Direktlänk till inlägg 30 juni 2018

Frustrerande detta liv jag just nu lever,men bara att kämpa på...!

Av teolinda - 30 juni 2018 14:53

Ja denna knäskada och plus nervskadorna som ger smärta dygnet runt, de sticks och känns som benet brinner, och värre än tidigare, men lever på hoppet att de är tillfälligt, och när knäskadan väl blir bättre att de lugnar av då, men så har man ju smärtor i magen, känns som mens värkar å till och ifrån kniper de till extra som är en aningens jobbig när de händer, men biter ihop och de är ju läkningen efter hysterektomi,och som med allt annat lever på hoppet att allt blir bättre...

  


Har inte viljat höra eller se hur mycket jag gått upp i år, och alla varit snälla dölja de, för allt blir bara extra jobbigt att ha vikten i skallen samtidigt som jag inte kan gå, cykla, simma,köra bil eller göra något fysiskt helt enkelt, men de sista jag hörde innan jag somnade in på operation var min vikt, och de sitter ju nu där uppe i skallen hur mycket jag måste kämpa bort, så nu har jag fått hem lite nyttigare saker, så har en hel del frukt och annat som är bättre än sötsaker, men de hjälper inte att veta hur mycket jag gått upp och inte göra något, så samtidigt som jag kämpar för att vara och tänka så positivt jag bara kan, kämpa att försöka orka göra något, så snurrar vikten i skallen, men får hoppas att så fort jag kan komma ut och röra på mig igen, så kanske de faller rätt fort igen...

  


Men att ha vikten, frakturen i knäet, nervskadorna som ger mycket smärta, läkningen efter operation, är väldigt jobbigt, och skulle helt klart vart bättre om man inte hade så mycket samtidigt, än att ha en motgång i taget att kämpa mot, men de är som de är och måste kämpa på, men ja många tårar kommer i min ensamhet, och känner mig jätte frustrerad att inte kunna göra något jag tänkt denna sommar...

   


Ja finns de som inte kan förstå eller har svårt att hitta förståelse, för hur jobbigt kan de vara att fika och sitta prata skit, eller gå ut och äta mat, eller sitta på en fest dricka gott och snacka skit, men ja de är jätte jobbigt och tar kraft, så de stunder jag orkar så får jag se som de positivt, men kommer helt klart inte bli  som jag tänkt, jag fått acceptera de, men frustrerande är de som fan och till och ifrån så frustrerande så jag vill bara gå ut och skrika, gråta och slå något...

  


Men finns några saker som jag ska göra allt för att orka göra, och mitt mål är resan till Spanien och ser fram emot att uppleva Barcelona och ha de gott på Costa brava kusten, och de är resan dit som hela tiden lyfter mig upp när jag faller och tårarna kommer, och fortsätter kämpa på....

  


  Pussar,Kramar & Kärlek  


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av teolinda - 20 mars 2023 13:24

Ja då jag sitter här sjukskriven så tänkte jag att jag skulle skriva några rader i min blogg... Ja detta är öken, det enda jag vill är att kunna åka till mitt arbete och kunna gå mina promenader,men när man typ inte kan gå utan måste ha käpp, så är...

Av teolinda - 14 februari 2023 15:13

Det var jätte länge sen jag skrev här i bloggen, Så tänkte jag skulle göra ett försök denna 14Februari 2023, ja den så kallade Alla hjärtansdag....    Jag myser med mina små håriga fyrbenta vänner dagligen och kan visa alla underbara i mitt liv k...

Av teolinda - 14 september 2022 08:37

Det var nu flera månader jag skrev,tiden springer ifrån mig, och denna sommar har vädret varit väldigt ostadigt, visst de varit varmt och solen har levererat, men de varit ostadigt och de är jobbigt för mig,men ca 14dagar som var till min fördel och ...

Av teolinda - 21 maj 2022 12:33


Igår på jobbet fick jag yrsel, mådde illa och extra ont i huvudet, och vart så jobbig så jag vart tvungen att hålla mig i en vägg för allt vart mörkare och hörde röster men lät som folk pratade långt borta i ett rör, när de vart lite bättre tänkte ja...

Av teolinda - 5 maj 2022 14:03

Ja väldigt länge sen jag bloggade, tiden springer iväg och vet inte riktigt vad tiden går vägen, men nu sitter jag ute på min baksida och har de mys och skön vår solen och underbara maj har startat....   Hade tyvärr ingen jätte bra natt, drömde m...

Presentation


Me myself and I

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7
8
9
10
11 12
13
14 15 16 17
18
19
20
21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

blogkeen

Teolinda

Ovido - Quiz & Flashcards