Alla inlägg den 28 juni 2018

Av teolinda - 28 juni 2018 11:36

Solen strålar vackert och de är en riktigt varm sommardag,   och jag har haft krig mot svarta små myror, en jävla massa, men nu står de 1-0 till mig mot myrorna, och de enda jag kan se är ett antal döda, många fick jag bort igår, men giftet vid deras ingång till min hall och mitt kök verkar funka...  

 

Sist jag hade sån här invasion,   tror jag var sommaren 2007, och jag var på Power Big Meet i Västerås och fick ett samtal från en vän som var i min lgh och hade panik pga tusentals svarta myror,   men då var dom i hela lgh, men när jag kom hem och fixade gift så försvann dom, och sen dess har jag inte haft några problem med myror, tills nu, men ser ut som jag håller på att vinna kriget....  


Men 1-0 till mig, dö jävla myror....!

 

 

Jag har även sällskap av hundarna och de är så duktiga,   haft barngrinden öppen stundvis, men de tycker de är för varmt där ute så väljer mest att ligga inne, men den stora var fantastiskt duktig när de kom 3-4bilar med män som håller på inne vid sommarstuga, något bygger dom och fixar med, och duktiga Rex sa ingenting när dom kom,   han tittade och lyssnade, och ja sniffade, men inte ett pip mer än lite gnäll,   sen fortsatte han med sitt,och då jag inte tar mig så jätte fort, så fick jag inte med början på film, men fick ett litet klipp då han fortfarande var tyst och tog de lugnt på baksidan....  

 

Duktig kille...Stolt hundvakt...!

 

Men nu snart blir de att ta tag på diskbänken, sopor, sen ta tag på golv, ska försöka dammsuga och tvätta golven,   så de få lik efter myror, som finns kvar försvinner, har ännu idag inte sätt någon levande myra,men dock en del döda, så ska försöka få bort dom,   men först lite mera kaffe, vart ju lunch nyss så lite vila innan jag sätter igång...  

 

  Pussar,Kramar & Kärlek  
 

Presentation


Me myself and I

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7
8
9
10
11 12
13
14 15 16 17
18
19
20
21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

blogkeen

Teolinda

Ovido - Quiz & Flashcards