Alla inlägg den 30 juni 2018

Av teolinda - 30 juni 2018 14:53

Ja denna knäskada och plus nervskadorna som ger smärta dygnet runt, de sticks och känns som benet brinner, och värre än tidigare, men lever på hoppet att de är tillfälligt, och när knäskadan väl blir bättre att de lugnar av då, men så har man ju smärtor i magen, känns som mens värkar å till och ifrån kniper de till extra som är en aningens jobbig när de händer, men biter ihop och de är ju läkningen efter hysterektomi,och som med allt annat lever på hoppet att allt blir bättre...

  


Har inte viljat höra eller se hur mycket jag gått upp i år, och alla varit snälla dölja de, för allt blir bara extra jobbigt att ha vikten i skallen samtidigt som jag inte kan gå, cykla, simma,köra bil eller göra något fysiskt helt enkelt, men de sista jag hörde innan jag somnade in på operation var min vikt, och de sitter ju nu där uppe i skallen hur mycket jag måste kämpa bort, så nu har jag fått hem lite nyttigare saker, så har en hel del frukt och annat som är bättre än sötsaker, men de hjälper inte att veta hur mycket jag gått upp och inte göra något, så samtidigt som jag kämpar för att vara och tänka så positivt jag bara kan, kämpa att försöka orka göra något, så snurrar vikten i skallen, men får hoppas att så fort jag kan komma ut och röra på mig igen, så kanske de faller rätt fort igen...

  


Men att ha vikten, frakturen i knäet, nervskadorna som ger mycket smärta, läkningen efter operation, är väldigt jobbigt, och skulle helt klart vart bättre om man inte hade så mycket samtidigt, än att ha en motgång i taget att kämpa mot, men de är som de är och måste kämpa på, men ja många tårar kommer i min ensamhet, och känner mig jätte frustrerad att inte kunna göra något jag tänkt denna sommar...

   


Ja finns de som inte kan förstå eller har svårt att hitta förståelse, för hur jobbigt kan de vara att fika och sitta prata skit, eller gå ut och äta mat, eller sitta på en fest dricka gott och snacka skit, men ja de är jätte jobbigt och tar kraft, så de stunder jag orkar så får jag se som de positivt, men kommer helt klart inte bli  som jag tänkt, jag fått acceptera de, men frustrerande är de som fan och till och ifrån så frustrerande så jag vill bara gå ut och skrika, gråta och slå något...

  


Men finns några saker som jag ska göra allt för att orka göra, och mitt mål är resan till Spanien och ser fram emot att uppleva Barcelona och ha de gott på Costa brava kusten, och de är resan dit som hela tiden lyfter mig upp när jag faller och tårarna kommer, och fortsätter kämpa på....

  


  Pussar,Kramar & Kärlek  


Av teolinda - 30 juni 2018 10:50

Ja växlande molnighet och en aningens vindy även idag, och man får se vad dagen tänker erbjuda, vart väckt mellan 22.30-23.00 av en barndomskamrat, som jag inte träffat på länge, som var ute en sväng på byn, och frågade om att låna soffan om hon inte kom hem, och de var ju lugnt, och så vart de, och då jag vart väckt så fick jag sovmorgon och vaknade 06.30 och de var rätt skönt, brukar oftast vakna samma tid, när jag än går och lägger mig, men inte alltid och skönt att få sovmorgon....


Hoppas blåsten lugnar av under dagen, då jag tänkt grilla lite med bland annat älsklingen, ja de är rätt lä på baksidan nära bakdörren, så ska nog gå bra ändå, men då de är så torrt och blåst så får man ha mycket koll och vatten nära, men de ska gå bra, och fick igår en massa handel, så då fanns de med gott att grilla, så de får bli så, ändras vädret mycket åt fel håll, så får de ju bli spisen, men lever på hoppet...


Man känner en inre frid när kylskåpet är så här full, även frukt/godis skålen full av god frukt, har även vattenmelon men de fick inte plats så de får bli i en annan skål, och ja skafferiet är lika fullt, så tacksam och glad för allt....!  

 

Var en vän som såg ut som att man kollade på en av lgh som ska bli ledig, och fick de igår bekräftat att så var fallet,och kul med någon man känner och tycker bra om blir granne, inget vart ju som de varit, när bland annat två av grannarna man haft många skratt med och måånga olika minnen med flyttade, så glad med nya grannar jag redan innan gillar...


Men nu blir de mera kaffe, och så ser jag en serie som heter "Something in the rain" som är från i år 2018 och de handlar om komplicerad kärlek, en mycket fin och bra serie, finns ännu bara en säsong ser de ut som, och får se om de blir flera...

 

Jag brukar ha stora problem med filmer/serie från något land, som jag inte förstår språket, som Indien, Kina, japan osv, ja man har ju text såklart, men har alltid haft svårt för såna filmer/serier, men denna är från Korea, och efter 3-4delar var jag fast, och måste bara se nästa del och nästa, så snart är den slut, men ja en mycket fin bra serie tycker jag, om komplicerad kärlek, och ska nu ser en del till...


  Pussar,kramar & Kärlek  

Presentation


Me myself and I

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7
8
9
10
11 12
13
14 15 16 17
18
19
20
21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

blogkeen

Teolinda

Ovido - Quiz & Flashcards