Alla inlägg den 12 december 2017

Av teolinda - 12 december 2017 12:17

Ja igår var de snö, halt och sliskigt där ute,   för att under natten töa bort och idag plus och regn, så de vita som kom och gjorde min dag mycket smärtsammare var till noll nytta,   ska skiten komma kan de ju komma och vara kallt för att sen försvinna och inte komma tillbaka igen typ, så under julen skulle räcka...  


Har en vän som nu gjort likadan magsäckop som jag gjort,   och de verkar gå som de ska för honom, rasar i vikt som man gör och dagarna verkar rulla på, så jag är extra glad för hans skull, och så skönt att de verkar gå som de ska ännu   men var så många år sedan jag gjorde den op, så en del saker verkar ha ändrats sen dess....  

 

Som tex så ska man nu äta eller dricka pulver dieter som finns av olika slag minst 2veckor innan operation och de var inget jag hade som krav,   kunde dricka de någon dag innan eller soppa, men inte så man var tvungen som man verkar vara nu, och när jag vart inlagd på Danderyd så fick jag vanlig mat i form av en portion som typ som man sätter in i mikro,   något dietist Visby säger att de inte är möjligt, att de stämmer inte, men de hände och jag frågade om de verkligen var rätt, och svaret var att de var de, så den i Visby som inte var med, kan ju säga att de inte stämmer,   fast de hände mig, sånt kan man ju bara bli trött på, men operationen gick ju bra, och har inte haft några större problem efter den op, och de är jag glad över,   för sätt vänner och läst om andra som inte de gått så bra för som mig, och skönt att något går bra för mig,då jag lever med komplikationer efter höftop, som ger extrem smärta till och ifrån, så skönt att magop gått så bra hittills    men lider ju med de som de inte gått lika bra för såklart,   för det är den jag är...


och så var första budet efter op att de var soppa 4veckor efter op och två veckor puré innan man kunde börja äta vanlig mat,när jag gjorde op   sen lagom till op så ändrades de till 3veckors soppa, och två veckor puré, och man skulle självklart räkna från man kom hem från operationen,   sen när de var dags för puré köpte jag barnmat burkar, då de hade man fått som tips om man inte gillar att stå i köket, och orkade bara några små skedar av burk vid varje mål mat, men med tiden kunde jag äta som man fått som rekommendationer, men inte var de gott inte,   men de gick bra och två veckor sprang iväg... 


Men verkar ändras en del sen dess och nu,då man måste dricka pulver innan och bara två veckor soppa och man räknar tydligen från dagen man vart inlagd som de verkar,   men som sagt de var ett antal år sedan jag gjorde den,och saker ändras ju, och har ju nu gjort både gastroskopi och koloskopi och de säger de såg bra ut på båda undersökningarna    så verkar göra rätt, fast de första åren gick jag upp ett antal kg varje vinter och kom aldrig riktigt i kapp, tills de senaste vintrarna när jag gått neråt, har dock gått upp ca 5kg sen senaste vägningen som var några månader sedan, då jag står sällan på vågen för tycker de viktigaste är hur man mår, och inte vad vågen säger....  


Underbar harmonisk sommar kväll i mitt underbara Ljugarn...!

 


Idag är de hundvakt dag och hundarna ligger här bredvid mig    och katterna ligger tryggt i sovrummet, och de är så duktiga att säga till när de vill ha mera mat eller gå ut,   och vara i lgh när de är hund dag klarar de sig utan, men har världens finaste underbaraste katter på 14år och med stora steg mot 15år     


Världens härligaste personliga hårbollar man kan ha, har haft många katter under uppväxten men ingen var som dessa, mina hjärtan....!

 

  Pussar,Kramar & Kärlek  

Presentation


Me myself and I

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

blogkeen

Teolinda

Ovido - Quiz & Flashcards