Alla inlägg den 3 december 2017

Av teolinda - 3 december 2017 15:01

Denna dag är fruktansvärd grå och våt,   de blåser en del så ja ordet är helt klart burrigt,   så vart en kort sväng till affären och passade på att slänga sopor å kompost, men de blir nog de enda kloka idag, för kroppen är som den är och dåligt med energi, så soffa, skön filt, film/serie och kaffe denna eftermiddag...  


Min älskling kom över igår och de var mys,   och vart nöjd med kycklingen & potatisgratängen, skrev status å Facebook och vet inte om man missförstod vem som skulle komma, då kommentar man hade skrivit lät de som man trodde de var mor som skulle komma över,   var en gullig kommentar och ingen fara så,   men fast man tycker man skriver tydligt så finns det ju andra människor som tolkar fel,   men kan ju även vara jag som missförstod, har ju blivit upplyst att man har missförstått saker jag har skrivit och att jag ska missförstått andra,   men i detta fall var de inte nåt allvarligt eller nåt tokigt så, men de var min älskling även kallad den bästa,   och inte min mor som man verkade tro, ja hon kom förbi på en kaffe och lite skitsnack, men myset var med älsklingen....  


Tänk vad olika de kan vara, detta är samma dag men olika år..!

 

Med en smärtsam kropp och burriga vädret, gör ju inte så man längtar till varmare breddgrader mindre, nej längtan blir bara mera och större,   men nästa höst ska jag i väg vare sig jag får åka helt själv, eller om någon följer med,   men hoppas någon kan, vill och har råd att följa med, en resa som jag fått bidrag från underbara vänner och familj när jag fyllde 40år,   och är djupt tacksam och vet inte hur jag ska visa alla hur mycket de betyder för mig och hur tacksam jag är,   och de är svårt att visa med ord hur tacksam och glad jag är, och jag har verkligen de underbaraste man kan ha i mitt liv...  


Detta foto känns varje gång jag ser den som den är från någon av mina resor, men nej de är några hundra meter från mitt hem här i mitt Ljugarn...!

 

  pussar,kramar & Kärlek  

Av teolinda - 3 december 2017 10:04

Åter igen fick man se en efterlysning efter ägare till okänd katt, som visade de sig igen att de var en granne, för i de stora hela verkar människor ha svårt att fråga grannarna, helst när man bor på landet,för bor man i en stad är de ju svårare, men man kan lämna lappar i porter, eller dörrar, men man ser ofta efterlysning av ägare till katter på landet, som visar sig vara en grannes, och man ser även ofta foto där man ger katterna mat, och de tycker jag inte man ska göra, för får de mat så behöver de ju inte ha bråttom hem...

 

Vet att många tror man gör en god gärning att mata dem, för man tycker synd om katterna som skriker så de verkar vara jätte hungriga, men kan ta min ena katt,den kan äta mycket mat, så de blir tomt i backarna, men kommer skriker direkt, som den håller på att svälta ihjäl endast för att de är tomt, sen när man fyller på går han och lägger sig, så ja bor man på landet och kommer okänd katt, kolla bättre med grannarna och ge dem inte mat,och en katt på landet kan gå till en granne men inte vara borta, för de visar sig varje dag, så tror att man inte bryr sig om sina djur för man inte har efterlyst dem är fel, för man efterlyser ju inte djur som visar sig hemma varje dag...

 

 

Mina underbara härliga hårbollar, som förgyller mina dagar men bland annat kärlek och värme...!

 

Och vill förtydliga att jag menar ingen specifik efterlysning eller någon människa personligen, utan ser ofta efterlysningar efter ägare som visar sig vara en granne, men istället för att kolla med grannarna, så har man kastat ut efterlysning, och så har de kommenterats saker som att man inte bryr sig om sina djur, för man har inte efterlyst dem, men som sagt man efterlyser inte djur som inte är borta...

 

Men då jag tydligen blivit väldigt missförstådd så menar jag inte att vara elak eller på något negativt sätt,utan jag tycker de är fantastiskt underbart att människor bryr sig, men fått veta att de jag skriver inte tolkats som jag menat, och de ber jag om ursäkt för,om någon personligen tagit åt sig, för det har aldrig varit min mening i detta fall ang efterlysning av katter och ägare...

 

och tycker de är tråkigt att man missförstått så fel, och tyckte jag skrev så man inte skulle de, med snäll attityd och skrivit på ett bra sätt, men fått reda på att de som sagt inte blivit taget som jag menat, och de ber jag om ursäkt för det som sagt, för ja jag menar bara på ett positivt och snällt sätt att bor man på landet så kolla med grannarna och ge inte de okända djuren mat, och sen kommer de till att efterlysa, men man ser ofta att ordningen är

  • Först ge okända djur mat
  • Sen efterlysa på internet
  • och sist prata med grannarna

och jag tycker inte de är rätt ordning, men menar inte någon specifik eller någon personligen, så hoppas ingen tar de fel, för menar inte att göra någon sur eller känner att man menar någon personligen, men fått info att man totalt missförstått, och absolut inte min mening, för som sagt tycker de är fantastiskt underbart att se människor bry sig så pass så de lägger ner tid att hitta ägare och katter som är borta...



Mina älsklingar är de bästa jag har, och de är över 14år så de håller sig mera inne än ute, och de är skönt...!

 


  Pussar,Kramar & Kärlek  





Presentation


Me myself and I

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

blogkeen

Teolinda

Ovido - Quiz & Flashcards