maj har startat....   Hade tyvärr ingen jätte bra natt, drömde m...

Presentation


Me myself and I

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30 31
<<< December 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

blogkeen

Teolinda

Ovido - Quiz & Flashcards