Alla inlägg den 16 juni 2018

Av teolinda - 16 juni 2018 06:03

Ja då vart de lördag och man får se vad denna dag har att ge,   jag känner att de närmar sig op dag och tankar och känslan inom mig pendlar mycket & fast jag vet att detta måste ske pga flera olika orsaker, så blir de inte mindre psykiskt jobbigt,   och har aldrig haft några problem innan operation, inte ens när jag vart tvungen att åka över till Stockholm för att göra gastric bypass så var jag lugn, men denna ger olika pendlande känslor... 

 

och så vaknade jag upp med ont i halsen, vad de ska vara bra för, men nu ska väl kroppen se till att bli dunderförkyld lagom till operation så de blir inställt,   men de blir inget av de, så kurera och fixa så detta försvinner så fort som de kom....   


På måndag blir de en sväng till lassis och ta sista blodprovet,   sen stanna till på jobbet och kolla att de stämmer inom mitt område, verkade som de hade mycket bråttom att göra en slutlön på en person, så gick inte att vänta till måndag, så nu håller jag tummarna att slutsumman stämmer,   för rätt säker på att man inte gjort slutlön, som man ska göra,men som sagt hoppas slutsumman stämmer och att allt går lätt att fixa...  

 

Ja jag begriper ju inte hur de är möjligt att vara de enda företag i detta land, som inte har de så att man ska lämna in en skriftlig ansöka om tjänstledigt, och sen ansökningstid,   som jag kollat runt på många sidor och som alla andra företag och arbeten har mellan 2veckor till 3månader, och så orsak till varför man vill ha tjänstledigt, och ja vissa saker kan inte arbetsgivare neka till,men de kan däremot säga att "ja din begäran blir godkänd, men inte förrän om en månad, för vi har för mycket jobb nu, och måste få tid att hitta vikarie", men de alla företag har gemensamt är att man måste ansöka skriftligt, orsak och ansökningstid,   men som de verkar har de företaget jag jobbar på, inte som alla andra ställen, och de är för mig obegripligt att man kan komma begära tjänstledigt och samma dag som man gör de, så kan säga hejdå typ och höres om 6månader,   men inte jag som beslutar saker, men som sagt obegripligt att de inte är liknande som alla andra arbete och företag i detta land....  


Min far kom oanmäld förbi, och så stolt över den stora hunden, som sprang ut i hallen när han hörde dörren öppnas, men sa inte ett pip, ja den lilla var tvungen att låta,men den stora var tyst, och hoppade sen upp bakom far i soffan, och var så avslappnad så han somnade till,   och när ägare kom så var han lika tyst, något som han inte brukar, då han blir så glad annars och måste då skälla, men inte igår, duktig kille...  

 


Nu blir de frukost och lite mera kaffe och hittade denna på nätet och stämmer så in på mig, förutom att de skulle stå "dricka kaffe & Försöka vara sexig" hehe...   

 


 

  Pussar,Kramar & Kärlek  



Presentation


Me myself and I

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7
8
9
10
11 12
13
14 15 16 17
18
19
20
21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

blogkeen

Teolinda

Ovido - Quiz & Flashcards